Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ook ik heb problemen met mijn IPhone 11. Sinds ongeveer een maand heb ik geen 4G bereik en staat de verbinding op EDGE. Na een reset van het toestel gaat het weer een paar minuten goed, om daarna weer in de de EDGE modus terecht te komen. Internetten gaat niet en gesprekken zijn kwalitatief slecht. Ik wil gebruik maken van de compensatie regeling zolang dit probleem voortduurt.

 

Admin: samengevoegd


Hi, 

 

Bij mij hetzelfde probleem al geruime tijd. Eerst dacht ik dat mijn mb's op waren dus nog extra data bundel(s) gekocht.

Ik vind persoonlijk dat ik ook erg slecht geholpen wordt door KPN. Voor mijn werk moet ik bereikbaar zijn (net als velen van ons hier) en ik heb de keuze gemaakt om over te stappen.

Helaas wordt dit niet makkelijk gemaakt door KPN terwijl mijn abonnement nog maar 2 maanden loopt. Daarnaast moet de duur van het abonnement niet uitmaken want KPN komt met geen enkele andere oplossing behalve een andere telefoon kopen.

Is het een idee dat we ons verzamelen en hier met z'n allen werk van maken?

 

Groet Gwenna 

Admin: privégegevens verwijderd


  

Maar beteken dat dan dat als je een (dure) nieuwe telefoon aanschaft omdat je volledig niet meer te bereiken was en die nu onbruikbaar in de lade ligt (omdat hij oa niet vast te houden was zo warm werd hij) je geen recht hebt op ook maar enige compensatie? Die nieuwe telefoon hoopte ik nog 2-3 jaar uit te kunnen stellen.

@Inieminie de compensatie gaat over de abonnementskosten, niet over de toestelkosten. 

 

@JB740 en  @Pumpinator, @GertA ik geef jullie gegevens door!

 

@FoortS wat jammer om te lezen dat je kiest voor een overstap! Dit kan natuurlijk wel, neem daarvoor even contact op met de collega's via 0800-0402. Voor wat betreft het probleem: zou je willen dat ik ook jouw 06-nummer intern doorgeef? Je wordt dan middels sms op de hoogte gehouden van de voortgang. 

 

@GwenJoan wil jij je forumprofiel aanvullen met het 06-nummer, adres en evt. klantnummer? Dan geven we je 06-nummer als voorbeeld door en word je middels sms op de hoogte gehouden. 

 

@DvBLK en @Gwenna Kwinten willen jullie ook je postcode + huisnummer en klantnummer in je profiel zetten en hier even laten weten dat je dat gedaan hebt?


Ja graag mijn nummer doorgeven 


 

@Pumpinator en @FoortS kan het kloppen dat jullie geen klant bij KPN bent qua mobiel? Ik kan de gegevens niet opvragen en daarmee ook niet doorgeven, helaas. 


@Marcia_  ja ik snap dat het over de abbonementskosten gaat maar omdat ik nu een ander toestel gebruik omdat hij onbruikbaar is betekend het dat ik dan buiten de boot val? Want ik kan de iPhone 11 niet gebruiken dan ben ik niet bereikbaar. Dat is de enige reden dat er nu een ander toestel is. En ik zal daarmee niet de enige zijn toch? Mensen die maar een ander toestel hebben aangeschaft omdat ze onbereikbaar waren wat met werk kinderen etc niet handig is


Graag ook mijn nummer doorgeven, al verschillende opties geprobeerd, geen succes. 
Reset toestel, reset netwerk. 
 

Alvast dank.


@Marcia_ Toegevoegd!


Als je op de lijst stond zou je abonnement toch niet afgeschreven worden? Heb net gewoon factuur binnen gekregen…


Beste KPN technici, 

Bijna twee maanden onderweg en er is nog geen oplossing. 
 

Wel wil ik aangeven dat ik de updates per sms wel goed vind. Helaas staat er telkens hetzelfde “we hebben de oplossing niet”, maar werken eraan. 
 

ik zit nu al ruim een week op Movistar in Spanje en mijn 4G doet het hier helemaal prima! Ik kan dan ook met zekerheid concluderen (en dat bevestigen jullie smsjes ook) dat het een KPN probleem is en niet een Iphone probleem. 
 

Ik wil jullie vragen om intern een case te maken dat de gedupeerde klanten kosteloos met behoud van nummer hun contract kunnen opzeggen om bijvoorbeeld over te stappen naar Vodaphone of Tmobile. Zakelijk heeft mijn werkgever al een nieuwe Iphone aangeschaft omdat ook jullie zakelijke kant erkend dat het probleem bij jullie ligt en er geen oplossing is. 
 

Graag dit probleem hoger in jullie organisatie bespreken en heel spoedig een daadkrachtige oplossing bieden. Dit kan voor een bedrijf als Kpn geen probleem zijn. 
 

ik zie graag een reactie op mijn post. 
 

alvast bedankt


Ik zie dat het probleem bekend is bij kpn maar dat er nog geen oplossing voor is. Ik wil niet betalen voor iets wat niet werkt.

Ik wil nu een ander abonnement maar wil niet voor mijn resterende maanden betalen. Is dat mogelijk omdat ik er nu niks mee kan?

 

Admin: Topic toegevoegd aan bestaand topic.


Als je op de lijst stond zou je abonnement toch niet afgeschreven worden? Heb net gewoon factuur binnen gekregen…

Pas als de oplossing gevonden gaan wij compenseren..

Dus zo rond de kerst zal dat zijn.


Hier is er ook sinds eind juli geen telefoon en dataverbinding met KPN telefoonnetwerk met een iphone 11 mogelijk. Onbegrijpelijk! Betreft zakelijk KPN abonnement en Simyo abonnement. Graag mij op de lijst zetten.


Het lijkt me goed dat we een eind gaan maken aan de arrogantie van KPN door niet met een passende oplossing te komen zolang de "geleerde” nog aan het uitzoeken zijn waar het probleem ergens ligt. Een ding is duidelijk, het probleem ligt niet bij ons en wij betalen voor het KPN netwerk. Ik stel voor dat iedereen een mooie aangetekende brief gaat opstellen en KPN aansprakelijk gaat stellen voor het falende netwerk.

Het postadres is;

KPN

Postbus 2547

3500 GM  Utrecht


@Gwenna Kwinten @Jordy de Kleijn @GwenJoan Jullie staan op de lijst! 

@VeravdWiel Wil jij je forumprofiel aanvullen met de gevraagde gegevens uit dit topic en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? 

@KPNklant001 Ik kan je niet op de lijst zetten omdat je geen rechtstreekse klant van KPN bent. Ik raad je aan om hierover contact met Simyo op te nemen. 

@Michaelwde We zijn er enorm druk mee bezig, maar helaas is het niet simpel op te lossen. Ik kan je alleen aanraden om de SMS berichten in de gaten te houden. 

 


Ik wil best begrijpen dat het probleem niet simpel op te lossen is, maar waardoor moet dat ons probleem zijn?

Het duurt echt te lang en mijn oplossing door mensen de mogelijkheid te geven dat om van KPN af te stappen is een vrij eenvoudige oplossing voor het hier en nu. Laat de klantenservice met een belscript en mandaat alle gedupeerde bellen en het oplossen.

twee maanden geen flitsmeister, parkmobile, gemiste oproepen etc hoeveel ergernis moeten we nog ondervinden? 

nogmaals ik snap dat de technici van Kpn niet de boodschapper moeten zijn. Kpn zou een bericht moeten geven en mijn vraag aan jullie is schop tegen de stoelen van jullie managers!

ik koop er niets voor dat ik geen abonnementskosten hoef te betalen vanaf 20 juli. Ik betaal liever wel voor een werkend abonnement. 
 

 

 


@Nedrees35 zeker geen slecht plan, heb het online klachten formulier al ingevuld.

Maar brieven zijn natuurlijk vrij makkelijk te negeren. Beter is nog om op de social media geluid te gaan maken! 


Je kunt een ingebrekestelling procedure opstarten en dan zou je binnen twee weken van je abonnement af kunnen en overstappen naar een andere provider met behoud van je nummer. Alleen het restant van je mobiel moet je dan in 1x aflossen of inleveren lijkt me. Maar ja dan zit je met een mobiel waarvan je niet weet of die het doet met een Sim van een andere provider. Of als je het wilt doorverkopen, moet je erbij vermelden wat het mankement is, die ga je niet verkocht krijgen natuurlijk. En hoe zit het dan met de korting die je hebt omdat je nog veel meer abonnementen via KPN hebt lopen? 
Dit duurt echt te lang. 


Je kan je ingebrekestelling brief als bijlage toevoegen bij het klachtenformulier op de website.

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm
 

Anders moet het inderdaad aangetekend. 

Niet tevreden? Stuur een brief:

Klantenservice KPN

Postbus 13500

9700 EG Groningen


Edit: op ConsuWijzer staan een aantal voorbeeldbrieven:

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie


Maar ja dan zit je met een mobiel waarvan je niet weet of die het doet met een Sim van een andere provider.

Natuurlijk weet je dat wel want na een factory reset zal die iPhone altijd op het netwerk van een andere provider aangesloten kunnen worden. En mocht dat niet zo zijn dan zal je dat bij Apple aan moeten kaarten want zij zijn het die in dat geval voor een oplossing moeten zorgen. Na een factory reset is er immers helemaal niets meer van KPN op die iPhone aanwezig en kan KPN daar dus ook geen rol meer in spelen.


Maar ja dan zit je met een mobiel waarvan je niet weet of die het doet met een Sim van een andere provider.

Natuurlijk weet je dat wel want na een factory reset zal die iPhone altijd op het netwerk van een andere provider aangesloten kunnen worden. En mocht dat niet zo zijn dan zal je dat bij Apple aan moeten kaarten want zij zijn het die in dat geval voor een oplossing moeten zorgen. Na een factory reset is er immers helemaal niets meer van KPN op die iPhone aanwezig en kan KPN daar dus ook geen rol meer in spelen.


Natuurlijk weet je dat wel…..en mocht het niet zo zijn…je bent net zo onduidelijk als deze hele netwerk issue. En waar ik net zo moederloos van word.


Ook ik heb dit probleem met mijn iPhone 11 en heb zojuist mijn gegevens ingevuld in het profiel.

Ik hoop dat het probleem asap wordt opgelost en kom graag in aanmerking voor de compensatie.


Ik ben al zeker 7 a 8 weken met kpn bezig ivm niet bereikbaar zijn en geen of nauwelijks mobiel internet hebben met mijn iPhone 11. 
maar wordt telkens van het kastje naar de muur gestuurd. Beloften dat je wordt teruggebeld worden niet nagekomen. Eerst allerlei verhalen over werkzaamheden aan de masten in mijn woonplaats. Toen was het omdat ik wekelijks de grens met België over ging. Daarna zou mijn gsm defect zijn. Is gecontroleerd door Apple maar werkt perfect. Toen een nieuwe simkaart. Maar intussen van armoede een oude iPhone 7 moeten gebruiken. Want ondanks dat mijn contract nu is afgelopen kan ik geen nieuw toestel pakken want er is reeds een lease overeenkomst dus mag er geen nieuw toestel worden geleverd omdat er dus een bkr registratie staat. En iets compenseren mag nu niet want dat moet Apple gaan doen is mij verteld. Al met al veel ellende en al een paar maanden zonder de dienst waar je wel voor betaald. Maar deugdelijke oplossingen ho maar. Erg jammer. 
en de beloofde sms berichtjes komen niet binnen. Ook zou ik al meerdere keren gebeld zijn. Maar heb nummer van thuis en van mijn vrouw doorgegeven en daar belt ook niemand op. 
ben bang dat we mooi in de steek worden gelaten. 
mij heb mijn gegevens aangevuld en hoop dat jullie deze door willen zetten. 


Misschien is dit belachelijk, maar ik werd vandaag gewoon jaloers op mensen die hun telefoon normaal konden gebruiken.. 😅😳

Ik gebruik nu mijn oude iPhone, maar vertik het om alles over te zetten op dat toestel   

Ben hier zo klaar mee…. 👎🏼

 


Ik heb inmiddels een ander toestel gekocht omdat ik zo slecht bereikbaar was. En dat is als ondernemer niet te doen. Maak dan ook graag gebruik van de compensatieregeling.