Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Zijn er al mensen overgestapt naar een andere provider? Ondervind je dan geen problemen? 

Waarom zou je dan problemen moeten ondervinden?

Uiteraard kan je zonder problemen overstappen naar een andere provider.

Moet je er natuurlijk wel een provider kiezen die geen gebruik maakt van het kpn netwerk.

Volgens mij wordt die vraag gesteld, omdat hier berichten waren dat sim-kaarten van respectievelijk T-mobile en Vodafone ook geen 4G hadden bij het probleemtoestel. 


Aangezien er diverse berichten zijn verwijderd uit dit topic (zonder enig bericht) omdat ze te waarschijnlijk kritisch zijn tov van KPN, de moderatoren en het trollenleger zal ik hier niet meer posten. Hoop voor alle gedupeerden dat er snel een oplossing komt. 
Sterkte aan degenen die dit forum nog trotseren!

 


Zijn er al mensen overgestapt naar een andere provider? Ondervind je dan geen problemen? 

Waarom zou je dan problemen moeten ondervinden?

Uiteraard kan je zonder problemen overstappen naar een andere provider.

Moet je er natuurlijk wel een provider kiezen die geen gebruik maakt van het kpn netwerk.

Volgens mij wordt die vraag gesteld, omdat hier berichten waren dat sim-kaarten van respectievelijk T-mobile en Vodafone ook geen 4G hadden bij het probleemtoestel. 

Dat vermoed ik ook, maar na een factory reset staat er helemaal niets meer van kpn op die telefoon en is hij schoon (als nieuw) op een ander netwerk aan te sluiten.

Als het dan toch niet lukt, dan heeft dat dus in ieder geval niet te maken met het issue dat in dit topic besproken wordt.

Dit is ook bevestigd door een moderator van kpn, zie dit bericht.


Hi allen. We hebben het topic vanavond wat opgeruimd. De situatie is vervelend genoeg zoals het is, dat vinden we allemaal. Speel je berichten niet op de persoon, dat doet de sfeer en dit topic niets goeds toe. Hou het bij berichten over de iPhone 11 en wat daarmee te maken heeft.

Daarnaast zag ik dat het vastgezette bericht verdwenen was. Deze heb ik opnieuw vastgezet, zodat de laatste update goed vindbaar is bovenin het topic.


Zijn er al mensen overgestapt naar een andere provider? Ondervind je dan geen problemen? 

Goede vraag. Daar zou ik ook wel een directe antwoord van KPN op willen hebben. Dit is natuurlijk allang door ze getest.

Ik denk zelf dat de mensen die zijn overgestapt zich hier ook uit de forum hebben verwijderd.
Ik ga me dit weekend maar eens verdiepen in andere providers. Neem gelijk al mijn KPN abonnementen o der de loep. 
Mocht het me zijn gelukt, dan zal ik nog de moeite nemen dat hier te melden. 


Hi allen. We hebben het topic vanavond wat opgeruimd. De situatie is vervelend genoeg zoals het is, dat vinden we allemaal. Speel je berichten niet op de persoon, dat doet de sfeer en dit topic niets goeds toe. Hou het bij berichten over de iPhone 11 en wat daarmee te maken heeft.

Daarnaast zag ik dat het vastgezette bericht verdwenen was. Deze heb ik opnieuw vastgezet, zodat de laatste update goed vindbaar is bovenin het topic.

Leuk dat is opgeruimd.. maar is er al meer duidelijkheid? Zijn ze echt nog elke dag dingen aan het testen? Ondertussen vanaf woensdag geen sms meer gekregen terwijl iedereen dacht dat de communicatie eindelijk weer wat beter werd. Ook hier in het forum weinig berichtgeving over de stand van zaken. Het komt me nou wel me neus uit om me al een maand lang elke dag me hier te moeten meelezen in de hoop dat er nieuws is.


Zijn er al mensen overgestapt naar een andere provider? Ondervind je dan geen problemen? 

Waarom zou je dan problemen moeten ondervinden?

Uiteraard kan je zonder problemen overstappen naar een andere provider.

Moet je er natuurlijk wel een provider kiezen die geen gebruik maakt van het kpn netwerk.

Volgens mij wordt die vraag gesteld, omdat hier berichten waren dat sim-kaarten van respectievelijk T-mobile en Vodafone ook geen 4G hadden bij het probleemtoestel. 

Dat vermoed ik ook, maar na een factory reset staat er helemaal niets meer van kpn op die telefoon en is hij schoon (als nieuw) op een ander netwerk aan te sluiten.

Als het dan toch niet lukt, dan heeft dat dus in ieder geval niet te maken met het issue dat in dit topic besproken wordt.

Dit is ook bevestigd door een moderator van kpn, zie dit bericht.

Dus hiermee bevestigd KPN dat het probleem niet in de telefoon zit, maar in het netwerk van KPN. 
 

Bedankt voor de bevestiging @Alexandra !!

Dus KPN, wat gaan we doen?

Toestel omruilen voor een werkende IPhone 11 zonder batterij schade?

@Alexandra persoonlijk is het niet, we worden alleen niet serieus genomen door KPN.

Laatste update / sms van afgelopen woensdag, krijg het idee dat jullie er niks aan doen.

Meer dan 14 jaar ben ik klant bij KPN en ook nog het voormalige Hi, deze situatie is nog nooit eerder voorgekomen maar zo gigantisch vervelend. Sinds ik een huurtoestel heb voel ik me niet meer gehandicapt. Internet overal en wanneer je het nodig hebt is echt niet met een compensatie van je abonnementsgeld op te lossen. Ik verwacht nu echt actie van KPN! Ipv we wachten op de “stagiaire” die zijn profielwerkstuk in mag leveren. Mijn IPhone 11 ligt nu in een hoek te verstoffen om verdere degradatie van de accu tegen te gaan. Enig idee hoe jullie dit gaan compenseren? Daarnaast is mijn IPhone 11 een stuk minder interessant op Marktplaats. “Let op deze telefoon werkt niet op de KPN netwerken”. Dus verkopen heeft voorlopig ook geen zin.

@Alexandra graag dit bericht doorsturen aan de manager die iets kan betekenen voor alle gedupeerden in dit toch wel erg langdradige verhaal.

 

 


Zijn er al mensen overgestapt naar een andere provider? Ondervind je dan geen problemen? 

Waarom zou je dan problemen moeten ondervinden?

Uiteraard kan je zonder problemen overstappen naar een andere provider.

Moet je er natuurlijk wel een provider kiezen die geen gebruik maakt van het kpn netwerk.

Volgens mij wordt die vraag gesteld, omdat hier berichten waren dat sim-kaarten van respectievelijk T-mobile en Vodafone ook geen 4G hadden bij het probleemtoestel. 

Dat vermoed ik ook, maar na een factory reset staat er helemaal niets meer van kpn op die telefoon en is hij schoon (als nieuw) op een ander netwerk aan te sluiten.

Als het dan toch niet lukt, dan heeft dat dus in ieder geval niet te maken met het issue dat in dit topic besproken wordt.

Dit is ook bevestigd door een moderator van kpn, zie dit bericht.

Dus hiermee bevestigd KPN dat het probleem niet in de telefoon zit, maar in het netwerk van KPN. 

Op basis waarvan kom je tot die conclusie?


Goedenavond allen! @Saskia5431 ik heb je op de lijst gezet! . @Esther van der Bij  Ik heb je abonnement op basis van de gegevens in jouw profiel gevonden al zie ik daar dan niet direct een iPhone 11 aangekoppeld. Gaat het om een toestel wat is aangeschaft via KPN? Zou je jouw profiel kunnen aanvullen met je 06-nummer @Joery2000? Dan zet ik je ook op de lijst.


@Remco_ , valt er niet wat inhoudelijk te zeggen over wat er allemaal gebeurd kwa onderzoek en wat er word getest en hoevaak jullie daar mee bezig zijn? Ik weet er niet veel van maar al speelt dit probleem al meer dan een maand verwacht ik eigenlijk gewoon duidelijkheid over wat er nou precies gebeurd bij jullie kwa onderzoeken betreft de iphone 11. Of gewoon weer een keer een sms de deur uit naar de gedupeerde ipv 5 dagen wachten.. ik denk niet dat ik alleen voor mezelf spreek al begint het nu toch wel echt op me zenuwen te werken.. 


@Remco_ , valt er niet wat inhoudelijk te zeggen over wat er allemaal gebeurd kwa onderzoek en wat er word getest en hoevaak jullie daar mee bezig zijn? Ik weet er niet veel van maar al speelt dit probleem al meer dan een maand verwacht ik eigenlijk gewoon duidelijkheid over wat er nou precies gebeurd bij jullie kwa onderzoeken betreft de iphone 11. Of gewoon weer een keer een sms de deur uit naar de gedupeerde ipv 5 dagen wachten.. ik denk niet dat ik alleen voor mezelf spreek al begint het nu toch wel echt op me zenuwen te werken.. 

Exact, op een gegeven moment (en daar zijn we nu wel beland denk ik) moet je knopen doorhakken beslissingen maken.

Gaan we onze klanten nog langer laten wachten of bieden we een mooie oplossing aan.

Uiteindelijk is het zo dat wij de klant niet de diensten kunnen gebruiken waar wij een contract voor afgesloten hebben.

 


Vandaag geprobeerd over te stappen naar Vodafone maar medewerker vertelde dat dit 30 dagen duurt😤

Dus vrijdag op vakantie met een iPhone zonder 4G. We gaan zien of het op het netwerk in Griekenland wel werkt.

 


Het blijft stuitend dat we als klanten niet serieus worden genomen! De enige geboden oplossing is dat we geen abonnementskosten hebben (maar wanneer we het terugkrijgen blijft ook vaag). Dat is natuurlijk geen oplossing! Het loopt nu al zes weken en er is geen enkele duidelijkheid wanneer ook voor KPN de grens is bereikt, eind dit jaar?


@Remco_ Ik heb mijn toestel niet via KPN gekocht, maar dat moet neem ik niet uitmaken!? Ik wil best een soort bewijs aanleveren dat ik een iPhone 11 heb.. 


Het blijft stuitend dat we als klanten niet serieus worden genomen! De enige geboden oplossing is dat we geen abonnementskosten hebben (maar wanneer we het terugkrijgen blijft ook vaag). Dat is natuurlijk geen oplossing! Het loopt nu al zes weken en er is geen enkele duidelijkheid wanneer ook voor KPN de grens is bereikt, eind dit jaar?

Kunnen ze met de jaarwisseling een mooie deal doen.  Het nieuwe jaar in met een nieuw toestel 😅


Het lijkt mij de enige goeie oplossing om geen abonnement kosten te incasseren totdat dit opgelost is. Hoe moeilijk kan het zijn😕


Ik wil ook graag op de lijst van gedupeerde. Iphone 11 en geen internet☹️


Hoi! Ik heb nu sinds ongeveer een week enorm slecht internet.. Op wifi werkt alles prima maar 4G is een drama: er staan vaak minder bereikstreepjes of zelfs een E, terwijl meerdere mensen op dezelfde plek als ik met ook kpn wel bereik hebben. Ook duurt het erg lang als ik mensen bel voordat hij overgaat en ik heb vaak als ik word gebeld en opneem dat ik dan niks hoor. 

Heeft iemand een idee wat ik hieraan kan doen? 

Ik hoor het graag!

 

Groetjes Noëlle

Ik heb het zelfde probleem.. 0 bereik.. staat 4G maar geen app die laad of internet op haalt.. heb al een maand geen bereik.. eerst lag het aan het ontvangst op vakantie daarna aan alles en niks.. nieuwe simkaart 0 verandering! nu begrijp ik dat het probleem is met mensen met een iphone 11 en kpn! 
ook nog prima.. maar dan krijg ik afgelopen week bericht (een halve dag later!!!!) dat een dochter van vrienden van ons is gestorven.. bedankt apple en bedankt kpn! Heel fijn om deze tijd zo door te moeten komen zonder bereik! 0 apps die laden.. 0 gesprekken die ik kan plegen helemaal niks! Sorry mevrouw dit vinden we heel vervelend.. mn hol! Hoop dat jullie nooit iemand hoeveN verliezen zonder een maand “offline” en “niet te bereiken” te zijn !!! 

 


Hier ook sinds een maand ongeveer ervaring met dezelfde problemen, genoemd in dit topic.

Voor de helderheid: KPN mobiel internet abonnement i.c.m. een iPhone 11. 

 

Een oplossing die (lees) soms werkt is het volgende:

  • Open instellingen
  • Ga naar Mobiel netwerk
  • Tik op Netwerkselectie
  • Vink “Automatisch” uit
  • Kies uit de weergegeven lijst voor “NL KPN”
  • Vink / schuif “Automatisch” weer aan

Wanneer ik bovenstaande stappen doe, heb ik soms voor een bepaald periode een soort van 4G verbinding.

Echter keert het probleem vaak terug (E in beeld, trage verbinding etc.)


Kortere manier is om vliegtuigmodus aan/ uit te zetten. Maar het is toch van de zotte dat het zo moet😡


uiteraard ben ik dat helemaal met u eens!


Is het niet mogelijk dat kon de verlengdatum van mijn abonnement aanpast zodat ik ondertussen een andere telefoon bij het abonnement kan nemen? Ik wil namelijk kunnen bellen en internetten. Het toestel interesseert mij niet.

Heb je jouw huidige toestel dan al afbetaald of zou je het nog openstaande bedrag in één keer af willen lossen?

HOU EENS OP!

Vind jij het dan niet belangrijk om mensen correct te informeren?

KPN is echt geen filantropische instelling dus verwacht niet dat je jouw telefoon niet volledig afbetaald hoeft te hebben op de einddatum van het contract.

Zoals tien keer eerder gevraagd; @wjb  donder nu eens echt op van dit forum met je zinloze reacties… @ KPN ik begrijp niet dat jullie hier niets aan doen, dit is nu zo vaak door zoveel forum deelnemers gevraagd!


Ik heb ook al weken last van dit probleem. Heb mijn forumprofiel al een tijd geleden aangevuld maar nog geen bevestiging gehad dat ik op de lijst sta of sms’jes ontvangen. Kan ik hierin aan toegevoegd worden? Bedankt. 
buiten het mobiel internet inderdaad ook dat mijn batterij percentage flink gedaald is en ik ineens overal mijn oplader mee naar toe moet nemen omdat mijn iPhone 11 de dag anders niet red.


Zijn er al mensen overgestapt naar een andere provider? Ondervind je dan geen problemen? 

Waarom zou je dan problemen moeten ondervinden?

Uiteraard kan je zonder problemen overstappen naar een andere provider.

Moet je er natuurlijk wel een provider kiezen die geen gebruik maakt van het kpn netwerk.

Volgens mij wordt die vraag gesteld, omdat hier berichten waren dat sim-kaarten van respectievelijk T-mobile en Vodafone ook geen 4G hadden bij het probleemtoestel. 

Dat vermoed ik ook, maar na een factory reset staat er helemaal niets meer van kpn op die telefoon en is hij schoon (als nieuw) op een ander netwerk aan te sluiten.

Als het dan toch niet lukt, dan heeft dat dus in ieder geval niet te maken met het issue dat in dit topic besproken wordt.

Dit is ook bevestigd door een moderator van kpn, zie dit bericht.

Dus hiermee bevestigd KPN dat het probleem niet in de telefoon zit, maar in het netwerk van KPN. 

Op basis waarvan kom je tot die conclusie?

😓 


Hi allen. We hebben het topic vanavond wat opgeruimd. De situatie is vervelend genoeg zoals het is, dat vinden we allemaal. Speel je berichten niet op de persoon, dat doet de sfeer en dit topic niets goeds toe. Hou het bij berichten over de iPhone 11 en wat daarmee te maken heeft.

Daarnaast zag ik dat het vastgezette bericht verdwenen was. Deze heb ik opnieuw vastgezet, zodat de laatste update goed vindbaar is bovenin het topic.

@Alexandra wanneer je er voor kunt zorgen dat uitsluitend de gedupeerden kunnen reageren (en dat kun je want die staan allemaal op “de SMS lijst” dan zou dat een enorme verbetering zijn voor dit forum. Want dan blijft de frustratie beperkt tot het onderwerp, alvast enorm bedankt 🙏