Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Ik ook iPhone 11 met kpn en sinds juli een Drama hoop toch echt dat er snel een oplossing komt want ben er helemaal klaar mee 

vind dat kpn in gebreke blijft.


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dat heb ik ook. En ik heb nu al de hele week WiFi (omdat ik met Corona binnen zit). Ik had gehoopt dat ik met WiFi dit niet zou hebben maar helaas. Ook hoor ik mijn telefoon niet afgaan zeg maar. Terwijl ik hem dan gewoon langs mij heb liggen. 


Als je op WiFi zit kan je WiFi calling gebruiken. Dat kan je op je telefoon vinden onder Instellingen → Telefoon. Zie ook: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm.  

Ja, het werkt alleen niet. Althans, niet bij mij.

Sinds de storing kan ik thuis (waar ik altijd op WiFi zit) alleen nog maar bellen vanuit mijn slaapkamer of hij nou op WiFi calling staat of niet. Ook op mijn werk (waar ik tegenwoordig dus ook afhankelijk ben van WiFi) werkt WiFi calling niet.

En als je VoLTE uitzet? (Settings → Mobile Data → Mobile Data Options → Voice & Data)

Ik heb VoLTE een keer uitgezet en niet meer aangezet. Daarna dat WiFi call aangezet. In het Lock Screen staat dan dat WiFi call aan staat. Zojuist VoLTE weer even aangezet en toen was WiFi call inderdaad uit.

Dus: WiFi call aan, VoLTE uit. Dan zou het moeten werken.

 


Kan iemand van KPN aangeven of het installeren van ios16 vanaf morgen wel of of niet wordt aangeraden voor mensen met dit probleem?
Of “gokken” jullie bij KPN erop dat de definitieve versie van ios16 misschien wel het probleem oplost?
 

!


Gister had ik trouwens iets vaags, wat nog nooit eerder is voorgekomen.

Ik had (dit keer wel) een telefoongesprek, en kreeg een kwartier later 2x een sms dat ik een gemiste oproep had (terwijl ik dus nu geen 2 gemiste gesprekken had) en de persoon in kwestie mij niet 3x gebeld heeft.

Dat heb ik ook. En ik heb nu al de hele week WiFi (omdat ik met Corona binnen zit). Ik had gehoopt dat ik met WiFi dit niet zou hebben maar helaas. Ook hoor ik mijn telefoon niet afgaan zeg maar. Terwijl ik hem dan gewoon langs mij heb liggen. 


Als je op WiFi zit kan je WiFi calling gebruiken. Dat kan je op je telefoon vinden onder Instellingen → Telefoon. Zie ook: https://www.kpn.com/beleef/blog/mobiel-bellen-via-wifi-met-kpn.htm.  

Ja, het werkt alleen niet. Althans, niet bij mij.

Sinds de storing kan ik thuis (waar ik altijd op WiFi zit) alleen nog maar bellen vanuit mijn slaapkamer of hij nou op WiFi calling staat of niet. Ook op mijn werk (waar ik tegenwoordig dus ook afhankelijk ben van WiFi) werkt WiFi calling niet.

En als je VoLTE uitzet? (Settings → Mobile Data → Mobile Data Options → Voice & Data)

Ik heb VoLTE een keer uitgezet en niet meer aangezet. Daarna dat WiFi call aangezet. In het Lock Screen staat dan dat WiFi call aan staat. Zojuist VoLTE weer even aangezet en toen was WiFi call inderdaad uit.

Dus: WiFi call aan, VoLTE uit. Dan zou het moeten werken.

 

Nog een opmerking: VoLTE uitzetten om van WiFi Calling gebruik te kunnen maken moet natuurlijk nu alleen omdat er storing is, omdat het aanwezig zijn van 4G op dit moment niet betekent dat er ook echt verbinding gemaakt kan worden. Als de storing ‘straks’ verholpen is, dan kan/moet je VoLTE gewoon weer aanzetten. En eventueel WiFi Calling aan laten staan. 


Hallo, ik ben door een winkel bijgepraat over dit probleem wat bij mij ook al enkele maanden speelt en enorm frustreerd.

hiertoe kom ik dan ook op dit forum en wil aangeven dat het dus ook mijn Iphone 11 treft.

ik heb de verbindingsinstellingen reeds hersteld als mogelijke herstelopties, maar helaas zonder resultaat.

Ik wil graag op de hoogte blijven over de mogelijke oplossing (graag spoedig…) en kom graag ook in aanmerking voor compensatie. wat kan / moet ik hiervoor doen ?


Ik wil graag op de hoogte blijven over de mogelijke oplossing (graag spoedig…) en kom graag ook in aanmerking voor compensatie. wat kan / moet ik hiervoor doen ?

Zie het openingsbericht van dit topic.

Vul dus je forumprofiel in met in ieder geval je 06-nummer en adresgegevens. Laat vervolgens hier in het topic weten dat je dit gedaan hebt.


Hoi @MBteH en welkom hier! Als je je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje geven zodra je dat hebt gedaan) dan zorg ik ervoor dat je aan de lijst wordt toegevoegd.


Kan iemand van KPN aangeven of het installeren van ios16 vanaf morgen wel of of niet wordt aangeraden voor mensen met dit probleem?
Of “gokken” jullie bij KPN erop dat de definitieve versie van ios16 misschien wel het probleem oplost?

Ik verwacht niet dat iOS 16 enig verschil zal gaan maken en als dat wel het geval zou zijn, dan zou dat impliceren dat de oorzaak bij Apple ligt. 

@GM74 ik was 20 augustus in de KPN winkel in Groningen geweest met mijn klacht. De medewerker was ervan overtuigd dat dit probleem verholpen zou zijn als ik de IOS 16 beta (volledige versie was er nog niet) zou downloaden. Dat had ik dus gedaan, maar heeft niks geholpen. Later ben ik gaan chatten met de helpdesk van Apple met dit probleem en die zegt nadrukkelijk dat ze nooit een beta versie aanraden in geen enkele situatie om een probleem op te lossen. 
 

inmiddels heb ik de volledige IOS 16 op mijn mobiel, leek me verstandiger dan de beta versie. Maar dit probleem blijft. 
 

ben benieuwd naar de reactie van KPN op je bericht.


Hoi @MBteH en welkom hier! Als je je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje geven zodra je dat hebt gedaan) dan zorg ik ervoor dat je aan de lijst wordt toegevoegd.

gedaan ! en alvast bedankt voor de hulp 


Heb zelf een iPhone 11 

zelfde probleem 

nieuwe Sim kaart hielp niet 

terug gezet naar fabrieksinstellingen en alles op nieuw geïnstalleerd hielp niet 

krijg nu zelfs EDGE ipv 4G

 


Hoi @MBteH en welkom hier! Als je je forumprofiel in zou willen vullen (en een seintje geven zodra je dat hebt gedaan) dan zorg ik ervoor dat je aan de lijst wordt toegevoegd.

gedaan ! en alvast bedankt voor de hulp 

Jij bedankt voor het invullen van je profiel @MBteH, ik heb je aan de lijst toegevoegd zodat we je op de hoogte kunnen houden!


@JanZ_  Als je wel de moeite neemt om de reactie van Wjb te liken waarom reageer je dan niet op de vraag?

Lijkt me dat Apple deze vraag beter kan beantwoorden.


Voor de Simyo klanten, vandaag kreeg ik de vraag van Simyo of ik ook op een lijst wil met klanten die dit probleem ervaren. Wellicht dus voor jullie ook nog eens appen met de helpdesk!

 

@KPN, helaas heb ik van jullie geen reactie gekregen op mijn laatste vragen:

 

Volgens mij zijn medewerkers van Simyo, medewerkers van KPN. Simyo verwijst naar dit forum (en niet eens het eigen forum) voor updates.

Daarnaast:

Simyo valt onder KPN B.V., ingeschreven in het Handelsregister onder nummer:

 

 

Heb jij fatsoenlijk contact gekregen met simyo?

bij mij deden ze helemaal niks. Kpn vergoed alles en simyo zegt alleen: we wachten af en kunnen nu niks betekenen. Geen vergoeding niks.

 

 


@JolandaEgg Bedankt! Je staat op de lijst. 

@lemonwave No problem! In your profile it states you’re using an iPhone 12, is that correct? Or does it concern the iPhone 11? I can only add you on the list when you’re using an iPhone 11, if you’re using a 12 please create a new topic. Then we can help you there! 

@Aga55 Welkom hier! De problemen spelen nog steeds, dus we hebben je bericht aan dit topic toegevoegd. Zo kun je op de hoogte blijven. Wil je je forumprofiel aanvullen met de relevante gegevens en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan zet ik je op de lijst. 

@BabetteR Ik zag dat je je gegevens in je profiel had gezet, dus ik heb je aan de lijst toegevoegd. Je wordt per SMS op de hoogte gehouden! 

Thank you! I created one, will see if it is possible to receive some help on my issue too, maybe even resolve it. Would be cool! :)


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

 

Ik heb ook mijn gegevens achtergelaten


@JolandaEgg Bedankt! Je staat op de lijst. 

@lemonwave No problem! In your profile it states you’re using an iPhone 12, is that correct? Or does it concern the iPhone 11? I can only add you on the list when you’re using an iPhone 11, if you’re using a 12 please create a new topic. Then we can help you there! 

@Aga55 Welkom hier! De problemen spelen nog steeds, dus we hebben je bericht aan dit topic toegevoegd. Zo kun je op de hoogte blijven. Wil je je forumprofiel aanvullen met de relevante gegevens en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan zet ik je op de lijst. 

@BabetteR Ik zag dat je je gegevens in je profiel had gezet, dus ik heb je aan de lijst toegevoegd. Je wordt per SMS op de hoogte gehouden! 

Thank you! I created one, will see if it is possible to receive some help on my issue too, maybe even resolve it. Would be cool! :)

Yes, thanks 🙂 I added your number to the list so we can keep you posted!


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

 

Ik heb ook mijn gegevens achtergelaten

Helaas vind ik geen actieve aansluiting in onze systemen als ik zoek op jouw nummer @RaveenaRichelle. Weet je zeker dat je het juiste nummer in je profiel hebt gezet? En weet je zeker dat het om een KPN aansluiting gaat?


Hey KPN,

Als ik mijn iPhone 11 (die niet werkt op jullie netwerk) inruil voor een iPhone 14 krijg ik dan de volledige 292 euro inruilwaarde zoals vermeld op jullie website? 


25-08-2022 20:40

Edit 27-08-2022 13:00

Hoi allen, zoals sommigen van jullie al hier gemeld hebben: we hebben onze klanten die met de bereikproblemen in dit topic te maken zojuist laten weten dat we de mobiele abonnementskosten vanaf 20 juli compenseren. Dit zal lopen totdat het probleem is opgelost.

Heb je een sms ontvangen, dan hoef je hiervoor verder zelf geen actie te ondernemen. We informeren je binnenkort hoe de compensatie er precies uitziet. 

 

Heb je geen bericht van ons ontvangen, maar ervaar je wel de bereikproblemen zoals in dit topic beschreven? Laat dan je naam en 06-nummer achter in je forumprofiel. Reageer hier als je dit gedaan hebt, Wij verzamelen die nummers en zetten dit dagelijks door. 

Dit geldt dus alleen voor iPhone 11 klanten in combinatie met een particulier KPN abonnement.

 

Mocht je overigens voor 24-08-2022 een reactie achter hebben gelaten, maar nog geen gegevens hebben ingevuld. Doe dit dan alsnog, dan kunnen we ook jouw gegevens doorgeven. 

 

Ik heb ook mijn gegevens achtergelaten

Helaas vind ik geen actieve aansluiting in onze systemen als ik zoek op jouw nummer @RaveenaRichelle. Weet je zeker dat je het juiste nummer in je profiel hebt gezet? En weet je zeker dat het om een KPN aansluiting gaat?

Beste, ik heb ook een iPhone 11 met het zelfde bereik probleem. Ik heb mijn gegevens achtergelaten in het forumprofiel. Met vriendelijke groet Kevin.


Hey KPN,

Als ik mijn iPhone 11 (die niet werkt op jullie netwerk) inruil voor een iPhone 14 krijg ik dan de volledige 292 euro inruilwaarde zoals vermeld op jullie website? 

Wil ik ook graag weten!

 


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik heb dezelfde problemen, ik heb gelezen dat ik mijn gegevens achter moet laten. 

heb echter geen idee welke gegevens en waar precies?

 


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik heb dezelfde problemen, ik heb gelezen dat ik mijn gegevens achter moet laten. 

heb echter geen idee welke gegevens en waar precies?

 

https://forum.kpn.com/settings/profile


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik heb dezelfde problemen, ik heb gelezen dat ik mijn gegevens achter moet laten. 

heb echter geen idee welke gegevens en waar precies?

 

https://forum.kpn.com/settings/profile

en dan?

 


en dan?

Bron


en dan?

Bron

gedaan!