Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

zojuist de 5e sms van KPN ontvangen. Net zo nietszeggend als de vorige 4

 

Ik had niets anders verwacht. Zelfs niet eens meer gehoopt.

Net een super aardige medewerker van de klachtenafdeling aan de lijn gehad. Kan uiteraard niets voor mij betekenen, maar deze afdeling laat in ieder geval wel iets van zich horen.

Melding gedaan van afname van mijn batterij capaciteit. Misschien wel handig dat iedereen dit (ook) gaat bijhouden…?

Bij mij in 7-8 weken tijd 3% minder. Ik zat op 100%, nu dus 97%. Net zo veel als de iPhone 12 van mijn zoon. Maar dit toestel is 1,5 jaar oud…

Ik heb het in ieder geval officieel gemeld. Zodat het vastligt voor als er ooit een oplossing komt. Dan kan dit meegenomen worden.

Afname van capaciteit batterij en het heel warm worden van het toestel was nog niet bekend bij deze medewerker.

En nu kan ik wel weer aan de KPN moderators vragen om reactie of hun input of hulp hierin… maar dat gebeurt toch niet.

Wij weten helemaal niets, alleen dat wij geduld moeten hebben. Best lastig hoor na 7-8 weken dit probleem te hebben. En echt helemaal niets te weten, wordt er voortgang geboekt, zijn ze bijna bij de oplossing of duurt het nog weken, enz, enz.

 

Ik kreeg het bericht dat het niet bekend was de warme telefoon en batterij afname.. ik kon mijn telefoon opsturen voor reparatie.. (kosten zijn voor jezelf) zeggen ze dan dood leuk!! 

Dat zeiden ze ook tegen mij inderdaad.

dit antwoord kreeg ik 3 weken geleden ook al van KPN terwijl er toen al diverse meldingen over hete telefoon en batterij afname op dit forum stonden en daarna nog vele. Het lijkt er bijna op dat KPN zich bewust van de domme houdt


Ik heb de afgelopen maand ook verbindingsproblemen gehad. Echter weinig van gemerkt aangezien ik dualsim heb en dan automatisch ‘terugval' naar de tweede sim (vodafone).

Keurig dat er een regeling komt, bij deze aanmelding.

Dit roept opnieuw de vraag op of het zin heeft om over te stappen naar een andere provider…deze vraag is hier al vaker gesteld, maar volgens mij nog geen duidelijkheid over? Als iemand positieve ervaringen heeft hiermee, dan hoor ik het graag!


Profiel ingevuld en al gemeld hier in het forum maar nog geen sms gehad. Ik wil ook graag op de lijst. 
 

 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

Nummer achtergelaten in mijn forumprofiel.


 @SvdHH Ik heb privébericht verstuurd, zou je daarop willen reageren

@Visser-Guelen, @Lbotter  Ik heb je toegevoegd aan onze lijst

@PaulRaaij Je mag jouw naam en 06-nummer achterlaten in het KPN Forum profiel

@DM.JL Ik zie in onze systemen dat je een iPhone SE hebt toegevoegd aan jouw abonnement. Heb je dit toestel nog steeds?


@Vikash

heb je mij ook toegevoegd aan de lijst? Ik vond dit nog niet terug in de reacties van je


 ​​​​​​, @GeraldKPN, Ik heb je op de lijst gezet

 

Thanks! Vroeg me nog wel af waar die datum van 20 juli precies op gebaseerd is. Eerste keer dat ik merkte dat ik geen internet had, was toen ik op 30 juli parkmobile aan wou zetten maar het dus niet werkte. Met bellen heb ik al langer problemen. Dat had ik al in juni. Daarbij kan ik dan de andere kant wel horen maar zij mij niet. Dit is vaak niet direct maar als je al langer aan het bellen bent. Dan ineens horen ze me niet meer. Bel meestal als ik in de auto zit en dan via Carplay. Maar ik had het laatst ook via het toestel zelf toen ik niet in de auto zat. Met EarPods aangesloten was ik wel weer te horen.. supervaag!

Daarnaast lees ik hier ook over een warm toestel. Had de link hier nog niet mee gelegd maar dat heeft mijn toestel dus ook. Hij werd zelfs zo heet dat ik de melding kreeg dat het toestel moest afkoelen. 


 @SvdHH Ik heb privébericht verstuurd, zou je daarop willen reageren

@Visser-Guelen@Lbotter  Ik heb je toegevoegd aan onze lijst

@PaulRaaij Je mag jouw naam en 06-nummer achterlaten in het KPN Forum profiel

@DM.JL Ik zie in onze systemen dat je een iPhone SE hebt toegevoegd aan jouw abonnement. Heb je dit toestel nog steeds?

Aangemeld. 


Sinds gisteren heb via de dual sim functie een extra simcard met daarop een ander abonnement met internet in de telefoon gedaan, om zo tog te kunnen internetten.Het Internet is via dit andere netwerk vele malen beter maar ook niet overal even goed.

 


Ik heb de afgelopen maand ook verbindingsproblemen gehad. Echter weinig van gemerkt aangezien ik dualsim heb en dan automatisch ‘terugval' naar de tweede sim (vodafone).

Keurig dat er een regeling komt, bij deze aanmelding.

Dit roept opnieuw de vraag op of het zin heeft om over te stappen naar een andere provider…deze vraag is hier al vaker gesteld, maar volgens mij nog geen duidelijkheid over? Als iemand positieve ervaringen heeft hiermee, dan hoor ik het graag!


Sinds gisteren heb via de dual sim functie een extra simcard met daarop een ander abonnement met internet in de telefoon gedaan, om zo tog te kunnen internetten.Het Internet is via dit andere netwerk vele malen beter maar ook niet overal even goed.


Hoi, Ik heb hetzelfde probleem en dat is niet iets van de laatste weken. Het speelt namelijk al veel langer.

Zeker langer dan twee maanden. Ik heb een iPhone 11 van KPN. Ik kwam erachter toen ik voor het openen van m'n gmail mijn 2FA moest gebruiken, deze bleef haken. Ik kreeg in dit soort ituaties te lezen dat er geen verbinding met het internet was en dat i later weer moet proberen??, terwijl ik unlimited data, sms, en bellen heb en elke maand netjes betaal? Mijn verbindingen zijn altijd goed ingesteld. 

Dit probleem krijg ik ook wanneer ik bepaalde apps open., en niet maar 1 keer per dag. Ik moet dan rebooten en meestal is het dan opgelost. Ik heb voor gmail ook m'n authenticator en die gebruik ik dan als het helemaal niet lukt. Want gmail kiest als eerste keus voor 2FA hun browser, die vliegt dan open en als dat niet werkt moet ik wachten. Het lijkt erop dat als mijn iPhone gewoon stil op tafel ligt, bepaalde internetverbindingen gewoon laat slapen en een probleem heeft het te wekken als ik hem oppak om te gebruiken, omdat na een paar minuten de verbindingen aan en uit te switchen, het meestal ook opgelost is. Best frustrerend dat ik er een workaround voor heb aangeleerd door afentoe hem op te pakken en de browsers open te gooien en te sluiten, of alvast de google app e openen, de pageina meerdere keren te verversen en dan pas mijn gmail login procedure op de pc te starten. Op deze manier hoef ik niet te wachten en gaat het inloggen gewoon goed, geen bericht dat er geen verbinding met het internet is.

Wel zielig dat het zo vermoeiend moet


Vandaag is mijn nieuwe iPhone 13 bezorgd.. zoals iemand anders ook al omschreef.. nog nooit zo niet-blij geweest met een nieuw toestel. Gelukkig wel weer bereikbaar voor mijn gezin.

Ik hoor graag wanneer mijn onnodige kosten voorgoed gaan worden en/of mijn iPhone 11 alsnog kan worden omgeruild.. mocht het zoals er nu naar uitziet niet worden opgelost.

 

 

 


@Vikash in mijn profiel heb ik iPhone 11 toegevoegd, die gebruik ik ook met m’n huidige en ingevulde nummer. Er is in mijn huishouden wel een SE in gebruik via jullie. 


Ik heb er ook last van. En het is echt vervelend vooral als ik aan het werk ben. Ik heb altijd 4G nodig voor mijn werk namelijk 


Bij deze ook mijn forumprofiel ingevuld, met mijn iPhone 11 icm KPN abo ervaar ik exact dit issue.

 

Mijn vrouw heeft ook een iPhone 11 via KPN en zij ervaart geen enkel probleem. Mijn simkaart heb ik in diverse andere telefoons getest waarbij het probleem zich niet voordeed. Mijn conclusie: het probleem ligt bij mijn iPhone. Omdat we in een spannende tweelingzwangerschap zitten en ik een weekend weg moest, heb ik maar een iPhone 12 aangeschaft. Nog nooit ben ik zo niet-blij geweest met een nieuwe telefoon. Afgezien van de verbindingsproblemen had mijn iPhone 11 nog jaren mee gekund. Deze grap van KPN heeft mij dus 700 euro gekost die ik in onze situatie veel beter had kunnen besteden.

 

Ik zie dan ook graag informatie over compensatie tegemoet.

Precies ik ook eerder een nieuwe telefoon aangeschaft omdat ik met een zieke moeder bereikbaar wil zijn.

 


De vraag is, hoe lang gaan we dit met zijn allen nog “accepteren” 

Ik ben best bereid om andere stappen te ondernemen als er maar mensen zijn die dit eventueel ook zouden willen. Met meer mensen en dus meer klachten hebben we meer kans gok ik… 

Misschien RTL nieuws ofzo aanschrijven?

massaclaim ?

klinkt als een idee 💡

 


Ik heb zo’n beetje vanaf het begin me hier al aangemeld wegens dit probleem dus. Maar opeens in de afgelopen dagen een flinke toename van nog meer gedupeerde. Waar komen jullie opeens allemaal vandaan? 
Nou ben ik nog meer benieuwd naar hoeveel gedupeerde zich al officieel hebben gemeld. Maar daar geeft KPN geen antwoord op als je ernaar vraagt. 
Problemen zijn, geen netwerkverbinding, mobiel die overhit raakt, batterij die capaciteit verliest (over die laatste twee problemen hoor je KPN niet. Ook niet een bevestiging van “dat hebben we eerder gehoord en is meegenomen in ons onderzoek). En alles lijkt steeds erger te worden. Aan en uitzetten van het netwerk of vliegtuigmodus aan en uit zetten, werkt bij mij al vaak niet meer. 
Merk dat KPN hier voornamelijk bezig is met iedereen op de lijst te zetten. Verder weinig tot geen directe reactie op vragen. Of gewoon een like als bevestiging dat ze het hebben gezien zou al fijn zijn.

nu is er nog steeds geen termijn gesteld door KPN. Dat zou wel helpen met keuzes maken. Wachten of andere maatregelen nemen. Want lees nu al zoveel schijnende verhalen, dat voor sommige een goede bereikbaarheid echt belangrijk is en natuurlijk rekening houdend met ieders persoonlijke financiële situatie. 
 

Een wat opende communicatie van KPN en een termijn stellen aan dit probleem zou nu onderhand wel passend zijn. 
 


Hier ook ernstig last van dit probleem. Slechte verbinding tot niet hoorbaar aan de andere kant van de lijn en vrijwel geen netwerk. De esim van een andere provider via werk geeft geen problemen. Data gaat helaas via de privé simkaart en is eigenlijk niet te gebruiken.


Ik heb zo’n beetje vanaf het begin me hier al aangemeld wegens dit probleem dus. Maar opeens in de afgelopen dagen een flinke toename van nog meer gedupeerde. Waar komen jullie opeens allemaal vandaan? 

Ik via https://tweakers.net/nieuws/200436/sommige-iphone-11-gebruikers-hebben-sinds-juli-verbindingsproblemen-met-kpn.html


Ook ik heb sinds jullie slecht bereik. 4 x na kpn winkel geweest, maar konden alleen een nieuwe simkaart er in doen. Nog steeds problemen. Nu op vakantie en k… geen bereik. Zou fijn zijn als kon dit snel oplost 


Vandaag is mijn nieuwe iPhone 13 bezorgd.. zoals iemand anders ook al omschreef.. nog nooit zo niet-blij geweest met een nieuw toestel. Gelukkig wel weer bereikbaar voor mijn gezin.

Ik hoor graag wanneer mijn onnodige kosten voorgoed gaan worden en/of mijn iPhone 11 alsnog kan worden omgeruild.. mocht het zoals er nu naar uitziet niet worden opgelost.

 

 

 

Werkt deze wel helemaal naar behoren? Ik zit er ook aan te denken om deze te gaan bestellen namelijk. 😓 

Ik ga volgende maand op vakantie en dan moet ik sowieso bereikbaar kunnen zijn. Heb er geen vertrouwen in dat het dan is opgelost na het zoveelste nutteloze sms’je gisteren. 


Ook hier een Iphone 11 die sinds enkele weken verbindingsproblemen heeft. Ik zou graag worden toegevoegd aan de lijst.


Ik ben als ‘tijdelijke’ oplossing overgestapt op esim (wat het probleem niet oplost!) en een prepaid T-mobile kaart met data (als je hun ‘games’ voor lief neemt en meedoet kan je iedere keer gratis belminuten of data bij elkaar sparen)… t-mobile werkt perfect!! 
Ik heb mijn kpn nr door geschakeld naar mijn t-mobile nr. Dus ik blijf bereikbaar op t nummer dat iedereen kent!! Je kan in instellingen data-omschakeling aanzetten. Als KPN werkt prima en anders gebruikt ie tmobile.  
 

vraag me dus serieus af, waarom een nieuwe telefoon kopen (á €1000). En ander abo bij de concurrent is goedkoper. En waarschijnlijk ook nog betere service!!  
 

Ik heb 5 mobiele abos en tv/internet bij KPN. Dat levert ze flink wat op… maar anders dan een dooddoener berichtje af en toe, hoor je niet van ze.. 

ik overweeg serieus met alles over te stappen… is een behoorlijke rompslomp maar als kpn zo met haar klanten omgaat… slechter kan t niet worden… 


Vandaag is mijn nieuwe iPhone 13 bezorgd.. zoals iemand anders ook al omschreef.. nog nooit zo niet-blij geweest met een nieuw toestel. Gelukkig wel weer bereikbaar voor mijn gezin.

Ik hoor graag wanneer mijn onnodige kosten voorgoed gaan worden en/of mijn iPhone 11 alsnog kan worden omgeruild.. mocht het zoals er nu naar uitziet niet worden opgelost.

 

 

 

Werkt deze wel helemaal naar behoren? Ik zit er ook aan te denken om deze te gaan bestellen namelijk. 😓 

Ik ga volgende maand op vakantie en dan moet ik sowieso bereikbaar kunnen zijn. Heb er geen vertrouwen in dat het dan is opgelost na het zoveelste nutteloze sms’je gisteren. 

Gisteren deed hij het prima, dus ik ben voorzichtig optimistisch. Erg eigenlijk dat ik er gewoon niet op durf te vertrouwen dat het goed blijft gaan.


Vanmorgen heb ik een rondje van 4 km gelopen en ik heb elke paar minuten gekeken of ik nog 4G had. In de buitenlucht was dat op één plek na steeds het geval. Ik ben ook in een aantal winkels geweest. Van die plekken waarvan je normaalgesproken verwacht dat er wel 4G is, maar dat het signaal wat minder sterk is. De plekken met veel beton en/of staal zeg maar.

Op de 'minder ontvangst'-plekken had ik nu keer op keer Edge i.p.v. 4G. Eenmaal terug in de buitenlucht hielp het even aan- en uitzetten van de vliegtuigmodus om 4G terug te krijgen (Internet was daarna ook gewoon weer snel). Het lijkt haast wel alsof het zend- en/of ontvangstvermogen van KPN 4G in combinatie met de iPhone 11 een stuk lager is dan gebruikelijk. De plek in de buitenlucht waar de telefoon een keer naar Edge schakelde was op een relatief afgelegen plek.

Verder viel het op dat de telefoon in geen enkel geval van Edge automatisch terugschakelde naar 4G.

In het verleden schakelde de telefoon bij slecht 4G signaal over naar 3G. Maar 3G is in de loop van dit jaar uitgezet. Relatie met de storing?

Dit is mijns inziens zeer interessante informatie en sluit volledig aan bij de vermoedens die ik heb t.a.v. dit probleem.

Waar ik ook zeer geïnteresseerd in ben is of dit probleem ook ervaren wordt op bijvoorbeeld Schiphol of in de tunnel op de A2 bij Utrecht immers op die -en een aantal andere- plekken is 3G nog actief.

Plekken waar 3G van KPN nog actief is

Bron.

Mijn vermoeden is dat de iPhone 11 (en SE 2020) op die plekken ook de 4G verbinding wel eens verliest maar dat deze vanuit 3G wel weer hersteld wordt en dat het fenomeen daar dan niet of slechts kortstondig ervaren wordt.

Wordt ook wel nieuwsgierig nu. Lastige van dit soort problemen is wel, het werkt af en toe opeens. Dus een test over een langere periode is wel vereist. Toevallig een Schiphol medewerker op dit forum met een iPhone 11 die behept is met dit probleem? :-) 

Net interessant artikel gelezen op Tweakers, over VoLTE (Voice over LTE, waar LTE weer voor 4G staat).  Niet geheel van toepassing op dit probleem, want de iPhone 11 is een modern toestel dat wordt ondersteunt door KPN en ik ga er vanuit dat er afspraken zijn met Apple over de benodigde instellingen. Maar het geeft wel inzicht over de complexiteit van 4G en het bellen over 4G.

“Het probleem met VoLTE Waarom we nog niet zonder 2G en 3G kunnen.”