Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Hoi ik ben net overgestapt naar KPN maar nu lees ik dat de IPhone 11 problemen geeft met verbinding is dit nog steeds zo of is dit opgelost?

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Heeft u een sim-only of een abonnement met de iphone 11 erbij?


Sim only

 


Ja ben net overgestapt dus gaat pas in over enkele weken dacht ik

 


Sim only

 

Ok, want ik kan me voorstellen dat het anders erg zuur is wanneer je een abo neemt met de iphone 11 erbij en dat het dan meteen niet werkt 😅 

Nu ook vervelend natuurlijk, maar dan heb je wel meer vrijheid om eventueel een ander toestel te nemen.

 


@Aga55 Vergeet niet je profiel aan te vullen en hier een seintje te geven. 🙂

@Aga55 Welkom hier! De problemen spelen nog steeds, dus we hebben je bericht aan dit topic toegevoegd. Zo kun je op de hoogte blijven. Wil je je forumprofiel aanvullen met de relevante gegevens en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan zet ik je op de lijst. 

 


Ik heb al een paar weken hetzelfde probleem met mijn iPhone11. Is er al meer informatie bekend over oplossingen of compensaties?


@Dylan Eijckelhoff Ik heb je aan de lijst toegevoegd, dus je kijgt updates per SMS. Alle informatie, ook met betrekking tot de compensatie, kun je in het vastgemaakte bericht in dit topic vinden. 🙂


Vandaag heeft mijn moeder mij 7x moeten bellen voor ze mij te pakken kreeg. Dit is toch belachelijk.. stel er gebeurd iets ernstigs ben ik dus niet te bereiken??  
 

kpn het duurt bij mij nu al 7 weken. Ik heb inmiddels een andere telefoon aan moeten schaffen want ik kom simpelweg in de problemen. 
 

Ik zou het dan ook prettig vinden als al deze kosten die ik (wij) gemaakt hebben door jullie belachelijke gang van zaken vergoed worden. Of dat nou met terugwerkende kracht is maakt me geen moer uit. Maar ik loop en geld mis want ik kan geen klanten bereiken en zij mij niet én ik moet kosten maken om dat op te lossen  


Het begint wel echt een beetje vervelend te worden. En die sms updates slaan nergens op. Je wacht op antwoord van de leverancier? De leverancier van wat?  Heeft die leverancier toevallig een iPhone 11 en een abo van KPN? 
 

Ik snap dat er dingen stuk kunnen gaan en dat het soms lastige problemen zijn om op te lossen. Daar wil ik best begrip en geduld voor hebben. Maar dat een bedrijf als KPN het niet voor elkaar krijgt om dit op redelijke termijn op te lossen vind ik echt treurig. Er zitten letterlijke duizenden mensen zonder fatsoenlijke internetverbinding. Het doet mij vermoeden dat er geen oplossing gaat komen…
 

Via een KPN winkel heb ik het aanbod gekregen om een tijdelijk Telfort abonnement af te sluiten waarbij KPN dan de kosten voor zijn rekening neemt. Coulant, maar daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in. 
 

Ik heb iets gelezen over het terugkrijgen van het abonnementsgeld. Klopt dat? Wanneer kan ik dat op mijn rekening verwachten?


KPN wij willen voor woensdag een gepast voorstel of oplossing!.

Like om deze oproep kracht bij te zetten!!


@Eva Vd Veen@Mitzi112 en @Erikwes ik heb jullie gegevens genoteerd.

 
@B.v.T Jouw reactie hebben wij verplaatst naar dit centrale topic over de iPhone 11. 
De laatste update is van gisteren: 

Beste klant, tot onze spijt is het ons nog niet gelukt om een oplossing te vinden voor de verbindingsproblemen van uw toestel. We wachten nog steeds op informatie van onze leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing. Zodra we daar nieuws over hebben, stellen we u daarvan op de hoogte.

Als jij jouw telefoonnummer en adresgegevens toevoegt aan jouw Forum profiel, dan noteren wij jouw gegevens zodat je ook per SMS op de hoogte gehouden wordt over deze storing. 

We zijn weer 1 week verder. We weten nog geen klap meer.

Maar… mijn batterij capaciteit is weer 1 procent gedaald. Ben nu al 4% kwijt in 7 weken.

En de batterij wordt echt gloeiend heet.

@iedereen, let hier op!!! KPN helpdesk en klachtenafdeling zegt dit niet te herkennen, terwijl menigeen in dit forum dit al heeft aangekaart. KPN leest blijkbaar maar beperkt dit forum…

Helaas worden  deze vragen genegeerd, heel vervelend.

Zelfde geldt voor andere inhoudelijke vragen...echt heel naar.


@PatH85 mijn collega Sanne heeft hier gisteren op gereageerd:

@DvBLK Je staat op de lijst! 

@Heksema Reageren wil ik zeker, maar ik ben bang dat ik weinig toe kan voegen qua informatie naast de meest recente update die is vastgemaakt in dit topic. Jullie berichten over de batterijen zijn gelezen en staan in dit topic ook vastgelegd, maar een opvolging heb ik hier niet op. Ik kan je alleen adviseren dit topic in de gaten te houden voor toekomstige updates. 

 

Voor de Simyo klanten, vandaag kreeg ik de vraag van Simyo of ik ook op een lijst wil met klanten die dit probleem ervaren. Wellicht dus voor jullie ook nog eens appen met de helpdesk!

@KPN, helaas heb ik van jullie geen reactie gekregen op mijn laatste vragen:

Volgens mij zijn medewerkers van Simyo, medewerkers van KPN. Simyo verwijst naar dit forum (en niet eens het eigen forum) voor updates.

Daarnaast:

Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer: 27124701.

Over Sim Only provider Simyo - Simyo

 

Alle feedback uit dit topic wordt intern doorgegeven. Simyo is een dochteronderneming van KPN en onze klantenservice staat los van hen. Goed om te lezen dat Simyo nu ook actie onderneemt voor haar klanten.
 

Jammer dat de enige ‘inhoudelijke’ reactie in dit topic betrekking heeft op het op de lijst zetten van mensen.

Ik zou graag willen weten:

  • Hoe jullie collega's en derden informeren

Er is direct contact met Simyo: updates die er zijn, delen wij direct met alle relevante partijen. Hoe dat verder opgepakt wordt door de andere relevante partijen, hebben wij geen inzicht in.
Medewerkers van KPN hebben toegang tot een interne storingspagina: deze wordt digitaal bijgehouden.

  • Wat nu precies de ondernomen stappen zijn in het onderzoek
  • Welke partijen betrokken zijn bij het onderzoek
  • Waarom bepaalde zaken wel of niet onderzocht worden (bijv. de gemelde batterij slijtage sinds dit KPN probleem zich voordoet)

De precieze stappen, betrokken partijen etc. is geen informatie die voor onze klanten beschikbaar is, hoewel ik zeker begrijp dat er behoefte is aan inhoudelijke informatie maar nog meer aan een oplossing.

Laatste stand van zaken is dat wij nog steeds wachten op informatie van onze leverancier en wij van hen afhankelijk zijn voor het uitrollen van een oplossing. 

@Shyrin_ Dank voor je reactie. 


Shyrin_ schreef:

​​​​​Simyo is een dochteronderneming van KPN …

Is dat echt zo of is Simyo een merk van KPN B.V. ?

Als ik het onderstaande op de site van Simyo lees dan denk ik dat Simyo geen dochteronderneming is van KPN B.V. maar een merk van KPN B.V.

Het genoemde KvK nummer is van KPN B.V.

Dat was mijn eerdere punt dus ook….


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.


KPN wij willen voor woensdag een gepast voorstel of oplossing!.

Like om deze oproep kracht bij te zetten!!

Ik ben bang dat dit niet lukt, omdat ze afhankelijk zijn van de info van de leverancier (apple?) 😅


Wij zitten nu 2 dagen op Kreta en zit op het netwerk COSMOTE. Ook hier dezelfde problemen, regelmatig E.

Het lijkt me nu dus helder dat het aan de iPhone11 ligt!


Wij zitten nu 2 dagen op Kreta en zit op het netwerk COSMOTE. Ook hier dezelfde problemen, regelmatig E.

Het lijkt me nu dus helder dat het aan de iPhone11 ligt!

Dat kan maar het hoeft niet, het kan ook het netwerkprofiel zijn dat door KPN op dat toestel geplaatst is.


Dat kan maar het hoeft niet, het kan ook het netwerkprofiel zijn dat door KPN op dat toestel geplaatst is.

oh dat wist ik niet, duidelijk.


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dit heb ik deze week ook een paar keer gehad. Mijn telefoonverbinding wordt steeds slechter, lijkt het. Ook in huis ( met prima WiFi verbinding) steeds last dat de telefoon tijdens het gesprek stopt. 


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dat heb ik ook. En ik heb nu al de hele week WiFi (omdat ik met Corona binnen zit). Ik had gehoopt dat ik met WiFi dit niet zou hebben maar helaas. Ook hoor ik mijn telefoon niet afgaan zeg maar. Terwijl ik hem dan gewoon langs mij heb liggen. 


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dit ervaarde ik ook toen de simkaart nog in de 11 zat.

Kreeg smsjes van gemiste oproepen die ik nooit heb gehoord en die niet tussen recent gemiste oproepen stonden. Mijn man zei ook dat hij soms direct mijn voicemail kreeg, terwijl ik toen echt wel had kunnen opnemen.. 🤨


Wij zitten nu 2 dagen op Kreta en zit op het netwerk COSMOTE. Ook hier dezelfde problemen, regelmatig E.

Het lijkt me nu dus helder dat het aan de iPhone11 ligt!

In Frankrijk, België,  Lux, Duitsland etc hetzelfde probleem! 70% geen internet. Bellen hetzelfde probleem. Gesprekken worden afgebroken of komen helemaal niet tot stand. Vaak is er mogelijk dan wel een verbinding tot stand gekomen, maar ben je onhoorbaar aan de andere kant van de lijn! Gebruik mijn MB’s hoofdzakelijk in het buitenland om radio en soms tv te streamen, maar dat lukt eigenlijk al 2 maanden niet meer. Heb er een dagtaak aan om steeds te schakelen tussen vliegtuigmodus/ toestel aan- uit of andere provider om toch af en toe wat ontvangst te krijgen! Al 3 X een hotel moeten binnenlopen met de vraag of ik daar via WiFi een mail mocht versturen, omdat dat écht noodzakelijk was! 
nu besef je eigenlijk pas hoe afhankelijk we zijn van een goedwerkende telefoon. 
maar compensatie of niet, na mijn verhuizing in december gaan alle abonnementen van KPN de deur uit! Klaar ermee, een storing kan altijd voorkomen, ook bij KPN , maar heb mijn eerste telefoontje met KPN al gepleegd zo rond half juli, en toen deden ze al of ze van niets wisten, terwijl er in de telefoonwinkel om de hoek de storing combinatie KPN -IPhone 11 al bekend was! 
ik heb daarna nog 3 X gebeld, en pas de laatste week augustus werd er toegegeven dat er idd een storing was, en ik mijn gegevens op het forum moest achterlaten! KPN weet écht wel welke abonnementen gekoppeld zijn aan een IPhone 11. Het had ze gesierd om de storing landelijk bekend te maken!! Hiervoor is middels div media voldoende mogelijkheden, maar nee, gewoon de klanten in onwetendheid laten, waarbij sommigen dachten dat hun toestel kapot was, en onnodig geïnvesteerd hebben in een nieuw toestel! 
écht het toppunt van arrogantie!! 


Kan iemand van KPN aangeven of het installeren van ios16 vanaf morgen wel of of niet wordt aangeraden voor mensen met dit probleem?
Of “gokken” jullie bij KPN erop dat de definitieve versie van ios16 misschien wel het probleem oplost?
 


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dat heb ik ook. En ik heb nu al de hele week WiFi (omdat ik met Corona binnen zit). Ik had gehoopt dat ik met WiFi dit niet zou hebben maar helaas. Ook hoor ik mijn telefoon niet afgaan zeg maar. Terwijl ik hem dan gewoon langs mij heb liggen. 


Als je op WiFi zit kan je WiFi calling gebruiken. Dat kan je op je telefoon vinden onder Instellingen → Telefoon. Zie ook: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm.  


Kan iemand van KPN aangeven of het installeren van ios16 vanaf morgen wel of of niet wordt aangeraden voor mensen met dit probleem?
Of “gokken” jullie bij KPN erop dat de definitieve versie van ios16 misschien wel het probleem oplost?

Ik verwacht niet dat iOS 16 enig verschil zal gaan maken en als dat wel het geval zou zijn, dan zou dat impliceren dat de oorzaak bij Apple ligt. 


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dat heb ik ook. En ik heb nu al de hele week WiFi (omdat ik met Corona binnen zit). Ik had gehoopt dat ik met WiFi dit niet zou hebben maar helaas. Ook hoor ik mijn telefoon niet afgaan zeg maar. Terwijl ik hem dan gewoon langs mij heb liggen. 


Als je op WiFi zit kan je WiFi calling gebruiken. Dat kan je op je telefoon vinden onder Instellingen → Telefoon. Zie ook: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm.  

Ja, het werkt alleen niet. Althans, niet bij mij.

Sinds de storing kan ik thuis (waar ik altijd op WiFi zit) alleen nog maar bellen vanuit mijn slaapkamer of hij nou op WiFi calling staat of niet. Ook op mijn werk (waar ik tegenwoordig dus ook afhankelijk ben van WiFi) werkt WiFi calling niet.