Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik heb netjes mijn geld terug geboekt omdat ik blijkbaar zelf moet zorgen voor mijn compensatie. Mag toch hopen dat ik geen incasso kosten oid krijg ;) 

Als jij jouw factuur niet betaalt dan zal dat inderdaad gaan gebeuren.

Ik ga toch niet betalen voor iets wat niet fatsoenlijk werkt. Als ik kleding koop en het is kapot krijg ik ook mijn geld terug. Ik ga niet maanden wachten op een compensatie voor iets wat nog niet opgelost is. 
 

Ik loop werk mis, heb problemen door het probleem van KPN. Dus ik vind het van de zotte dat ik gewoon lekker mn abonnement moet betalen als ik t niet kan gebruiken ;) 

Hij blijft bij forum leden met klachten of vragen irritatie opwekken en de moderators sturen daarop een like en reageren niet meer op de betreffende vraag of klacht.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels


 

@Pumpinator en @FoortS kan het kloppen dat jullie geen klant bij KPN bent qua mobiel? Ik kan de gegevens niet opvragen en daarmee ook niet doorgeven, helaas. 

Klant via BUDGET ( maar die luisteren niet eens en doen helemaal niks ) maar gebruiken KPN-netwerk….


 

@Pumpinator en @FoortS kan het kloppen dat jullie geen klant bij KPN bent qua mobiel? Ik kan de gegevens niet opvragen en daarmee ook niet doorgeven, helaas. 

Klant via BUDGET ( maar die luisteren niet eens en doen helemaal niks ) maar gebruiken KPN-netwerk….

Helaas zal je toch bij Budget moeten zijn voor een eventuele compensatieregeling.


I hope someone can answer me, because I don't yet speak Dutch.

Last saturday I got my subscription, phone number with unlimited data. I need internet that I also use as a mobile hotspot for my laptopt when I need. On the saturday and sunday internet speed and latency was good, but since monday, internet on both 5g and 4g has been so bad. I've experiencing huge latency most of the time, internet speed is still good, but everything is just loading slowly, downloading slowly, not according to speedtest. I just got myself a dutch number with internet and on the first week I am already regretting this because I need to pay 37 euros per month for something that doesnt work. 

I use iPhone 12 and both 5g and 4g are so bad.

If your problem is the same as the most of us here than the problems with the network of KPN is getting bigger and bigger every day. It started with the IPhone 11 and the iPhone SE in combination with the KPN netwerk. Failing network connection, no internet and no phone calls. Seen some post of the IPhone 12 also having this problem, but only a few. It started half July and up till now KPN still not have any information for us then “they are investigating it”. And they have promised to pay your subscription money back once they have found the cause (I think on the background they are discussing who is responsible for the (failing) iPhones). But therefor you must get a response of a KPN service employee here. They will ask you to fill in you phone number in you profile and confirm to you that they have put your on the list. And once you are on the list, you will get updated by massage on your number (only received three massage up till now with the same announcement “they are still investigating it”). 
but i have noticed here that it you have a business subcristion, you have nowhere to go with this problem.

Hope this helps you a bit. If your problem is related to this (therefor it is better to have that confirmed by a KPN employee) I personal think you are better off with canceling your subscription and found yourself an other provider, which is not using the KPN network.


 


Wanneer krijgen we weer een update? Er gebeurd gewoon te weinig vanuit kpn! Bagger service.

wanneer worden er weer werkzaamheden uitgevoerd om het op te lossen? Zijn externe leveranciers ingeschakeld? 
 

Ik heb op mijn iphone 11 iOS 16 beta geïnstalleerd maar dat hielp helaas niet. 
 

Kom op kpn doe gewoon je werk waar je voor betaald wordt.


Ook ik heb hetzelfde probleem, heb een kpn zakelijk abonnement en liep hier eind juli na 15.6 update ook tegenaan. Apple heeft mijn toestel toen getest en niks gevonden. Ook een Apple servicepunt kon niks vinden. Ik heb toen van m’n werk een tijdelijke iPhone se2020 gekregen, totdat er een oplossing is.

wij hebben destijds het volgende geprobeerd:

  • iOS 16 beta geïnstalleerd 
  • nieuwe e sim, had een fysieke sim
  • Toestel op elke mogelijke manier gereset, zelfs reset zonder enige vorm can backup. Maakt niks uit.
  • iphone 11 van m’n vriendin (zit bij t mobile) heeft het probleem ook als ik er een kpn Sim in doe. Bij t mobile geen problemen.

 


Kpn kunnen jullie onze abonnementen tijdelijk onder brengen bij T-Mobile/vodafone tot het opgelost is?

 

https://www.portablegear.nl/nieuws/14629/Andere_provider_tijdens_langdurige_storing.htm


@Alexvdb, @Remon Draijer, @LiesbethBr, @CdeBeen Ik heb jullie toegevoegd aan de lijst


I hope someone can answer me, because I don't yet speak Dutch.

Last saturday I got my subscription, phone number with unlimited data. I need internet that I also use as a mobile hotspot for my laptopt when I need. On the saturday and sunday internet speed and latency was good, but since monday, internet on both 5g and 4g has been so bad. I've experiencing huge latency most of the time, internet speed is still good, but everything is just loading slowly, downloading slowly, not according to speedtest. I just got myself a dutch number with internet and on the first week I am already regretting this because I need to pay 37 euros per month for something that doesnt work. 

I use iPhone 12 and both 5g and 4g are so bad.

If your problem is the same as the most of us here than the problems with the network of KPN is getting bigger and bigger every day. It started with the IPhone 11 and the iPhone SE in combination with the KPN netwerk. Failing network connection, no internet and no phone calls. Seen some post of the IPhone 12 also having this problem, but only a few. It started half July and up till now KPN still not have any information for us then “they are investigating it”. And they have promised to pay your subscription money back once they have found the cause (I think on the background they are discussing who is responsible for the (failing) iPhones). But therefor you must get a response of a KPN service employee here. They will ask you to fill in you phone number in you profile and confirm to you that they have put your on the list. And once you are on the list, you will get updated by massage on your number (only received three massage up till now with the same announcement “they are still investigating it”). 
but i have noticed here that it you have a business subcristion, you have nowhere to go with this problem.

Hope this helps you a bit. If your problem is related to this (therefor it is better to have that confirmed by a KPN employee) I personal think you are better off with canceling your subscription and found yourself an other provider, which is not using the KPN network.


 

Thanks man! I am planning about that. I did get cancel-any time subscription, got my first bill for 37 euros and I haven't properly used my internet this week yet. I have some friends who use T-Mobile and got no problems. Planning to go to them.


Ik ervaar hetzelfde probleem als iedereen in de topic; iPhone 11 en al een aantal weken geen of instabiel mobiel internet over 4G. Van alles geprobeerd en niks lost het op. 
 

Graag kom ik op de lijst KPN!


Misschien een gekke vraag, maar ik lees (via dit forum) dat dit probleem zich al eens eerder heeft voorgedaan bij een andere provider. Is er al eens met hun contact opgenomen om te kijken waar het aanlag? Je hoeft het wiel natuurlijk niet op nieuw uit te vinden toch? 
 


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

@Rick br @Vaak geen 4 g Ik zie dat het om een zakelijk abonnement gaat, ik raad jullie aan om dit te melden bij KPN Zakelijk. Dan pakken zij dit verder met je op! 

@LisaClaire97_ Je staat op de lijst! 

@Waijenberg Een andere vergoeding dan die nu bekend is hebben we op dit moment niet. Ik kan je alleen aanraden om dit topic in de gaten te houden. Mocht er een update zijn, dan zullen we dit hier communiceren. 

@Sanne_M wordt het dan niet eens tijd om ook voor deze gedupeerden met een oplossing te komen, wij zijn toch net zo gedupeerd als iedereen! En vragen toch al net zo lang om een oplossing of voorstel?

Ik denk dat @Sanne_M, net als jij en ik, graag wil zien dat er ook voor de zakelijke abonnee een compensatieregeling is. Realiteit is wel dat zij daar geen enkele uitspraak over kan doen omdat KPN zakelijk volledig gescheiden is van KPN voor de particuliere markt. Zoals eerder ookal eens aangegeven zal je je als zakelijke abonnee tot KPN zakelijk moeten wenden.

Zeg @wjb, Volgens mij had ik je al verschillende keren gevraagd niet te antwoorden voor KPN en ook de moderators gevraagd te stoppen met het liken van deze zolderkamer nerd, zodat er eens eerlijke antwoorden komen op zeer relevante vragen. En @Sanne_M (of collega’s) verwijs me niet naar zakelijk of naar Apple want dat rondje heb ik al te vaak gemaakt dus deze vraag ligt daar al. Kastje naar de muur tactiek met behulp van een paar stille 🤮 vennoten.

 


 

hoi hoi,

 

ik heb het formulier ingevuld! Zou kpn mij op de lijst kunnen zetten ivm hetzelfde probleem zoals hier boven beschreven!

 

 

 

 


Ik heb precies hetzelfde probleem!

Ik heb het formulier ingevuld @kpn

graag zie ik een reactie tegemoet


Kpn kunnen jullie onze abonnementen tijdelijk onder brengen bij T-Mobile/vodafone tot het opgelost is?

 

https://www.portablegear.nl/nieuws/14629/Andere_provider_tijdens_langdurige_storing.htm

Graag reactie op mijn vraag? 


Doordat het probleem nu al echt voor mij een hele lange tijd speelt, zit ik eraan te denken om een nieuwe Iphone te kopen. Ik weet alleen niet of ik dan nog recht heb op een eventuele vergoeding. Kan iemand mij dit vertellen?


Doordat het probleem nu al echt voor mij een hele lange tijd speelt, zit ik eraan te denken om een nieuwe Iphone te kopen. Ik weet alleen niet of ik dan nog recht heb op een eventuele vergoeding. Kan iemand mij dit vertellen?

Niet doen! KPN moet het gewoon oplossen.

Eeuwig zonde om een toestel van 1,5 a 2 jaar oud te vervangen.


Heb dit probleem sinds zaterdag 12 augustus toen tijdens de terugreis van vakantie Waze, Google Maps en Flitsmeister uitvielen. Vervelend voor de kids dat ze geen films meer konden streamen. Aanvankelijk dacht ik dat het aan mijn zakelijke abonnement lag, na 1GB voor prive te hebben gekocht bleek het probleem ook op mijn prive nummer te spelen…..

 

Heeft het opsturen van de Iphone (zakelijk toestel met een prive E-Sim) zin? Heb nu een tijdelijke samsung gekregen, maar dat is in combinatie met Google geheel niet mijn ding…...


 @nmoen-80, @Marianseegers  Ik heb jullie toegevoegd

@Iris vd Berg we vergoeden je mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli totdat we het probleem hebben opgelost. Ook wanneer je in de tussentijd van toestel wisselt 


 @nmoen-80@Marianseegers  Ik heb jullie toegevoegd

@Iris vd Berg we vergoeden je mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli totdat we het probleem hebben opgelost. Ook wanneer je in de tussentijd van toestel wisselt 

@Vikash  zou u ook mijn vragen kunnen beantwoorden?


Zojuist de klantenservice van KPN gesproken ivm deze klacht, deze vertelde al direct dat ze echt niet gingen compenseren, deed er zelfs wat lacherig over omdat het om een iPhone 11 ging. 
@Kpn klopt dit? waarom dan al deze moeite, als jullie nu al hebben besloten er toch niets mee te gaan doen. 

@DM.JL Ik zou je adviseren om het forumtopic als informatiebron te gebruiken en niet daarnaast ook nog met de klantenservice te bellen. Hoewel de collega's ook op de hoogte moeten zijn, zie ik dat er toch tegenstrijdige informatie gegeven wordt. En dat is jammer, want dat levert hier weer verwarring op en daar zit niemand op te wachten. Wij informeren jullie wanneer we kunnen. En we zijn ons er absoluut van bewust dat dit summier is ( @iPhone11geen4g en @Prins jan ), proberen we alles wat we aan informatie binnen krijgen, direct met jullie te delen. 

 

@i phone11 wil jij je 06-nummer en adres in je forumprofiel zetten en hier in het topic even laten weten dat je dat gedaan hebt?

 

@Hartjes , @Blabla13 , @Tvwest , @Vide84 en @PaulKars ik heb jullie gegevens doorgezet. 

 

@Jack91 in de periode dat jij hier hinder van hebt ondervonden, heb je recht op compensatie.

@Marcia_ Is er al meer bekend? 


@iPhone11geen4g Helaas is het niet mogelijk om onze abonnementen tijdelijk onder te brengen bij een andere provider


@iPhone11geen4g Helaas is het niet mogelijk om onze abonnementen tijdelijk onder te brengen bij een andere provider

Waarom niet? Zie bijgevoegde artikel dat het wettelijk bepaald is dat als de storing lang duurt dit gewoon gedaan kan worden. Hoe gaan jullie het dan oplossen? 

https://www.nu.nl/gadgets/2857705/providers-gaan-elkaars-netwerk-gebruiken-bij-grote-storing.html

Zie weinig gewilligheid richting de klanten om een (tijdelijke) oplossing te bieden.


Jammer dat KPN nog steeds geen officieel statement geeft over de storing van de Iphone 11 aan alle gebruikers van deze telefoon. Ik heb alle gegevens ingevuld en hoop dus ook in ieder geval compensatie te krijgen van mijn abonnementsgeld. 

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Al langere tijd ondervind ik ook het probleem met slecht internetbereik buitenshuis op mijn iPhone 11. Daarnaast heb ik ook slecht bereik met bellen, vaak hoor ik wel degene die ik bel, maar horen zij mij niet of klinkt het heel vaag en mechanisch. Dit laatste probleem had ik ook al op mijn iPhone8 en heb daarom uiteindelijk een nwe tel gekocht, maar helaas is daarmee het probleem niet verholpen. Ik probeer het nu nog met een nieuwe simkaart, misschien dat dit eea oplost wat het bellen betreft.

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


@iPhone11geen4g Beide artikels gaan over bellen en sms en niet over een internetverbinding

@AnnemiekeW Ik heb je toegevoegd aan onze lijst