Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik heb mijn gegevens toegevoegd. mijn telefoon neemt nu slecht op en 4g valt vaak uit


@DvBLK Je staat op de lijst! 

@Heksema Reageren wil ik zeker, maar ik ben bang dat ik weinig toe kan voegen qua informatie naast de meest recente update die is vastgemaakt in dit topic. Jullie berichten over de batterijen zijn gelezen en staan in dit topic ook vastgelegd, maar een opvolging heb ik hier niet op. Ik kan je alleen adviseren dit topic in de gaten te houden voor toekomstige updates. 


@Marc L Je staat op de lijst! 


KPN kan veel meer voor haar klanten doen zodat we weer bereikbaar zijn etc (bijv. een leentoestel)!!

Stel er zijn 10.000 gedupeerden, waar haalt KPN dan 10.000 leentoestellen vandaan?

Er zijn er geen 10.000, en anders iig niet bekend, zoals jij zelf in dit forum ooit eerder heb aangegeven denk je dat het maar om een paar honderd man gaat al herinner ik het me goed. En in dit forum zijn er niet meer dan 2500 reacties dus de gevallen die bekend zijn zijn sws minder dan 2500, en het lijkt me als zo’n groot bedrijf door heel Nederland dat je dat wel moet kunnen realiseren

Ik heb eerder inderdaad aangegeven dat het er toen een paar honderd waren en dergelijke uitspraken zijn gebaseerd op het extrapoleren van hoeveelheid meldingen die hier op het forum gemaakt worden. 

Het aantal meldingen die hier binnengekomen zijn sinds dat tweakers melding maakte van dit issue is best aanzienlijk en als ik dat extrapoleer naar de andere kanalen dan zou het maar zo kunnen dat het er toch zo'n 5000 à 10000 gedupeerden zijn. Zo'n aantal leentoestellen is ook voor een bedrijf als KPN echt niet van vandaag op gisteren beschikbaar te krijgen.


Ik heb mijn forumprofiel aangepast/ingevuld. 
Ervaar ook al sinds juli problemen met 4g en bellen via KPN met een Apple i phone 11


Ik heb nu momenteel ook bijna een uur 4g op de 11. Helaas net op het moment dat ik een nieuwe telefoon wilde kopen. Maar goed even afwachten want op andere momenten dat ik even 4g had kwam het verbindingsprobleem snel weer terug. 

Bij mij lijkt het nu ook goed te gaan. Ik heb de afgelopen 6 weken niet zo lang 4G gehad als nu… en de snelheid lijkt ook OK.

 

Maar inderdaad, ik wacht nog even af met het uithangen van de vlag want je weet maar nooit… 😀

Nog steeds goed? 

Het is maar net waar je bent.

3 weken geleden was ik net als vandaag op een bepaalde locatie in Eindhoven(heel toevallig naast een kpn gebouw) waar 4G super goed werkt.

Gisteren in Brabant en Zeeland en was ronduit klote 

Heel herkenbaar. Ik had het van de week in Artis, 4G bleef de hele middag redelijk goed werken. Daarna een stukje fietsen, hopla weer Edge. Altijd weer die hoop, zou het opgelost zijn. Vanmiddag bijna een nieuwe iPhone 14 besteld. Maar dat zou absurd zijn, mijn toestel is nog geen twee jaar oud. 

Ik bel veel en gebruik veel data. Die data problemen valt nog wel om heen te werken: WIFI, AirPlane mode toggle’n.  Maar steeds mensen aan de lijn moeten uitleggen dat ik telefonie problemen heb en het terug bellen enzo. Iemand aan de lijn hebben in huis, op de fiets stappen, verbinding kwijt raken omdat het alleen werkte omdat het via een WIFI call ging…

Gelukkig werkt de meditatie app op mijn iPhone nog wel goed 😉

Over 20 dagen kan ik mijn abbo verlengen.

Hoop eigenlijk op korte termijn op een oplossing van welke aard ook


@DvBLK Je staat op de lijst! 

@Heksema Reageren wil ik zeker, maar ik ben bang dat ik weinig toe kan voegen qua informatie naast de meest recente update die is vastgemaakt in dit topic. Jullie berichten over de batterijen zijn gelezen en staan in dit topic ook vastgelegd, maar een opvolging heb ik hier niet op. Ik kan je alleen adviseren dit topic in de gaten te houden voor toekomstige updates. 

@Sanne_M hartelijk dank voor je reactie. Dank

Ik blijf ‘rustig’ afwachten. En goed om te horen dat de batterij issues (heet en vermindering van capaciteit) gelezen en geregistreerd zijn. Nu maar hopen dat hier ook iets mee gedaan gaat worden…

 


KPN kan veel meer voor haar klanten doen zodat we weer bereikbaar zijn etc (bijv. een leentoestel)!!

Stel er zijn 10.000 gedupeerden, waar haalt KPN dan 10.000 leentoestellen vandaan?

Er zijn er geen 10.000, en anders iig niet bekend, zoals jij zelf in dit forum ooit eerder heb aangegeven denk je dat het maar om een paar honderd man gaat al herinner ik het me goed. En in dit forum zijn er niet meer dan 2500 reacties dus de gevallen die bekend zijn zijn sws minder dan 2500, en het lijkt me als zo’n groot bedrijf door heel Nederland dat je dat wel moet kunnen realiseren

Ik heb inderdaad aangegeven dat het er een paar honderd zijn en dergelijke uitspraken zijn gebaseerd op het extrapoleren van hoeveelheid meldingen die hier op het forum gemaakt worden. 

Het aantal meldingen die hier binnengekomen zijn sinds dat tweakers melding maakte van dit issue is best aanzienlijk en als ik dat extrapoleer naar de andere kanalen dan zou het maar zo kunnen dat het er toch zo'n 5000 à 10000 gedupeerden zijn. Zo'n aantal leentoestellen is ook voor een bedrijf als KPN echt niet van vandaag op gisteren beschikbaar te krijgen.

Zoals je zelf ook nu al aangeeft word de groep toch groter waardoor het lijkt mij toch wel hoog op de prioriteitenlijst moet komen. En wat je zeg “zo’n aantal leentoestellen is ook voor een bedrijf als kpn echt niet van vandaag op gisteren beschikbaar te krijgen” dat klopt! Maar na 1,5 maand mag je toch wel zoiets verwachten. Das een langere tijd waarin ze dat echt wel waar hadden kunnen maken


Zoals je zelf ook nu al aangeeft word de groep toch groter waardoor het lijkt mij toch wel hoog op de prioriteitenlijst moet komen.

Ik ga ervanuit dat dit issue al ruim een maand hoog op de prioriteitenlijst staat.

Dat mag je immers wel verwachten van een provider die zegt geen prijsvechter te zijn maar een kwaliteitsprovider.


Goedenavond,

 

Ook hier helaas hetzelfde probleem. Al sinds eind juli heb ik dagelijks problemen met mijn verbinding voor zowel bellen en internet. Erg storend en zeer frustrerend. Ik hoor graag wat voor oplossing er komt.

 

gr. Mitzi


We zijn weer 1 week verder. We weten nog geen klap meer.

Maar… mijn batterij capaciteit is weer 1 procent gedaald. Ben nu al 4% kwijt in 7 weken.

En de batterij wordt echt gloeiend heet.

@iedereen, let hier op!!! KPN helpdesk en klachtenafdeling zegt dit niet te herkennen, terwijl menigeen in dit forum dit al heeft aangekaart. KPN leest blijkbaar maar beperkt dit forum…

Hier indd hetzelfde. Constant de melding dat de telefoon te heet is en eerst moet afkoelen, ondanks dat ik m’n telefoon letterlijk voor de airco hield in de auto na de eerste keer deze melding. Met name als ik bijv andere routes wil zoeken in Waze of Maps, dan eerst een paar min aan het zoeken en dan de melding: “uw telefoon moet eerst afkoelen”. En Max capaciteit gezakt van 96% begin juli maar 92% nu. 


KPN kan veel meer voor haar klanten doen zodat we weer bereikbaar zijn etc (bijv. een leentoestel)!!

Stel er zijn 10.000 gedupeerden, waar haalt KPN dan 10.000 leentoestellen vandaan?

Er zijn er geen 10.000, en anders iig niet bekend, zoals jij zelf in dit forum ooit eerder heb aangegeven denk je dat het maar om een paar honderd man gaat al herinner ik het me goed. En in dit forum zijn er niet meer dan 2500 reacties dus de gevallen die bekend zijn zijn sws minder dan 2500, en het lijkt me als zo’n groot bedrijf door heel Nederland dat je dat wel moet kunnen realiseren

Ik heb eerder inderdaad aangegeven dat het er toen een paar honderd waren en dergelijke uitspraken zijn gebaseerd op het extrapoleren van hoeveelheid meldingen die hier op het forum gemaakt worden. 

Het aantal meldingen die hier binnengekomen zijn sinds dat tweakers melding maakte van dit issue is best aanzienlijk en als ik dat extrapoleer naar de andere kanalen dan zou het maar zo kunnen dat het er toch zo'n 5000 à 10000 gedupeerden zijn. Zo'n aantal leentoestellen is ook voor een bedrijf als KPN echt niet van vandaag op gisteren beschikbaar te krijgen.

Aantal daadwerkelijke gedupeerde ligt waarschijnlijk idd veel hoger. Ik liet vanavond een nieuwe screen protector in Amac zetten en die hadden het over een boze vrouw die die dag langs kwam met een IPhone 11 die geen verbinding had. De Amac medewerker snapte het ook niet maar toen ik vertelde over de IPhone 11 en KPN problematiek snapte die het.  Verwees hem ook door naar dit forum indien er meer gevallen kwamen. Hoe meer wijdverspreid dit nieuws komt hoe sneller er een oplossing komt. Heb dit al enkele weken geleden gezegd, maar zodra Tim Hoffman voor de deur staat is er ineens wel een leentoestel beschikbaar voor de gedupeerden. Zolang het nog aantal 100/1000 gevallen blijft wordt er geen haast gemaakt helaas en zodra er media-aandacht in het spel komt wat voor een groot publiek beschikbaar is kan het ineens wel allemaal. 


Ik heb sinds half augustus ook bijna geen 4g. en kan slecht bellen. Klacht ingediend bij KPN en probleem was bekend.

Onduidelijks is echter wanneer het opgelost wordt nu en van compensatie  geen sprake tot nu toe. kosten worden gewoon afgeschreven. Bij bellen met KPN hoorde ik dat als storing is opgelost er compensatie zou volgen maar wanneer dat is kan de KPN me niet zeggen. Ondertussen kan ik nauwelijks bellen en internette. Wanneer kan ik nu eens mijn telefoon gebuiken ? We zijn nu bijna een maan verder..!!!

Admin: bericht naar centrale topic verplaatst


We zijn weer 1 week verder. We weten nog geen klap meer.

Maar… mijn batterij capaciteit is weer 1 procent gedaald. Ben nu al 4% kwijt in 7 weken.

En de batterij wordt echt gloeiend heet.

@iedereen, let hier op!!! KPN helpdesk en klachtenafdeling zegt dit niet te herkennen, terwijl menigeen in dit forum dit al heeft aangekaart. KPN leest blijkbaar maar beperkt dit forum…

Helaas worden  deze vragen genegeerd, heel vervelend.

Zelfde geldt voor andere inhoudelijke vragen...echt heel naar.


Voor de Simyo klanten, vandaag kreeg ik de vraag van Simyo of ik ook op een lijst wil met klanten die dit probleem ervaren. Wellicht dus voor jullie ook nog eens appen met de helpdesk!

 

@KPN, helaas heb ik van jullie geen reactie gekregen op mijn laatste vragen:

 

Volgens mij zijn medewerkers van Simyo, medewerkers van KPN. Simyo verwijst naar dit forum (en niet eens het eigen forum) voor updates.

Daarnaast:

Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer: 27124701.

Over Sim Only provider Simyo - Simyo

 

Jammer dat de enige ‘inhoudelijke’ reactie in dit topic betrekking heeft op het op de lijst zetten van mensen.

Ik zou graag willen weten:

  • Hoe jullie collega's en derden informeren
  • Wat nu precies de ondernomen stappen zijn in het onderzoek
  • Welke partijen betrokken zijn bij het onderzoek
  • Waarom bepaalde zaken wel of niet onderzocht worden (bijv. de gemelde batterij slijtage sinds dit KPN probleem zich voordoet)

 

 

 


We zijn weer 1 week verder. We weten nog geen klap meer.

Maar… mijn batterij capaciteit is weer 1 procent gedaald. Ben nu al 4% kwijt in 7 weken.

En de batterij wordt echt gloeiend heet.

@iedereen, let hier op!!! KPN helpdesk en klachtenafdeling zegt dit niet te herkennen, terwijl menigeen in dit forum dit al heeft aangekaart. KPN leest blijkbaar maar beperkt dit forum…

Helaas worden  deze vragen genegeerd, heel vervelend.

Het is mijns inziens juridisch gezien logisch dat KPN geen uitspraken doet over het teruglopen van de capaciteit van de batterij. Als KPN daar wel een uitspraak over zou doen dan kan dat juridisch betekenen dat een massaclaim voor schade aan de telefoon meer kans van slagen heeft mocht blijken dat de oorzaak van de problematiek bij KPN ligt.

Ik snap de opstelling van KPN daarin dan ook prima. Aan de andere kant snap ik ook dat je als abonnee daar natuurlijk juist wel iets over wilt horen.


We zijn weer 1 week verder. We weten nog geen klap meer.

Maar… mijn batterij capaciteit is weer 1 procent gedaald. Ben nu al 4% kwijt in 7 weken.

En de batterij wordt echt gloeiend heet.

@iedereen, let hier op!!! KPN helpdesk en klachtenafdeling zegt dit niet te herkennen, terwijl menigeen in dit forum dit al heeft aangekaart. KPN leest blijkbaar maar beperkt dit forum…

Helaas worden  deze vragen genegeerd, heel vervelend.

Het is mijns inziens juridisch gezien logisch dat KPN geen uitspraken doet over het teruglopen van de capaciteit van de batterij. Als KPN daar wel een uitspraak over zou doen dan kan dat juridisch betekenen dat een massaclaim voor schade aan de telefoon meer kans van slagen heeft mocht blijken dat de oorzaak van de problematiek bij KPN ligt.

Ik snap de opstelling van KPN daarin dan ook prima. Aan de andere kant snap ik ook dat je als abonnee daar natuurlijk juist wel iets over wilt horen.

 

Daar ben ik het niet mee oneens, maar op zijn minst kan er geantwoord worden dat het probleem onderkend wordt en dat zij het meenemen in het onderzoek met Apple. Er zijn immers gedupeerden genoeg die het teruglopen van de batterij capaciteit melden. Dit is te vaak om toeval te zijn.


Daar ben ik het niet mee oneens, maar op zijn minst kan er geantwoord worden dat het probleem onderkend wordt en dat zij het meenemen in het onderzoek met Apple. Er zijn immers gedupeerden genoeg die het teruglopen van de batterij capaciteit melden. Dit is te vaak om toeval te zijn.

Je wilt daar als abonnee natuurlijk iets over horen (volstrekt logisch) maar juridisch gezien kan (mag) KPN daar niets over zeggen, zelfs niet dat het probleem onderkend wordt. Je legt met zo'n uitspraak immers een relatie tussen het netwerk probleem en het teruglopen van de capaciteit van de accu en daarmee geef je aan dat je daar ook verantwoordelijk voor bent mocht blijken dat de oorzaak bij jou (KPN) ligt. Dat maakt jouw uitgangspositie bij een eventuele rechtszaak over een schadeclaim een heel stuk zwakker.

 

Nogmaals, ik snap je volledig dat je als abonnee zo'n uitspraak wilt hebben maar ik snap ook waarom KPN niet met zo'n uitspraak zal komen.


Ik heb exact het zelfde probleem. Al reeks naar kpn winkel geweest nieuwe sim kaart erin gezet. Het was paar uur goed en toen weer geen verbinding met internet. Ook de telefoon gaat niet over die ik bel. En krijg dan berichtje dat ik oproep heb gemist.  En ja ik gebruik iphone 11. Waar is de oplossing?


Ik heb exact het zelfde probleem. Al reeks naar kpn winkel geweest nieuwe sim kaart erin gezet. Het was paar uur goed en toen weer geen verbinding met internet. Ook de telefoon gaat niet over die ik bel. En krijg dan berichtje dat ik oproep heb gemist.  En ja ik gebruik iphone 11. Waar is de oplossing?

Iets wat ik hier nog niet gelezen dat het geprobeerd is:

Zet de mobiele instellingen voor 4G op "Alleen data", 3G op "Uit" en 2G op "Gesprekken en data".  Zie deze pagina.

Kan je dan wel weer bellen en gebeld worden?


@KPN weten jullie of dit probleem zich ook gaat voordoen bij de IPhone 14? 


Vandaag werk het bereik naast 4g voor bellen en sms ook niet goed. Alles komt later binnen met voicemails en sms’jes een half uur later. Ik heb de telefoon opnieuw gestart maar dat helpt ook niet. Daarnaast zie ik geen netwerkproblemen in mijn omgeving vermeld. Hoe kan ik dit oplossen?


Ik heb mijn profiel ingevuld. Ook ik ervaar vanaf half juli problemen met mijn netwerk, warm worden telefoon en snel leeglopen van mijn batterij. Hopelijk is er snel een oplossing .. zakelijk gezien is dit enorm vervelend als je niet gebeld kan worden of kan bellen . Ook in een ander land is mijn netwerk nog steeds slecht, afgelopen week was ik in duitsland daar leek het nog erger. Aankomende week ga ik naar italie en verwacht er niet veel beters van. Jammer ook dat we slecht geinformeerd zijn over bijv doorbreken van abbonoment en dat hier helaas 5 werkdagen overheen gaat anders had ik dit vele malen eerder gedaan en kwam ik er niet 2 dagen voor mijn vakantie pas achter.


Ik heb gisteren en deze week melding gemaakt van slechte of zelf geen verbinding met Iphone 11. Dit probleem blijkt al meer dan een maand te bestaan bij veel gebruikers. ik lees zelf meldingen van juli. Nauwelijks bereik op telefoon en heel zelden internet.

lees ergens dat ik voor compensatie ik mijn naam en 06 nummer moet doorgeven dit heb ik echter ook al gedaan bij de KPN winkel deze week en de melding is geregistreerd. Moet ik nu wel of niet mijn 06 doorgegeven en zoja, op welke wijze dan /


Ik heb exact het zelfde probleem. Al reeks naar kpn winkel geweest nieuwe sim kaart erin gezet. Het was paar uur goed en toen weer geen verbinding met internet. Ook de telefoon gaat niet over die ik bel. En krijg dan berichtje dat ik oproep heb gemist.  En ja ik gebruik iphone 11. Waar is de oplossing?

Iets wat ik hier nog niet gelezen dat het geprobeerd is:

Zet de mobiele instellingen voor 4G op "Alleen data", 3G op "Uit" en 2G op "Gesprekken en data".  Zie deze pagina.

Kan je dan wel weer bellen en gebeld worden?

niks veranderd helaas:(