Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Beste KPN misschien een domme vraag maar in oktober is mijn gsm 2 jaar oud. Dan vervalt de lease overeenkomst en de garantie. 
op dit moment blijven jullie in gebreke omdat ik bij jullie een apparaat heb gekocht dat schijnbaar niet geschikt is voor jullie netwerk. Dan wel dat jullie aanpassingen van het netwerk dit niet meer geschikt is voor het toestel. 
andere providers hebben daar nu schijnbaar geen last van. Gaan jullie deze problemen nu zo lang rekken dat de mensen dadelijk pech hebben omdat hun gsm te oud is en niet meer in de garantie valt dus omruilen niet mogelijk is?

ik ben zelf jarenlang als systeem netwerkbeheerder werkzaam geweest en mij lijkt de oplossing duidelijk. Terugdraaien wat er is veranderd in jullie netwerk op die datum. Dan wel toestellen terug innemen van klanten en een alternatief aanbieden. Jullie leveren namelijk zowel toestel als dienst. 

Of moeten we massaal KPN in gebreke gaan stellen en juridische stappen gaan ondernemen hiervoor. Gekoppeld aan media-aandacht. 
 

zou hier graag een reactie op zien. 


 @nmoen-80@Marianseegers  Ik heb jullie toegevoegd

@Iris vd Berg we vergoeden je mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli totdat we het probleem hebben opgelost. Ook wanneer je in de tussentijd van toestel wisselt 

Is dit ook voor mensen met een Sim only abbo ? Ik word wel gedwongen een, voorheen, goed werkende telefoon te vervangen dus het lijkt mij logisch dat mijn abo kosten ook vergoed worden zolang dit probleem aan blijft houden met de iPhone 11. 

Ja, ook voor Sim Only abonnementen geldt dit, @Louiss. En ik zie dat je ook al op de lijst staat. Dus je zou recente sms hierover moeten hebben ontvangen. Dat betekent dat je ook meegenomen wordt in de lijst met klanten voor compensatie.

Ben vanaf het begin op de lijst, ik vraag mij alleen af of ik nog steeds vergoeding krijg indien dit probleem komende maanden aan blijft houden terwijl ik een nieuwe telefoon koop. 


@Erik_  Is er bij u meer informatie bekend mbt het lopende onderzoek?

Heb nog geen verdere informatie.

@Erik_ Wanneer verwacht u meer informatie te hebben? En zou u hier achteraan kunnen gaan?

Alvast bedankt.

Zodra er verdere informatie is, krijgen wij die aangeleverd. En dan plaatsen we dat ook direct hier.

 

Iets aan de late kant, maar zeer zeker last van dit probleem. Hopelijk wordt het snel opgelost!

Heb je op de lijst gezet, @Arj1987!


Niet tevreden? Stuur een (ingebrekestelling) brief:

Klantenservice KPN

Postbus 13500

9700 EG Groningen

 

En/of vul het klachtenformulier in:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm

(Je kunt een bestand toevoegen, ingebrekestelling brief)

 

Info Nederlands consumentenrecht:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

 

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

 

Apple geeft aan de gebruiksduur van een iPhone 3 jaar is. Onderzoek heeft aangetoond dat de gemiddelde gebruiksduur 4 jaar is.


“Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte. Groet KPN.”

 

Deze SMS valt net binnen.


“Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte. Groet KPN.”

Hieruit zou je bijna kunnen concluderen dat de oorzaak nu wel bekend is. Hoe weet je anders immers dat die informatie van die leverancier (Apple, Huawei, Nokia, ...?) er voor kan zorgen dat je een oplossing kunt gaan uitrollen.


Ik heb nu momenteel ook bijna een uur 4g op de 11. Helaas net op het moment dat ik een nieuwe telefoon wilde kopen. Maar goed even afwachten want op andere momenten dat ik even 4g had kwam het verbindingsprobleem snel weer terug. 


Misschien een gekke vraag, maar ik lees (via dit forum) dat dit probleem zich al eens eerder heeft voorgedaan bij een andere provider. Is er al eens met hun contact opgenomen om te kijken waar het aanlag? Je hoeft het wiel natuurlijk niet op nieuw uit te vinden toch? 
 

Wat ik heb kunnen vinden, is dat ze toen het probleem niet hebben kunnen oplossen en Apple werkte volgens mij ook niet erg mee.. telefoons bij T-Mobile aangekocht werden vervangen/omgeruild. Klanten die hun toestel elders hadden gekocht, moesten daar aankloppen.

Hmmm dat wordt dan nog een dingetje want dan moet Apple toegeven dat er iets met de iPhone gaande is. Ik heb mijn toestel via Amac dus ben benieuwd. 


Ik heb nu momenteel ook bijna een uur 4g op de 11. Helaas net op het moment dat ik een nieuwe telefoon wilde kopen. Maar goed even afwachten want op andere momenten dat ik even 4g had kwam het verbindingsprobleem snel weer terug. 

Bij mij lijkt het nu ook goed te gaan. Ik heb de afgelopen 6 weken niet zo lang 4G gehad als nu… en de snelheid lijkt ook OK.

 

Maar inderdaad, ik wacht nog even af met het uithangen van de vlag want je weet maar nooit… 😀


Hallo, 

iphone 11 hier, kpn abonnement en al enkele weken slecht internet.

 

Mag ik op de lijst met sms updates?

 

Groet


ik heb een klacht naar kpn gestuurd.


Inmiddels Telegraaf en NU op de hoogte gebracht dat KPN niets doet, hopelijk pakt de Media het op.

iCulture is wellicht ook nog een goeie om te tippen?? 


Ik weet niet meer wat ik moet, ik kan ook vaak niet bellen en gebeld worden.

Morgen moet ik werken en moet ik bereikbaar zijn.

Ik probeer al sinds begin deze week over te stappen. De eerste collega gaf aan dat dit kon vanwege de unieke situatie en dat de resterende 2 maanden van mijn contract kwijt gescholden werden.

Alleen van de 2/3 collega’s die ik daarna heb gesproken hoor ik weer andere verhalen.

inmiddels is de wachttijd van de klantenservice 15 minuten.. Crimineel deze provider. Ik ontvang niet de diensten waar ik voor betaal dus wil ik weg, per direct!


Inmiddels Telegraaf en NU op de hoogte gebracht dat KPN niets doet, hopelijk pakt de Media het op.

iCulture is wellicht ook nog een goeie om te tippen?? 

Goeie Tip! als u en iedereen het nou ook meldt bij NU.nl en telegraaf en iculture wordt het wellicht sneller opgepakt.


@Gwenna Kwinten, ik begrijp heel goed dat je baalt. En ja als er een oplossing is zullen we overgaan op vergoeding van de kosten. Echter als je binnen contract zit kan je niet overstappen. Tenzij je gaat afkopen. 

Heb je niet nog een ander toestel liggen of is er iemand waarvan je een toestel kan lenen?


@Gwenna Kwinten, ik begrijp heel goed dat je baalt. En ja als er een oplossing is zullen we overgaan op vergoeding van de kosten. Echter als je binnen contract zit kan je niet overstappen. Tenzij je gaat afkopen. 

Heb je niet nog een ander toestel liggen of is er iemand waarvan je een toestel kan 

Onderzoek verloopt goed we verwachten snel een oplossing?.

we weten totaaaaal niet wat er de hand is dus het gaat nog wel ff duren?

 

in welke fase zitten we?


Er wordt aan gewerkt, zodra er nieuws is zullen wij dat delen. 


@Bart_Z bedankt voor je reactie. De keuze gemaakt om af te kopen. Ondanks eerdere berichten van een KPN klantenservice medewerker die aangaf dat ik kosteloos kon vertrekken omdat jullie niet de afgesproken diensten leveren. 
Overigens ga ik het hier niet bij laten, wat een slecht bedrijf. Maandenlang afweten van een probleem maar dit niet communiceren naar de klanten. En dan pretenderen ‘het beste netwerk van Nederland’ te hebben. 
Ik ga een recensie schrijven in de hoop andere potentiële klanten te kunnen behoeden voor dit bedrijf! 


@Bart_Z Ter aanvulling ; Nee ik heb geen extra telefoon liggen. Maar ik gok dat jullie voldoende (leen) toestellen hebben liggen! Was een hele nette (tijdelijke) oplossing geweest! 


@KPN; het is toch absurd dat er nog steeds geen oplossing is. Dit moet toch met de hoogste prioriteit worden opgepakt. Ik kan me dan niet voorstellen dat er na al die weken nog geen enkele oplossing (in zicht) is. Al is het maar een tijdelijke oplossing waardoor wij als klanten geholpen zijn, en dat jullie in de tussentijd voor een permanente oplossing zorgen.

Ik kan hier echt gewoon met mijn pet niet bij, een ontzettend slecht verhaal dit.


@Gwenna Kwinten, ik begrijp heel goed dat je baalt. En ja als er een oplossing is zullen we overgaan op vergoeding van de kosten. Echter als je binnen contract zit kan je niet overstappen. Tenzij je gaat afkopen. 

Heb je niet nog een ander toestel liggen of is er iemand waarvan je een toestel kan lenen?

Ze KPN: Wie is er verantwoordelijk voor deze shit… Maar beste klant, nog geen sorry, zoek het uit en los het zelf op ook al kost je dat geld…


Er wordt aan gewerkt, zodra er nieuws is zullen wij dat delen. 

😂😂😂


Je zou best eens wat minder negatief mogen reageren,... Je maakt de leesbaarheid van dit topic er niet beter op. 


Je zou best eens wat minder negatief mogen reageren,... Je maakt de leesbaarheid van dit topic er niet beter op. 

Je bent gelijk, net als wjb 😂


Inmiddels Telegraaf en NU op de hoogte gebracht dat KPN niets doet, hopelijk pakt de Media het op.

iCulture is wellicht ook nog een goeie om te tippen?? 

Ik heb hun via fb messenger een bericht gestuurd. Geen reactie gehad. Ik kon niet een mailadres vinden.