Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Zie bijgevoegde artikel dat het wettelijk bepaald is dat als de storing lang duurt dit gewoon gedaan kan worden.

Op basis waarvan concludeer jij dat dat wettelijk bepaald zou zijn?

Volgens mij wordt er in dat door jou aangehaalde artikel uit 2012 geen woord gerept over enige wettelijke verplichting.


Hier hetzelfde probleem met een zeer traag/niet werkend netwerk op een iPhone 11 Pro. Zou graag via sms op de hoogte gehouden willen worden.


@iPhone11geen4g Beide artikels gaan over bellen en sms en niet over een internetverbinding

@AnnemiekeW Ik heb je toegevoegd aan onze lijst

@Vikash gaat over storingen en dit is ook een storing.

Welke oplossing ga je dan bieden? Je antwoorden zijn echt summier.

Graag even meedenken met de klant.


Zie bijgevoegde artikel dat het wettelijk bepaald is dat als de storing lang duurt dit gewoon gedaan kan worden.

Op basis waarvan concludeer jij dat dat wettelijk bepaald zou zijn?

Volgens mij wordt er in dat door jou aangehaalde artikel uit 2012 geen woord gerept over enige wettelijke verplichting.

De minister van Economische Zaken voerde al in juli 2012 met de providers gesprekken over samenwerking bij storing naar aanleiding van de storing bij Vodafone, in april 2012, toen veel mensen lang niet konden bellen, sms'en en mobiel internetten. Ook de overheid had hier veel last van.

https://www.portablegear.nl/nieuws/14629/Andere_provider_tijdens_langdurige_storing.htm

Graag niet constant mee praten met KPN, want dit is gewoon dramatisch dat er geen oplossing geboden is, dus als je niets zinnigs te melden hebt graag niet meer reageren.


 

@Iris vd Berg we vergoeden je mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli totdat we het probleem hebben opgelost. Ook wanneer je in de tussentijd van toestel wisselt 

@Vikash

En wat als ik mijn abonnement verleng met een nieuw toestel? Blijf ik dan toch aanspraak maken op de vergoeding en eventuele vergoedingen die hier aan gerelateerd zijn, wat als straks KPN/Apple besluit om in het ergste geval het toestel te vervangen van alle gedupeerde om het probleem op te lossen. Mobiel/Data bereik is voor mij in mijn werk helaas een must en ik kan niet langer wachten.


Inmiddels Telegraaf en NU op de hoogte gebracht dat KPN niets doet, hopelijk pakt de Media het op.


De minister van Economische Zaken voerde al in juli 2012 met de providers gesprekken over samenwerking bij storing naar aanleiding van de storing bij Vodafone, in april 2012, toen veel mensen lang niet konden bellen, sms'en en mobiel internetten. Ook de overheid had hier veel last van.

https://www.portablegear.nl/nieuws/14629/Andere_provider_tijdens_langdurige_storing.htm

Graag niet constant mee praten met KPN, want dit is gewoon dramatisch dat er geen oplossing geboden is, dus als je niets zinnigs te melden hebt graag niet meer reageren.

Het zinnige dat ik te melden heb is dat er dus GEEN, ik herhaal GEEN, wettelijke verplichting is om bij een langer durende storing telefonie en sms verkeer via een collega provider mogelijk te maken. Het enige dat er staat is dat providers in zo'n situatie bereid zijn hun netwerk open te stellen voor de concurrent.

Dat is informatie die ik hier graag deel want een door jou aangedragen onjuistheid zou anders maar zo door meerderen als voor waar kunnen worden gezien.

Dat is dus niet "meepraten met KPN" maar mede abonnees voorzien van eerlijke informatie.


De minister van Economische Zaken voerde al in juli 2012 met de providers gesprekken over samenwerking bij storing naar aanleiding van de storing bij Vodafone, in april 2012, toen veel mensen lang niet konden bellen, sms'en en mobiel internetten. Ook de overheid had hier veel last van.

https://www.portablegear.nl/nieuws/14629/Andere_provider_tijdens_langdurige_storing.htm

Graag niet constant mee praten met KPN, want dit is gewoon dramatisch dat er geen oplossing geboden is, dus als je niets zinnigs te melden hebt graag niet meer reageren.

Het zinnige dat ik te melden heb is dat er dus GEEN, ik herhaal GEEN, wettelijke verplichting is om bij een langer durende storing telefonie en sms verkeer via een collega provider mogelijk te maken.

Dat is informatie die ik hier graag deel want een door jou aangedragen onjuistheid zou anders maar zo door meerderen als voor waar kunnen worden gezien.

Dat is dus niet "meepraten met KPN" maar mede abonnees voorzien van eerlijke informatie.

We hebben nog 0 informatie gehad mbt doorloop tijd over de storing, dus er is tot nu toe helemaal geen eerlijke informatie geweest.


We hebben nog 0 informatie gehad mbt doorloop tijd over de storing, dus er is tot nu toe helemaal geen eerlijke informatie geweest.

Ik heb het over de eerlijke informatie die ik verstrek. Ik heb, net als jij, geen enkele invloed op de informatie die KPN verstrekt immers ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en mede-lid van dit forum.

Ik kan ook niet beoordelen of de door KPN verstrekte informatie eerlijk is.

Ze geven aan dat het onderzoek naar de oorzaak nog altijd gaande is. Dat zou best wel eens, hoe vervelend ook, juist kunnen zijn.


Helaas heb ik ook het probleem, ben moeilijk bereikbaar en elke keer de melding geen verbinding te hebben of het duurt heel lang. 

Graag mij op de lijst zetten. 


 @nmoen-80, @Marianseegers  Ik heb jullie toegevoegd

@Iris vd Berg we vergoeden je mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli totdat we het probleem hebben opgelost. Ook wanneer je in de tussentijd van toestel wisselt 

Is dit ook voor mensen met een Sim only abbo ? Ik word wel gedwongen een, voorheen, goed werkende telefoon te vervangen dus het lijkt mij logisch dat mijn abo kosten ook vergoed worden zolang dit probleem aan blijft houden met de iPhone 11. 


We hebben nog 0 informatie gehad mbt doorloop tijd over de storing, dus er is tot nu toe helemaal geen eerlijke informatie geweest.

Ik heb het over de.eerlijke informatie die ik verstrek. Ik heb, net als jij, geen enkele invloed op de informatie die KPN verstrekt immers ik ben, net als jij, gewoon een klant van KPN en mede-lid van dit forum.

Ik kan ook niet beoordelen of de door KPN verstrekte informatie eerlijk is.

Ze geven aan dat het onderzoek naar de oorzaak nog altijd gaande is. Dat zou best wel eens, hoe vervelend ook, juist kunnen zijn.

Het is geen aanval naar u toe, maar u als IT directeur zou moeten begrijpen dat een storing sinds juli niet meer kan in 2022. En dat je klanten goed op de hoogte moet houden van het onderzoek. Jammer genoeg wordt het momenteel niet gedaan.


... een storing sinds juli niet meer kan in 2022. ...

Ik ben het volkomen met je eens dat de tijd dat dit issue speelt veel te lang is.

Dat is echter iets anders dan het issue wat je aandroeg namelijk de eerlijke communicatie daarover. 


@wjb, klopt het dat jij in het bezit bent van een OnePlus 5T?


Misschien een gekke vraag, maar ik lees (via dit forum) dat dit probleem zich al eens eerder heeft voorgedaan bij een andere provider. Is er al eens met hun contact opgenomen om te kijken waar het aanlag? Je hoeft het wiel natuurlijk niet op nieuw uit te vinden toch? 
 

Wat ik heb kunnen vinden, is dat ze toen het probleem niet hebben kunnen oplossen en Apple werkte volgens mij ook niet erg mee.. telefoons bij T-Mobile aangekocht werden vervangen/omgeruild. Klanten die hun toestel elders hadden gekocht, moesten daar aankloppen.


Nog steeds de problemen met de verbinding en accu, Compensatie niet gekregen wel op de lijst. 2 x gewoon mijn maandelijkse kosten afgetrokken van mijn rekening. wat gaan we nu doen KPN?


@wjb, klopt het dat jij in het bezit bent van een OnePlus 5T?

Klopt, met een abonnement bij T-Mobile.


@wjb, klopt het dat jij in het bezit bent van een OnePlus 5T?

Klopt, met een abonnement bij T-Mobile.

😶


Helaas heb ik ook het probleem, ben moeilijk bereikbaar en elke keer de melding geen verbinding te hebben of het duurt heel lang. 
Graag mij op de lijst zetten. 

Dat kan, @SanneDK. maar dan hebben we gegevens nodig 🙂 Vul je forumprofiel in en reageer hier weer als je dat gedaan hebt. Dan zetten we je op de lijst. 

 

 @nmoen-80, @Marianseegers  Ik heb jullie toegevoegd

@Iris vd Berg we vergoeden je mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli totdat we het probleem hebben opgelost. Ook wanneer je in de tussentijd van toestel wisselt 

Is dit ook voor mensen met een Sim only abbo ? Ik word wel gedwongen een, voorheen, goed werkende telefoon te vervangen dus het lijkt mij logisch dat mijn abo kosten ook vergoed worden zolang dit probleem aan blijft houden met de iPhone 11. 

Ja, ook voor Sim Only abonnementen geldt dit, @Louiss. En ik zie dat je ook al op de lijst staat. Dus je zou recente sms hierover moeten hebben ontvangen. Dat betekent dat je ook meegenomen wordt in de lijst met klanten voor compensatie.

 

Nog steeds de problemen met de verbinding en accu, Compensatie niet gekregen wel op de lijst. 2 x gewoon mijn maandelijkse kosten afgetrokken van mijn rekening. wat gaan we nu doen KPN?

Dit klopt, @enricotjezz, compensatie gebeurd bij storingen altijd achteraf. Dit omdat we niet van tevoren weten hoe lang een storing duurt. Achteraf de hele periode in 1x compenseren is dan de meest overzichtelijke manier. 


Duidelijk, bedankt voor de snelle reactie.


@Erik_ gegevens zijn ingevuld, bedankt zover.


@Erik_  Is er bij u meer informatie bekend mbt het lopende onderzoek?


Dank, @SanneDK, heb je op de lijst gezet. 

 

@Erik_  Is er bij u meer informatie bekend mbt het lopende onderzoek?

Heb nog geen verdere informatie.


Dank, @SanneDK, heb je op de lijst gezet. 

 

@Erik_  Is er bij u meer informatie bekend mbt het lopende onderzoek?

Heb nog geen verdere informatie.

@Erik_ Wanneer verwacht u meer informatie te hebben? En zou u hier achteraan kunnen gaan?

Alvast bedankt.


Iets aan de late kant, maar zeer zeker last van dit probleem. Hopelijk wordt het snel opgelost!