Skip to main content

Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

Welke leverancier hebben we het hier over? 
Apple geeft aan van niks te weten en dat diverse iPhones zijn onderzocht en getest en dat er geen problemen/defecten aan het licht zijn gekomen die dit probleem zouden kunnen veroorzaken.


Welke leverancier hebben we het hier over? 

Ik ben bang dat KPN dat niet zal vermelden.

Wat mijns inziens wel hoopvol is, is dat er in iedergeval vrij stellig aangegeven wordt dat met die informatie een oplossing uitgerold kan worden. Dat betekent immers dat de oorzaak bekend moet zijn.


Sinds afgelopen zaterdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 4g alleen doet het internet het niet en laad niks en geven de apps aan dat ik geen verbinding heb. Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik heb dezelfde problemen, ik heb gelezen dat ik mijn gegevens achter moet laten. 

heb echter geen idee welke gegevens en waar precies?

 

https://forum.kpn.com/settings/profile

en dan?

 

Gegevens invullen, Thats it 


Welke leverancier hebben we het hier over? 

Ik ben bang dat KPN dat niet zal vermelden.

Wat mijns inziens wel hoopvol is, is dat er in iedergeval vrij stellig aangegeven wordt dat met die informatie een oplossing uitgerold kan worden. Dat betekent immers dat de oorzaak bekend moet zijn.

Er staat toch vrij duidelijk dat er nog (steeds) geen oplossing is en er wordt ook geen termijn aangegeven wanneer men denkt dat die er komt.

Ondertussen duurt dit al bijna 2 maand. 

Als de oplossing bij een “leverancier” ligt dan zal daar meer druk moeten worden uitgeoefend door KPN!

Lijkt er meer op dat KPN geen duidelijkheid wil geven omdat er misschien dingen aan het licht komen waardoor KPN in een slecht daglicht komt te staan. 


Sinds begin augustus slechte verbinding en websites/ apps die niet of nauwelijks laden.


Mijn telefoon heeft dezelfde problemen, al sinds eind juli helaas.

op vakantie in Frankrijk deed alles het gewoon, we reden NL weer in en had meteen weer een E.

Nu loopt mijn abonnement af, dus dacht, als ik nu een nieuwe provider kies (dus geen KPN) en een nieuwe sim-kaart dus heb, zou het probleem dan over zijn?

Mijn bedoeling was nl dit toestel te houden na aflopen abonnement, maar zit al 2 maanden met een hoge rekening en kan niets met mijn toestel 🙄🙄

 

Iemand al geprobeerd met andere provider?


Statusupdate van KPN is nog niet erg hoopvol helaas, blijft lastig als de oplossing afhankelijk is van meerdere partijen. Mijn 4g is in Italië soms  redelijk als ik verbonden blijf met dezelfde mast en data blijf gebruiken lijkt het. Maar ook niet elke keer, dus geen pijl op te trekken. Gemiste oproepen terwijl de telefoon niet over gaat en gesprekken van slechte kwaliteit. Batterij blijft warm worden en de conditie loopt harder terug dan gebruikelijk. Kortom, het wordt na 7 weken aanmodderen echt tijd dat alle betrokken partijen hun verantwoording nemen en met een oplossing komen. Zou mij op zich niet verbazen als Apple de partij is waar we met z’n allen op ‘wachten’. 


Er staat toch vrij duidelijk dat er nog (steeds) geen oplossing is en er wordt ook geen termijn aangegeven wanneer men denkt dat die er komt.

Ik zeg toch ook niet dat er al een oplossing is. Wat ik wel zeg is dat, gezien de stellige uitspraak dat met informatie van die leverancier een oplossing uitgerold kan worden, de oorzaak bekend zou moeten zijn. Hoe kan je anders immers weten dat die informatie tot een oplossing zal leiden.

Als de oplossing bij een “leverancier” ligt dan zal daar meer druk moeten worden uitgeoefend door KPN!

Volgens mij wordt er niet gezegd dat de oplossing bij een leverancier ligt. Wat er mijns inziens wel gezegd wordt dat door die leverancier te verstrekken informatie zal leiden tot de realisatie van een oplossing. Ik ben er overigens van overtuigd dat KPN alles doet wat in haar macht ligt om die informatie te krijgen.


@wjb  Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing. Werk je soms voor KPN?


Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing.

Vreemd zo'n reactie want dat er nog geen oplossing is is immers ook precies wat ik zeg.


Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing.

Vreemd zo'n reactie want dat er nog geen oplossing is is immers ook precies wat ik zeg.

Schijnbaar vind jij het niet zo erg dat je je telefoon al bijna 2 maanden niet (normaal) kunt gebruiken. 


Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing.

Vreemd zo'n reactie want dat er nog geen oplossing is is immers ook precies wat ik zeg.

Schijnbaar vind jij het niet zo erg dat je je telefoon al bijna 2 maanden niet (normaal) kunt gebruiken. 

Ik snap je opmerking echt niet. Natuurlijk vind ik het heel vervelend dat een heleboel mensen problemen ervaren met hun iPhone maar om mij te betichten van het spreken van onzin terwijl ik precies het tegenovergestelde zeg als die onzin gaat mij toch echt te ver.


Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing.

Vreemd zo'n reactie want dat er nog geen oplossing is is immers ook precies wat ik zeg.

Schijnbaar vind jij het niet zo erg dat je je telefoon al bijna 2 maanden niet (normaal) kunt gebruiken. 

Ik snap je opmerking echt niet. Natuurlijk vind ik het heel vervelend dat een heleboel mensen problemen ervaren met hun iPhone maar om mij te betichten van het spreken van onzin terwijl ik precies het tegenovergestelde zeg als die onzin gaat mij toch echt te ver.

Volgens mij heb ik het woord onzin niet genoemd. Ik stelde alleen een vraag.

Als je iemand quote dan moet je het wel in de juiste context doen aub.


Off-topic:

Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing.

Vreemd zo'n reactie want dat er nog geen oplossing is is immers ook precies wat ik zeg.

Schijnbaar vind jij het niet zo erg dat je je telefoon al bijna 2 maanden niet (normaal) kunt gebruiken. 

Ik snap je opmerking echt niet. Natuurlijk vind ik het heel vervelend dat een heleboel mensen problemen ervaren met hun iPhone maar om mij te betichten van het spreken van onzin terwijl ik precies het tegenovergestelde zeg als die onzin gaat mij toch echt te ver.

Volgens mij heb ik het woord onzin niet genoemd. Ik stelde alleen een vraag.

Als je iemand quote dan moet je het wel in de juiste context doen aub.

Klopt, jij hebt het woord onzin niet genoemd, maar lees nu eens het bericht waarop jij reageert. Ik hoop dat je in die context mijn reactie wel begrijpt.


Schermafdruk van @Groene Trol 

@wjb Het klopt niet wat je zegt wat er staat. Je geeft aan dat het “hoopvol is”. KPN geeft aan dat het niet gelukt is om een oplossing te vinden…. en wachten nog steeds op informatie van de leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing”.  

Je schrijft“Dat betekent immers dat de oorzaak bekend moet zijn.”

KPN geeft in het bericht hierboven niet aan dat de oorzaak bekend is. Vandaar de mogelijk iets te scherpe reactie “onzin” want zo stellig als je het schrijft staat het er niet.

Je woordkeuze helpt niet om de status voor iedereen duidelijk en transparant te houden. Al deze klanten (en gastgebruikers van het netwerk) :

  • zitten al 2 maanden zonder werkende telefoon op het KPN netwerk
  • Kunnen geen familie bellen en zijn in noodgevallen voor familie of vrienden onbereikbaar
  • Hebben wellicht noodgedwongen een nieuwe iphone gekocht en zijn op hoge kosten gejaagd.
  • Kunnen (thuis en onderweg) geen nooddiensten bellen zoals 112.
  • Hebben een contract met KPN (of dochters) waarbij er niet wordt geleverd.

Klanten zijn het inmiddels goed zat. Al helemaal omdat de communicatie niet naar tevredenheid verloopt en er geen alternatief wordt geboden.


@wjb Het klopt niet wat je zegt wat er staat. Je geeft aan dat het “hoopvol is”. KPN geeft aan dat het niet gelukt is om een oplossing te vinden…. en wachten nog steeds op informatie van de leverancier en zijn van hen afhankelijk voor het uitrollen van een oplossing”.  

Je schrijft“Dat betekent immers dat de oorzaak bekend moet zijn.”

KPN geeft in het bericht hierboven niet aan dat de oorzaak bekend is. Vandaar de mogelijk iets te scherpe reactie “onzin” want zo stellig als je het schrijft staat het er niet.

Ik schrijf dus niet dat er een oplossing is en dat is waar jij aan refereerde met die onzin immers…

@wjb  Wat praat jij een onzin. Er is nog geen oplossing. Werk je soms voor KPN?

 

Daarnaast geef ook ik niet aan dat de oorzaak bekend is, maar dat de oorzaak bekend moet zijn om tot een uitspraak te kunnen komen dat met die informatie tot een uitrol van een oplossing gekomen kan worden. Kleine nuances in bewoording maar enorme verschillen in betekenis.

Zelf zit ik ook in de ICT en ik weet dus heel goed dat, als de oorzaak bekend is, een oplossing niet ver weg kan (zal) zijn. Vaak is het vinden van de oorzaak van een probleem veel tijdsrovender dan de realisatie van een oplossing en dat is dus waarom ik die uitspraak van KPN als hoopvol zie.


Het wordt tijd dat KPN met een volledig storingsrapport komt.

Graag ontvang ik de uitgevoerde stappen van de storing.

Welke stappen er ZSM uitgevoerd gaan worden.

Definitieve oplosdatum.

 


Wellicht is dit al eerder voorbij gekomen, maar hoe staat KPN erin om abonnementen tussentijds te beëindigen (kosteloos uiteraard) zodat er naar een andere provider overgestapt kan worden?

 

Ik wil zeker niet weg bij KPN dat liever niet, maar ik ga voor langere tijd naar het buitenland en dat is niet handig met een telefoon die niet werkt. Een Vodafone simkaart werkt bijvoorbeeld perfect in mijn iPhone 11 nu.  


Mijn telefoon heeft dezelfde problemen, al sinds eind juli helaas.

op vakantie in Frankrijk deed alles het gewoon, we reden NL weer in en had meteen weer een E.

Nu loopt mijn abonnement af, dus dacht, als ik nu een nieuwe provider kies (dus geen KPN) en een nieuwe sim-kaart dus heb, zou het probleem dan over zijn?

Mijn bedoeling was nl dit toestel te houden na aflopen abonnement, maar zit al 2 maanden met een hoge rekening en kan niets met mijn toestel 🙄🙄

 

Iemand al geprobeerd met andere provider?

Andere providers werken gewoon goed! Ik heb het met een Vodafone simkaart geprobeerd en ik zag ergens tussen de comments ook iemand met t-mobile dacht ik. Dus andere providers werken zeker. 


@Nancyvans inhoudelijk wordt er hier niet echt op vragen in gegaan door KPN. Het wordt gemonitord en geïnvesteerd, that’s it.

Ik zou de klantenservice even bellen. Houd er rekening mee dat als je toestel nog niet is afbetaald, dat je niet zomaar het abonnement kan beëindigen.. 


@Nancyvans inhoudelijk wordt er hier niet echt op vragen in gegaan door KPN. Het wordt gemonitord en geïnvesteerd, that’s it.

Ik zou de klantenservice even bellen. Houd er rekening mee dat als je toestel nog niet is afbetaald, dat je niet zomaar het abonnement kan beëindigen.. 

Thanks voor je reactie ik ga zo denk ik langs bij de winkel inderdaad. Toestel heb ik gelukkig direct gekocht dus dat zou geen probleem moeten zijn :)


 @Kevin_NL, @Kaatje2208 welkom! We nemen jouw gegevens ook mee als voorbeeld.

Wellicht is dit al eerder voorbij gekomen, maar hoe staat KPN erin om abonnementen tussentijds te beëindigen (kosteloos uiteraard) zodat er naar een andere provider overgestapt kan worden?

 

Ik wil zeker niet weg bij KPN dat liever niet, maar ik ga voor langere tijd naar het buitenland en dat is niet handig met een telefoon die niet werkt. Een Vodafone simkaart werkt bijvoorbeeld perfect in mijn iPhone 11 nu.  

Je kunt als je buiten contract termijn bent opzeggen, binnen contract niet. Ook in de winkel niet, @Nancyvans😕

 


 @Kevin_NL@Kaatje2208 welkom! We nemen jouw gegevens ook mee als voorbeeld.

Wellicht is dit al eerder voorbij gekomen, maar hoe staat KPN erin om abonnementen tussentijds te beëindigen (kosteloos uiteraard) zodat er naar een andere provider overgestapt kan worden?

 

Ik wil zeker niet weg bij KPN dat liever niet, maar ik ga voor langere tijd naar het buitenland en dat is niet handig met een telefoon die niet werkt. Een Vodafone simkaart werkt bijvoorbeeld perfect in mijn iPhone 11 nu.  

Je kunt als je buiten contract termijn bent opzeggen, binnen contract niet. Ook in de winkel niet, @Nancyvans😕

 

@Marcia_ dat is opzich toch vreemd?

KPN levert niet wat waar je een abonnement voor hebt afgesloten, telefoneren en data/internet (blijft in gebreke).

Aangezien jullie niet duidelijkheid geven of het nu een KPN probleem is of die van Apple, lijkt mij dat we onder het contract uit zouden moeten kunnen.

Het probleem is er niet bij een andere provider, dus in mijn ogen blijft KPN in gebreke.

De Iphone werkt wel bij andere providers (is hier meerdere keren voorbij gekomen), dus dan lijkt het toch echt aan KPN te liggen.

 

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/telefoon-of-internet-en-televisie/voorbeeldbrief-laatste-kans-om-probleem-op-te-lossen-met-levering-internet-tv-telefoon


@Nancyvans 

Gelukkig loopt mijn contract bijna af (26-09).

Mijn man is ook al van zijn contract bij KPN af, en met glasvezel in aantocht overwegen wij toch om alles bij KPN op te gaan zeggen….


Ook hier slecht tot geen verbinding met het internet/bellen met mijn IPhone 11

KPN profiel heb ik nu aangemaakt en word graag op de hoogte gehouden.