Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

wanneer je er voor kunt zorgen dat uitsluitend de gedupeerden kunnen reageren (en dat kun je want die staan allemaal op “de SMS lijst” dan zou dat een enorme verbetering zijn voor dit forum.

Hoe kunnen gedupeerden, die zich nog niet gemeld hebben in dit topic, zich dan aanmelden?


wanneer je er voor kunt zorgen dat uitsluitend de gedupeerden kunnen reageren (en dat kun je want die staan allemaal op “de SMS lijst” dan zou dat een enorme verbetering zijn voor dit forum.

Hoe kunnen gedupeerden, die zich nog niet gemeld hebben in dit topic, zich dan aanmelden?

@ moderators KPN, begrijpen jullie nu eindelijk wat we bedoelen…?


Off-topic:

wanneer je er voor kunt zorgen dat uitsluitend de gedupeerden kunnen reageren (en dat kun je want die staan allemaal op “de SMS lijst” dan zou dat een enorme verbetering zijn voor dit forum.

Hoe kunnen gedupeerden, die zich nog niet gemeld hebben in dit topic, zich dan aanmelden?

@ moderators KPN, begrijpen jullie nu eindelijk wat we bedoelen…?

Wat een vreemde reactie. Ik stel gewoon een vraag naar aanleiding van jouw reactie. 

Wat is daar mis mee?


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ook ik heb al een paar weken problemen met mijn nieuwe I Phone 11. Via mijn werkgever een zakelijk abonnement en prive een e-sim telefoonnummer. Mijn problemen zijn slecht internetverbinding, appjes die niet wegkomen, ik hoor mijn beller wel maar beller hoort mij niet, accu loopt snel leeg. 

Mirjam

 


Via mijn werkgever een zakelijk abonnement en prive een e-sim telefoonnummer.

Loopt jouw privé abonnement bij KPN?

En het zakelijke abonnement?

Heb je dit probleem op beide abonnementen?


@Alexandra@Alex_P@Vikash 

 

Misschien is het zinvol om in het uitgelichte bericht de voorwaarde voor aanmelden en compensatie op te nemen. Ik denk dan aan zaken als andere provider (Simyo) Zakelijke klant, iPhone SE heeft een eigen topic. Hiermee haal je een hoop ruis uit de berichten in dit topic en kunnen sommige gebruikers zich beter richten op het helpen van andere forumbezoekers en hun klachten. Nu is er vooral irritatie en onnodige vervuiling.

Kortom, maak een fatsoenlijke topicstart en maak er nu eindelijk eens een fatsoenlijk storingsbericht van.


Hi allen. We hebben het topic vanavond wat opgeruimd. De situatie is vervelend genoeg zoals het is, dat vinden we allemaal. Speel je berichten niet op de persoon, dat doet de sfeer en dit topic niets goeds toe. Hou het bij berichten over de iPhone 11 en wat daarmee te maken heeft.

Daarnaast zag ik dat het vastgezette bericht verdwenen was. Deze heb ik opnieuw vastgezet, zodat de laatste update goed vindbaar is bovenin het topic.

@Alexandra wanneer je er voor kunt zorgen dat uitsluitend de gedupeerden kunnen reageren (en dat kun je want die staan allemaal op “de SMS lijst” dan zou dat een enorme verbetering zijn voor dit forum. Want dan blijft de frustratie beperkt tot het onderwerp, alvast enorm bedankt 🙏 

En @Alexandra, hoe houden jullie gedupeerde van derden (bijv. Simyo) op de hoogte. Weer een medewerker van Simyo die aangeeft te wachten op een terugkoppeling. 


@Remco_ Ik heb mijn toestel niet via KPN gekocht, maar dat moet neem ik niet uitmaken!? Ik wil best een soort bewijs aanleveren dat ik een iPhone 11 heb.. 

Maakt voor op de lijst gezet worden inderdaad niet uit. Daarvoor is het alleen relevant dat je een abonnement bij ons hebt, én dat de telefoon waar je de issues mee hebt een iPhone 11 is. Maar voor de rest is het voor ons belangrijk om te weten of die telefoon dan ook bij ons vandaan komt of niet. Dus je staat er op, @Esther van der Bij 👍🏻

 

Zoals tien keer eerder gevraagd; @wjb  donder nu eens echt op van dit forum met je zinloze reacties… @ KPN ik begrijp niet dat jullie hier niets aan doen, dit is nu zo vaak door zoveel forum deelnemers gevraagd!

@Waijenberg, WJB is ook een lid van deze community, net als iedereen in dit topic. Hij heeft in die zin dan ook net zoveel recht als ieder ander om zich in dit topic te mengen. Zolang hij zich aan de huisregels houdt. En dat is het geval. 

Los daarvan mag je zijn berichten irritant vinden. Kan ik me ook voorstellen als je zelf al weken met deze issues zit. Maar kies er dan voor hem te negeren. 

 

Ik wil ook graag op de lijst van gedupeerde. Iphone 11 en geen internet☹️

Had je naar aanleiding van je reactie gisteren al op de lijst gezet, @San1975 👍🏻

 

Ik heb ook al weken last van dit probleem. Heb mijn forumprofiel al een tijd geleden aangevuld maar nog geen bevestiging gehad dat ik op de lijst sta of sms’jes ontvangen. Kan ik hierin aan toegevoegd worden? Bedankt. 
buiten het mobiel internet inderdaad ook dat mijn batterij percentage flink gedaald is en ik ineens overal mijn oplader mee naar toe moet nemen omdat mijn iPhone 11 de dag anders niet red.

Ik heb het even nagekeken, @ManonZ, en ik zag je inderdaad nog niet op de lijst. Dus daar heb ik je bij dezen aan toegevoegd.

 

Verder toegevoegd aan de lijst @IkkeMarjan, want ik zie dat we die gisteren over het hoofd hebben gezien.

En willen jullie, @JoSp-KPN en @Tante t jullie forumprofiel (verder) invullen? Graag 06-nummer en adresgegevens. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kunnen we jullie ook op de lijst zetten.

 

Verder inhoudelijk nog geen nieuws. Onderzoek loopt nog steeds. Zodra er wel wat te melden is, over het onderzoek of over communicatie richting jullie, doen we dat.


Heb je op de lijst opgenomen, @Mirjam2107

 

Hi allen. We hebben het topic vanavond wat opgeruimd. De situatie is vervelend genoeg zoals het is, dat vinden we allemaal. Speel je berichten niet op de persoon, dat doet de sfeer en dit topic niets goeds toe. Hou het bij berichten over de iPhone 11 en wat daarmee te maken heeft.

Daarnaast zag ik dat het vastgezette bericht verdwenen was. Deze heb ik opnieuw vastgezet, zodat de laatste update goed vindbaar is bovenin het topic.

@Alexandra wanneer je er voor kunt zorgen dat uitsluitend de gedupeerden kunnen reageren (en dat kun je want die staan allemaal op “de SMS lijst” dan zou dat een enorme verbetering zijn voor dit forum. Want dan blijft de frustratie beperkt tot het onderwerp, alvast enorm bedankt 🙏 

Maar, niet alle gedupeerden zijn bekend… Dus als we nu hier iets zouden gaan aanpassen dat alleen degenen van jullie die op de lijst staan hier kunnen reageren, hoe kunnen dan nieuwe mensen zich hier melden? Je ziet zelf ook dat er nog regelmatig nieuwe mensen bijkomen hier die ook deze issues ervaren...

 

En @Alexandra, hoe houden jullie gedupeerde van derden (bijv. Simyo) op de hoogte. Weer een medewerker van Simyo die aangeeft te wachten op een terugkoppeling. 

Simyo is in direct contact met onze mensen die zich hiermee bezig houden, dus zij weten net zoveel als wij weten. En het is dan verder aan Simyo om hun klanten én medewerkers te informeren. Hoe zij dat doen heb ik geen inzicht in.  

 

Misschien is het zinvol om in het uitgelichte bericht de voorwaarde voor aanmelden en compensatie op te nemen. Ik denk dan aan zaken als andere provider (Simyo) Zakelijke klant, iPhone SE heeft een eigen topic. H

Staat er in :)


@KPN hebben jullie de mogelijkheid om aan te geven om hoeveel geregistreerd gedupeerde het gaat? 


Ik heb sinds woensdag geen sms meer gehad, klopt dit?


Ik heb sinds woensdag geen sms meer gehad, klopt dit?

Ja, helaas klopt dat.


@Erik_  Dank voor je opvolging! Ik heb KPN via mijn werk (zakelijk), werkt dit dan hetzelfde verder?


Jullie zitten er misschien niet op te wachten en ik wil zeker niet bijdehand overkomen, maar ik wilde toch even mijn ervaring en gedachten delen. Waarbij ik wil opmerkdan dat ik absoluut geen telefonie-expert ben.


Vanmorgen heb ik een rondje van 4 km gelopen en ik heb elke paar minuten gekeken of ik nog 4G had. In de buitenlucht was dat op één plek na steeds het geval. Ik ben ook in een aantal winkels geweest. Van die plekken waarvan je normaalgesproken verwacht dat er wel 4G is, maar dat het signaal wat minder sterk is. De plekken met veel beton en/of staal zeg maar.

Op de 'minder ontvangst'-plekken had ik nu keer op keer Edge i.p.v. 4G. Eenmaal terug in de buitenlucht hielp het even aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus om 4G terug te krijgen (Internet was daarna ook gewoon weer snel). Het lijkt haast wel alsof het zend- en/of ontvangstvermogen van KPN 4G in combinatie met de iPhone 11 een stuk lager is dan gebruikelijk. De plek in de buitenlucht waar de telefoon een keer naar Edge schakelde was op een relatief afgelegen plek.

Verder viel het op dat de telefoon in geen enkel geval van Edge automatisch terugschakelde naar 4G. In WiFi netwerken is er een techniek die heet 'band steering'. Daarmee kan je een WiFi-apparaat dat connectie met 2.4 GHz maakt zeggen dat hij de connectie opnieuw moet opbouwen, maar dan op 5 GHz. Dat band steering gebeurt door de WiFi router. Dat zet mij aan het denken: bestaat zoiets ook op telefonie-netwerken en staat dat nu perongeluk uit tvoor iPhone 11] of is er een nieuwe techniek in gebruik genomen waarmee de iPhone 11 niet kan omgaan? In het verleden schakelde de telefoon bij slecht 4G signaal over naar 3G. Maar 3G is in de loop van dit jaar uitgezet. Relatie met de storing?

Ik ben wel verbaasd dat KPN ons niet gevraagd heeft naar verdere gegevens over de telefoon. Bijvoorbeeld welke iOS versie geïnstalleerd is, welke versie van de carrier settings de telefoon heeft, staat VoLTE aan of uit? Dat kan toch een hoop nuttige informatie opleveren. Bijvoorbeeld zou kunnen blijken dat alle telefoons dezelfde iOS versie draaien en dan heb je een aanknopingspunt. Maar misschien heeft KPN deze gegevens op basis van het IMEI-nummer van Apple gekregen.


@Remco_ Ik heb mijn toestel niet via KPN gekocht, maar dat moet neem ik niet uitmaken!? Ik wil best een soort bewijs aanleveren dat ik een iPhone 11 heb.. 

Maakt voor op de lijst gezet worden inderdaad niet uit. Daarvoor is het alleen relevant dat je een abonnement bij ons hebt, én dat de telefoon waar je de issues mee hebt een iPhone 11 is. Maar voor de rest is het voor ons belangrijk om te weten of die telefoon dan ook bij ons vandaan komt of niet. Dus je staat er op, @Esther van der Bij 👍🏻

 

Zoals tien keer eerder gevraagd; @wjb  donder nu eens echt op van dit forum met je zinloze reacties… @ KPN ik begrijp niet dat jullie hier niets aan doen, dit is nu zo vaak door zoveel forum deelnemers gevraagd!

@Waijenberg, WJB is ook een lid van deze community, net als iedereen in dit topic. Hij heeft in die zin dan ook net zoveel recht als ieder ander om zich in dit topic te mengen. Zolang hij zich aan de huisregels houdt. En dat is het geval. 

Los daarvan mag je zijn berichten irritant vinden. Kan ik me ook voorstellen als je zelf al weken met deze issues zit. Maar kies er dan voor hem te negeren. 

 

Ik wil ook graag op de lijst van gedupeerde. Iphone 11 en geen internet☹️

Had je naar aanleiding van je reactie gisteren al op de lijst gezet, @San1975 👍🏻

 

Ik heb ook al weken last van dit probleem. Heb mijn forumprofiel al een tijd geleden aangevuld maar nog geen bevestiging gehad dat ik op de lijst sta of sms’jes ontvangen. Kan ik hierin aan toegevoegd worden? Bedankt. 
buiten het mobiel internet inderdaad ook dat mijn batterij percentage flink gedaald is en ik ineens overal mijn oplader mee naar toe moet nemen omdat mijn iPhone 11 de dag anders niet red.

Ik heb het even nagekeken, @ManonZ, en ik zag je inderdaad nog niet op de lijst. Dus daar heb ik je bij dezen aan toegevoegd.

 

Verder toegevoegd aan de lijst @IkkeMarjan, want ik zie dat we die gisteren over het hoofd hebben gezien.

En willen jullie, @JoSp-KPN en @Tante t jullie forumprofiel (verder) invullen? Graag 06-nummer en adresgegevens. Reageer hier weer als je dit gedaan hebt, dan kunnen we jullie ook op de lijst zetten.

 

Verder inhoudelijk nog geen nieuws. Onderzoek loopt nog steeds. Zodra er wel wat te melden is, over het onderzoek of over communicatie richting jullie, doen we dat.


 

ik heb nu mijn profiel aangepast. 
zouden jullie mij op de lijst willen plaatsen en een bericht willen sturen als dit gelukt is? 
bedankt.


Vanmorgen heb ik een rondje van 4 km gelopen en ik heb elke paar minuten gekeken of ik nog 4G had. In de buitenlucht was dat op één plek na steeds het geval. Ik ben ook in een aantal winkels geweest. Van die plekken waarvan je normaalgesproken verwacht dat er wel 4G is, maar dat het signaal wat minder sterk is. De plekken met veel beton en/of staal zeg maar.

Op de 'minder ontvangst'-plekken had ik nu keer op keer Edge i.p.v. 4G. Eenmaal terug in de buitenlucht hielp het even aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus om 4G terug te krijgen (Internet was daarna ook gewoon weer snel). Het lijkt haast wel alsof het zend- en/of ontvangstvermogen van KPN 4G in combinatie met de iPhone 11 een stuk lager is dan gebruikelijk. De plek in de buitenlucht waar de telefoon een keer naar Edge schakelde was op een relatief afgelegen plek.

Verder viel het op dat de telefoon in geen enkel geval van Edge automatisch terugschakelde naar 4G.

In het verleden schakelde de telefoon bij slecht 4G signaal over naar 3G. Maar 3G is in de loop van dit jaar uitgezet. Relatie met de storing?

Dit is mijns inziens zeer interessante informatie en sluit volledig aan bij de vermoedens die ik heb t.a.v. dit probleem.

Waar ik ook zeer geïnteresseerd in ben is of dit probleem ook ervaren wordt op bijvoorbeeld Schiphol of in de tunnel op de A2 bij Utrecht immers op die -en een aantal andere- plekken is 3G nog actief.

Plekken waar 3G van KPN nog actief is

Bron.

Mijn vermoeden is dat de iPhone 11 (en SE 2020) op die plekken ook de 4G verbinding wel eens verliest maar dat deze vanuit 3G wel weer hersteld wordt en dat het fenomeen daar dan niet of slechts kortstondig ervaren wordt.


 

Waar ik ook zeer geïnteresseerd in ben is of dit probleem ook ervaren wordt op bijvoorbeeld Schiphol of in de tunnel op de A2 bij Utrecht immers op die -en een aantal andere- plekken is 3G nog actief.

 

Dat is een interessant kaartje, dank. Als ik naar de 4G-antennes kijk bij mij in de buurt, dan kan het bijna niet anders dat mijn telefoon tijdens het lopen van de ene naar de andere antenne is overgesprongen. Daar zou ook de oorzaak in kunnen zitten, dat het overspringen (soms) niet goed gaat. Maar goed, allemaal speculatie, maar wel informatie die je niet krijgt als je dit probleem achter je bureau vandaan probeert op te lossen.


Graag wil ik ook op de lijst, ook hier een Iphone 11 zonder verbinding.


 

Waar ik ook zeer geïnteresseerd in ben is of dit probleem ook ervaren wordt op bijvoorbeeld Schiphol of in de tunnel op de A2 bij Utrecht immers op die -en een aantal andere- plekken is 3G nog actief.

 

Dat is een interessant kaartje, dank. Als ik naar de 4G-antennes kijk bij mij in de buurt, dan kan het bijna niet anders dat mijn telefoon tijdens het lopen van de ene naar de andere antenne is overgesprongen. Daar zou ook de oorzaak in kunnen zitten, dat het overspringen (soms) niet goed gaat. Maar goed, allemaal speculatie, maar wel informatie die je niet krijgt als je dit probleem achter je bureau vandaan probeert op te lossen.

 

Grappig… als ik op de kaart de antenne aanklik waarbij ik in de buurt was toen mijn telefoon naar Edge overschakelde geeft aan “Plaatsing 19 juni 2022” en “In gebruikname 19 juli 2022”. Die laatste datum komt wel erg dichtbij het moment dat de storing begon. 

 

Het is trouwens ook de enige antenne in mijn buurt die “2600MHz TDD Massive Mimo” aan heeft staan.


 

Waar ik ook zeer geïnteresseerd in ben is of dit probleem ook ervaren wordt op bijvoorbeeld Schiphol of in de tunnel op de A2 bij Utrecht immers op die -en een aantal andere- plekken is 3G nog actief.

 

Dat is een interessant kaartje, dank. Als ik naar de 4G-antennes kijk bij mij in de buurt, dan kan het bijna niet anders dat mijn telefoon tijdens het lopen van de ene naar de andere antenne is overgesprongen. Daar zou ook de oorzaak in kunnen zitten, dat het overspringen (soms) niet goed gaat. Maar goed, allemaal speculatie, maar wel informatie die je niet krijgt als je dit probleem achter je bureau vandaan probeert op te lossen.

 

Grappig… als ik op de kaart de antenne aanklik waarbij ik in de buurt was toen mijn telefoon naar Edge overschakelde geeft aan “Plaatsing 19 juni 2022” en “In gebruikname 19 juli 2022”. Die laatste datum komt wel erg dichtbij het moment dat de storing begon. 

 

Het is trouwens ook de enige antenne in mijn buurt die “2600MHz TDD Massive Mimo” aan heeft staan.

Oh kijk eens aan!

@Erik_ misschien kunnen jullie hier wat mee!

 


@Erik_  Dank voor je opvolging! Ik heb KPN via mijn werk (zakelijk), werkt dit dan hetzelfde verder?

Ah, nee, @JoSp-KPN . Dan moet je dit via de zakelijke klantenservice (0800-0403) aankaarten. Of, afhankelijk van welk niveau zakelijk het is, bij de abonnementbeheerder van je werk die het dan weer bij de zakelijke klantenservice moet aankaarten.

 

@Tante t, @Tommie80, heb jullie op de lijst gezet. 


Ik werk als elektricien in de industrie, ik ben tot ontdekking gekomen dat mijn 4G werkt zoals voorheen als ik een Motor Control Center instap. Hier is een hoog magnetische veld aanwezig. Ik heb dit gecommuniceerd met KPN en Apple. Het zou mooi zijn als er iemand op dit forum is die bij een industrieel bedrijf werkt en dit zou kunnen testen. Als ik een MCC instap krijg ik meldingen binnen en kan ik alles weer over het 4G netwerk. 
 

groetjes.


Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Ja klopt, ook edge, exact dezelfde problemen als ik heb met iPhone 11 

Dat is niet best te noemen.

Des te groter aan te nemen dat het probleem bij kpn ligt

Dan heeft een nieuwe aanschaffen ook geen nut!


Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Ja klopt, ook edge, exact dezelfde problemen als ik heb met iPhone 11 

Dat is niet best te noemen.

Des te groter aan te nemen dat het probleem bij kpn ligt

Dan heeft een nieuwe aanschaffen ook geen nut!

Ik heb nu een sim kaart van T mobile in de iPhone 11 en alles werkt perfect

 


Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Ja klopt, ook edge, exact dezelfde problemen als ik heb met iPhone 11 

Dat is niet best te noemen.

Des te groter aan te nemen dat het probleem bij kpn ligt

Dan heeft een nieuwe aanschaffen ook geen nut!

Ik heb nu een sim kaart van T mobile in de iPhone 11 en alles werkt perfect

 

Kpn is dus het probleem 

Tijd om spijkers met koppen te slaan kpn!