Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Plint scheef:

Ik heb nu een sim kaart van T mobile in de iPhone 11 en alles werkt perfect

Kpn is dus het probleem 

Die conclusie kan je nog steeds niet trekken. Sorry hoor, maar zelfs als een sim kaart van een andere provider prima werkt in de iPhone kan je nog steeds niet concluderen dat de oorzaak bij kpn ligt. Het zou kunnen maar zeker is dat absoluut nog niet. Het kan ook zijn dat er een issue in de iPhone zit waarbij een volledig valide netwerkconfiguratie niet correct opgepakt wordt door de firmware op de iPhone.


Ikzelf ervaar al sinds 21 juli deze problemen net kpn en iPhone 11. 
het rare is dat mijn moeder dezelfde problemen heeft sinds een aantal dagen, zij heeft echter een iPhone 12!! 
 

dus kpn….het probleem wordt alleen maar groter er groter! 

Ai, als er steeds meer toestellen bij komen is het einde zoek 😅

Volgens mij was er eerder iemand hier in het topic die zei dat een vriendin van haar ook problemen had met de 12.  Zit ze dan ook op Edge? 

Ja klopt, ook edge, exact dezelfde problemen als ik heb met iPhone 11 

Dat is niet best te noemen.

Des te groter aan te nemen dat het probleem bij kpn ligt

Dan heeft een nieuwe aanschaffen ook geen nut!

Ik heb nu een sim kaart van T mobile in de iPhone 11 en alles werkt perfect

 

Heb jij de iPhone 11 teruggezet naar fabrieksinstellingen voor je de sim erin deed? 


Gisteren KPN gesproken. Aangegeven dat het nu wel erg lang duurt. Ook telefonisch ben ik nagenoeg niet meer bereikbaar. Afgelopen weekend zat ik in het buitenland en dan zijn deze problemen erg vervelend. 

Aankomend weekend ga ik met vakantie. Telefonisch gevraagd of ik misschien gebruik kan maken van een leentoestel, maar dat is geen optie volgens KPN. Ze zijn er druk mee bezig en wijzen volgens de medewerker die ik heb gesproken naar Apple. Daar zou het probleem moeten zitten volgens KPN. 

Vervolgens een uur met Apple aan de lijn gezeten. Het probleem lijkt daar niet echt bekend te zijn bij het callcenter. Toen ik uiteindelijk een senior consultant aan de telefoon kreeg, gaven ze aan dat het probleem bekend is, maar niet zo hoog op het prioriteitenlijstje staat. Kennelijk zijn er dus relatief weinig gevallen. Dat kan kloppen als dit probleem enkel bij KPN afspeelt. Dan zou het toch aan KPN kunnen liggen. 

 

Conclusie: 1,5 uur gebeld en geen stap verder, maar wou toch de ervaringen delen met de mensen die in het zelfde schuitje zitten als ik. 


 

En @Alexandra, hoe houden jullie gedupeerde van derden (bijv. Simyo) op de hoogte. Weer een medewerker van Simyo die aangeeft te wachten op een terugkoppeling. 

Simyo is in direct contact met onze mensen die zich hiermee bezig houden, dus zij weten net zoveel als wij weten. En het is dan verder aan Simyo om hun klanten én medewerkers te informeren. Hoe zij dat doen heb ik geen inzicht in.  

 

Volgens mij zijn medewerkers van Simyo, medewerkers van KPN. Simyo verwijst naar dit forum (en niet eens het eigen forum) voor updates.

Daarnaast:

 

Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer: 27124701.

Over Sim Only provider Simyo - Simyo

 


Mijn profiel is aangevuld met mijn 06 nummer. Graag word ik ook op de hoogte gehouden. 


Plint scheef:

Ik heb nu een sim kaart van T mobile in de iPhone 11 en alles werkt perfect

Kpn is dus het probleem 

Die conclusie kan je nog steeds niet trekken. Sorry hoor, maar zelfs als een sim kaart van een andere provider prima werkt in de iPhone kan je nog steeds niet concluderen dat de oorzaak bij kpn ligt. Het zou kunnen maar zeker is dat absoluut nog niet. Het kan ook zijn dat er een issue in de iPhone zit waarbij een volledig valide netwerkconfiguratie niet correct opgepakt wordt door de firmware op de iPhone.

Opeens?


Gisteren KPN gesproken. Aangegeven dat het nu wel erg lang duurt. Ook telefonisch ben ik nagenoeg niet meer bereikbaar. Afgelopen weekend zat ik in het buitenland en dan zijn deze problemen erg vervelend. 

Aankomend weekend ga ik met vakantie. Telefonisch gevraagd of ik misschien gebruik kan maken van een leentoestel, maar dat is geen optie volgens KPN. Ze zijn er druk mee bezig en wijzen volgens de medewerker die ik heb gesproken naar Apple. Daar zou het probleem moeten zitten volgens KPN. 

Vervolgens een uur met Apple aan de lijn gezeten. Het probleem lijkt daar niet echt bekend te zijn bij het callcenter. Toen ik uiteindelijk een senior consultant aan de telefoon kreeg, gaven ze aan dat het probleem bekend is, maar niet zo hoog op het prioriteitenlijstje staat. Kennelijk zijn er dus relatief weinig gevallen. Dat kan kloppen als dit probleem enkel bij KPN afspeelt. Dan zou het toch aan KPN kunnen liggen. 

 

Conclusie: 1,5 uur gebeld en geen stap verder, maar wou toch de ervaringen delen met de mensen die in het zelfde schuitje zitten als ik. 

 een deja vu gevoel van een week of 5 geleden! Heb toen precies dezelfde stappen genomen en precies dezelfde reacties gekregen zowel van KPN als Apple. We zijn dus nog geen stap verder gekomen. Ook het inzetten van de rechtsbijstandverzekering en de Consumentenbond leveren dus blijkbaar niets op. Inmiddels is mijn bereik binnen huis ( in goede WiFi omgeving) nog steeds zeer slecht. Ook telefoon valt iedere keer spontaan weg. Volgens mij zet KPN op het hebben van een lange adem, en is de strategie iedereen zorgt zelf maar voor een oplossing. 

 

 


Ik heb mijn profiel aangepast.. hoe weet ik nu of ik in de lijst sta?! 


Ik heb mijn profiel ingevuld en wordt ook graag op de hoogte gehouden. Als sinds het weekend van 23 juli nauwelijks internet bereik en zeer matig telefoon bereik.
 

Heb hierdoor nauwelijks iets aan mijn telefoon en abonnement. Hier moet binnenkort een oplossing voorkomen anders lijkt mij dit goede rede om het contract te ontbinden. Zeker gezien het ook nog eens een toestel is dat via KPN is verkocht. 
 

krijg dus graag een update en inderdaad een vergoeding van de abbonementskosten

 

bij voorbaat dank. 


Plint scheef:

Ik heb nu een sim kaart van T mobile in de iPhone 11 en alles werkt perfect

Kpn is dus het probleem 

Die conclusie kan je nog steeds niet trekken. Sorry hoor, maar zelfs als een sim kaart van een andere provider prima werkt in de iPhone kan je nog steeds niet concluderen dat de oorzaak bij kpn ligt. Het zou kunnen maar zeker is dat absoluut nog niet. Het kan ook zijn dat er een issue in de iPhone zit waarbij een volledig valide netwerkconfiguratie niet correct opgepakt wordt door de firmware op de iPhone.

Opeens?

Het uitfaseren van 3G en de bijbehorende wijzigingen van de netwerk configuratie zou inderdaad "opeens" tot die situatie hebben kunnen leiden.

Je kunt het niet uitsluiten zolang de oorzaak niet gevonden is en dus moet je de optie open houden dat de oorzaak, hoe verrassend ook, wel eens ergens anders zou kunnen liggen. Dat is ook waarom ik niet wijs naar kpn en niet wijs naar Apple.


@ThomasSchram, @Tante t  en @Max iPhone 11, ik heb jullie op de lijst gezet.


Ook ik heb sinds enige tijd dramatisch bereik met mijn iphone 11. zowel internet als bellen is verschrikkelijk. Ik vraag mij dan ook af of er geen sprake van is dat ik wordt “afgeknepen” omdat mijn abonnement door KPN is overgenomen van Telfort. 

 

Zijn er meer mensen die ex Telfort klant zijn die problemen ervaren?

 

Admin: verplaatst naar centraal topic


Hoi @J.B. 010, ik heb je topic verplaatst naar dit centrale topic. In het startbericht vind je hier meer informatie over.


Zijn er meer mensen die ex Telfort klant zijn die problemen ervaren?

 

Ja, ik ben ook ex-Telfort klant.


Bij mij dezelfde problemen als bij iedereen hier, wel 4g maar super traag, problemen met bellen niets horen of niet gehoord worden en dit ook sinds half juli ongeveer. Heb een nieuwe simkaart gehad en toen ging het allemaal vrij aardig, maar sinds mijn vakantie in Frankrijk weer één groot drama!! Soms zelfs een E ipv 4g.

ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden!

mvgr Danny


Vandaag bij KPN  barendrecht geweest, Ik zou vandaag terug gebeld worden door een  medewerker ( weet even de naam niet meer) hij had een notitie gemaakt in zijn telefoon? Misschien als je dit leest? Ik wacht nog steeds !!!


Bij mij dezelfde problemen als bij iedereen hier, wel 4g maar super traag, problemen met bellen niets horen of niet gehoord worden en dit ook sinds half juli ongeveer. Heb een nieuwe simkaart gehad en toen ging het allemaal vrij aardig, maar sinds mijn vakantie in Frankrijk weer één groot drama!! Soms zelfs een E ipv 4g.

ik wil ook graag op de hoogte gehouden worden!

mvgr Danny

Hoi @jasmijnversmissen, ik heb je aan de lijst toegevoegd zodat we je op de hoogte kunnen houden!


Hallo allemaal, 

Ik heb sinds enkele weken precies hetzelfde probleem. Het internet doet het soms goed, maar vaker niet.
Ook ik maak gebruik van het toestel: 'Iphone 11’.

Kunnen jullie mij ook op de lijst noteren i.v.m.  jullie bericht?

We zullen de kosten van je contract (je mobiele bel- en databundel) volledig vergoeden voor de periode waarin je het probleem hebt ervaren. Het doorvoeren van deze vergoeding doen we op het moment dat er een oplossing is gevonden.


Vriendelijke groet, 
Jordy


Nog een interessant gegeven: iOS 15.6 is uitgekomen op 20 juli. Valt ook weer samen met de start van problemen. 


Ik heb mezelf aangemeld bij het forum en dezelfde problemen al ruim een maand! 
 


Misschien de oplossing ?

Ik heb de netwerkinstellingen op m’n iPhone 11 hersteld en probleem lijkt opgelost, kijk het een paar dagen aan maar voor nu heb ik direct weer 4G als ik de wifi uitschakelt of buiten bereik van m’n wifi ben, happy.


Nog een interessant gegeven: iOS 15.6 is uitgekomen op 20 juli. Valt ook weer samen met de start van problemen. 

Ik had het slechte bereik ook al met 15.5. Update maakte geen verschil. 
Geldt voor meerdere mensen hier in het topic.


Beste @HansaanZet ,


Bedankt voor het meedenken!

 

Helaas niet, ik heb zelf een IT achtergrond en behoorlijk veel geprobeerd. Het ligt naar mijn inziens aan de combinatie van het toestel en het particuliere data abonnement bij de provider.

 

Ik wacht het onderzoek geduldig af.


Beste KPN,

Graag met spoed met mij contact opnemen! Ik heb vandaag woensdag avond 4 x getracht te bellen maar word telkenmale verbroken.

ik ben wel klaar met het wachten op een oplossing en wil van mijn contract af, vooral omdat jullie toch geen andere Iphones hebben ivm het wereld wijde chip probleem.

Graag mij per omgaande bellen. Zo niet schake ik mijn rechtsbijstands verzekering in en dien ik een claim in voor verloren opdrachten, een telefoon die langzaam aan niet meer bruikbaar is doordat hij continu naar verbinding zoekt, kokend heet wordt en een baterij die zienserogen achteruitgaat en alle tijd die ik heb geapendeerd aan deze godsgruqelijke ergernis.
Mijn Iphone, ooit een fijn bezit is slechts nog maar een schim van wat hij hoort te zijn.

actie dus, mij svp bellen!

 

 

dank

caro


Nog een interessant gegeven: iOS 15.6 is uitgekomen op 20 juli. Valt ook weer samen met de start van problemen. 

Ik had het slechte bereik ook al met 15.5. Update maakte geen verschil. 
Geldt voor meerdere mensen hier in het topic.

Oké, goed om te weten. Ik had nog niet gelezen dat de problemen al voor 15.6 zijn begonnen.