Skip to main content

Goedendag,

Ten einde raad ga ik hier dan maar hulp zoeken omdat het stil blijft terwijl ik met een ontzettend groot probleem zit. Geen empathisch vermogen bij zowel KPN als hun incasso bureau Infoscore.

Mijn probleem. Nieuwe woning gevonden, hypotheek adviseur in de arm genomen, werd de laatste verhuizing en we wilden alles nog 1 keer goed geregeld hebben voor het moment dat ik kon stoppen met werken. Eind juli de adviseur over de vloer gehad. Alles geregeld, binnen 3 weken zou de hypotheek rond zijn en voorlopig koopcontract getekend (uiteraard onder voorbehoud financiering. 

Op 10 augustus een telefoontje van de adviseur dat het problemen waren met mijn BKR registraties. Even bellen en account aanmaken was zijn advies, zie je wat er aan de hand is en is dat foutje zo recht gezet. Account inkijken ging niet direct, zou 3 weken overheen gaan. De 11e gebeld met BKR, begrip voor mijn situatie en met voorrang behandeld. De volgende dag kon ik inloggen. En tot mijn stomme verbazing had ik een registratie van zowel KPN als T-Mobile voorzien van codes die alle alarmbellen doen afgaan.  Bellen met KPN dezelfde dag leerde dat er op mijn naam met mijn geboortedatum op een ander adres in een andere woonplaats een abonnement met toestel was afgesloten ergens begin oktober 2019. Abonnement was medio maart geblokkeerd bij KPN en uit handen gegeven aan incasso. Na heel veel bellen uiteindelijk een email adres en nummer gekregen wat ik moest gebruiken tijdens mijn contact met de Credit Risk / Collections 

18 augustus aangifte kunnen doen en er achter gekomen dat er ook nog een bankrekening bij de Knab bank op mijn naam staat die hiervoor gebruikt was. Er is een kopie van mijn legitimatiebewijs (rijbewijs) gebruikt en ik heb geen flauw idee hoe men daar aan gekomen is. 

18 augustus ook het proces verbaal naar KPN, Infoscore als T-Mobile gestuurd met het verzoek om spoed i.v.m. mijn hypotheek aanvraag e.d. En omdat ik begrepen heb dat het intrekken van een BKR registratie nu eenmaal tijd kost het verzoek gedaan om een intentieverklaring om e.e.a. rect te zetten. Binnen 24 uur van T-Mobile een telefonische reactie waarbij men aangaf dat er begrip was en dat we beiden slachtoffer waren. Keurig nette verklaring gehad waar de bank uiteindelijk genoegen mee heeft genomen. Ondertussen, vandaag 2 september is dir registratie ook ingetrokken. 

Van KPN kreeg in onderstaande reactie:

Deze vordering is niet meer in beheer bij KPN, en ik kan u daarom ook niet helpen met onderstaande verzoek.

Het volledige dossier ligt bij Infoscore en is hun eigendom. U zult zich moeten wenden tot hen.

Het dossier is overgedragen op 03-05-2020.

Infoscore is bereikbaar op: 085-0220101.

 

Van Infoscore kreeg ik onderstaande reactie:

Bedankt dat u contact met ons heeft opgenomen. Wij hebben de informatie doorgestuurd naar KPN B.V..

Zodra wij een reactie ontvangen komen wij in actie en laten u dit weten. Tot die tijd doen wij niets met uw dossier.

Met vriendelijke groet,

Een aantal keren met beide partijen gebeld, uren aan de lijn en maar blijven wijzen naar elkaar. Ondertussen is de woning verkocht en heb ik een factuur van 2950 euro liggen van mijn adviseur. En ik kom geen steek verder. HELP MIJ.

Willem

Wat een verhaal, @WGa! Goed dat je je verhaal hier doet. Ik ga m'n uiterste best voor je doen om dit uit te laten zoeken. Kan je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je nog andere zinvolle informatie hebt, mag je die onder ‘persoonlijke opmerkingen’ in je profiel zetten. Dit is alleen zichtbaar voor jou en KPN. Laat even weten dat je dit gedaan hebt, dan gaan we voor je aan de slag!


Beste @WGa,

Ik hoop dat Marcia je kan helpen, ik heb jou verhaal ook gelezen. Daarom ben ik zo vrij geweest om een KPN moderator hiervoor te roepen, ik hoop dat dit goed wordt opgelost. @Marcia_ bedankt dat je hierop snel gereageerd hebt. Hoop dat het opgelost kan worden. 😉👍🏼


Ik heb mijn forum profiel aangevuld met alle informatie die ik heb. Mijn adres, het adres waarop alles is afgesloten, het contractnummer welke ik van KPN heb gekregen en het nummer waaronder de zaak bij Infoscore bekend is. 

Ik hoop dat je schot in de zaak kunt brengen want helemaal niets horen is behoorlijk frustrerend. Alvast mijn dank.


Hallo @WGa Dank voor het aanvullen. Ik heb direct gekeken en ik zie dat je verhaal gelukkig bekend is bij ons. Een collega van de klachtenafdeling heeft je verhaal in behandeling. Ik heb deze collega gemaild met het verhaal en de informatie die je hier hebt opgeschreven en ik heb alle relevante gegevens doorgegeven. Ik heb de collega in kwestie gevraagd of er snel contact met je kan worden opgenomen om het één en ander op te lossen. 


Goedemiddag Bart en Marcia, 

Dank voor de hulp. Er gebeurt al meer dan de afgelopen weken het geval is geweest. Vanmorgen een mail van de afdeling Credit Risk als reactie op een vraag van mij van 27 augustus. Onderstaand het bericht.

Beste heer Van …...,

Zoals mijn collega ook al aangaf, u moet onderstaande communiceren met het incassobureau.

Met hartelijke groet,

Incassobureau maar weer gebeld. Aardige en begripvolle dame aan de telefoon gehad. Ze ging het uitzoeken voor, na enige tijd in de wacht was het antwoord dat men toch echt op reactie van KPN zitten te wachten en ze niets kunnen zonder opdracht van KPN. Moest er rekening mee houden dat het nog wel 2 to 3 weken zou gaan duren omdat dat de gangbare termijn is. 

Vanmiddag wel een telefoontje van KPN gemist, in de voicemail werd aangegeven dat het over deze zaak ging en dat mevrouw morgen niet werkte dus het volgende week weer gaat proberen. En terugbellen kan niet. 

Ik vind het onvoorstelbaar hoe dit allemaal verloopt. Zowel KPN als ik zijn het slachtoffer en ik moet alles in het werk stellen om mijn onschuld te bewijzen. En dat juist in een periode dat je dat helemaal niet kunt gebruiken. 

 


Dat is heel frustrerend, @WGa Doordat er meerdere partijen bij betrokken zijn zal dit inderdaad moeizaam lopen. Om die reden heb ik ook de collega van de klachtenafdeling op dit topic geattendeerd en ik zie dat ze je heeft geprobeerd te bellen. We doen echt ons best om je te helpen en ik weet zeker dat mijn collega er alles aan doet om de zaak op gang te trekken. Zij zal inderdaad contact met jou opnemen. 


Daar ben ik weer met een vervolg Bart. Heb afgelopen maandag inderdaad contact gehad met een collega van je en die mevrouw gaf aan dat KPN na het lezen van het proces verbaal de conclusie heeft getrokken dat ik geen aangifte van identieteitsfraude heb gedaan maar alleen het abonnement betwist. Op dat moment wist ik hoe laat het was en kon ik alleen nog maar de reactie van de incasso afwachten. En die kwam vandaag. Zie onderstaand.

Beste heer Van ………...

Wij hebben de volgende reactie van KPN B.V. ontvange n:

“Conclusie getrokken na het lezen van de aangifte. Klant doet alleen maar aangifte van abonnement bij KPN en T-Mobile. Kwam hier achter bij het oversluiten van een hypotheek. Dit ivm de BKR registratie. Websend levert de volgende stukken aan: Foto van rijbewijs van klant, bevestiging van 1 cent pintransactie en contract. Hieruit blijkt niet dat klant het abonnement zelf niet heeft afgesloten. Doet namelijk geen aangifte van ID fraude! BKR registratie is dus vooralsnog terecht.”

De vordering is terecht. Maak het bedrag van € 1.929,81 binnen 5 werkdagen aan ons over. Vermeld hierbij uw dossiernummer: 267000000439 in de omschrijving.

Kom in actie!

Met vriendelijke groet,

….. .. ……..
infoscore Nederland B.V

Als je naar de aangifte kijkt begint deze met de het kopje omschrijving aangifte en direct daaronder Feit: en direct daarachter staat echt identieteitsfraude. Het het proces verbaal nu ook naar jouw collega gestuurd waar ik contact mee heb gehad. Hoop dat zij haar collega die bovenstaande conclusie heeft getrokken kan vertellen dat begrijpend lezen iets anders is dan iets interpreteren in eigen belang. En mocht dat ook niet lukken wil ik best het proces verbaal hier eens posten om te zien of ik er daadwerkelijk niets van begrijp. 

Word helaas nog steeds vervolgd. En ik wil toch nog even opmerken dat ik niets anders dan complimenten heb voor de houding en snelle communicatie van T-Mobile waarmee ik in dezelfde situatie ben beland.  Daar is deze zaak al afgerond.


Mijn zusje heeft dit ook mee gemaak tot de rechter moeten knokken om te bewijzen dat het om indentiteit fraude ging. Uiteindelijk gewonnen. Nooit een excuus gehad van Ziggo het heeft haar bijna gebroken en ze heeft uiteindelijk alsnog €550 aan advocaatkosten moeten betalen.

ik wens je veel sterkte @WGa Hopelijk is de zaak snel opgelost

👍🏻


Ik kan me heel goed voorstellen dat je er aan kapot gaat. En wat het ergste is: voor de advocaten, rechter, incassobureau, provider is het gewoon hun werk. Of je uiteindelijk gelijk krijgt of niet, het intreseert geen van allen eigenlijk iets. Het is gewoon hun werk, ze verdienen hun salaris ermee. Je bent gewoon een nummer. 1 van de velen. Als ze het dossier dicht klappen zijn ze je al weer vergeten. Maar zelf loop je er elke minuut van de dag mee in je hoofd te malen, slapeloze nachten. En dat 7 dagen in de week, maanden, mogenlijk jaren lang. 


En het erge is soms kan je zelf niks aan het voorkomen ervan doen dan is het een bedrijf wat jouw privé gegevens deelt.

 


Daar ben ik weer met een vervolg Bart. Heb afgelopen maandag inderdaad contact gehad met een collega van je en die mevrouw gaf aan dat KPN na het lezen van het proces verbaal de conclusie heeft getrokken dat ik geen aangifte van identieteitsfraude heb gedaan maar alleen het abonnement betwist. Op dat moment wist ik hoe laat het was en kon ik alleen nog maar de reactie van de incasso afwachten. En die kwam vandaag. Zie onderstaand.

Beste heer Van ………...

Wij hebben de volgende reactie van KPN B.V. ontvange n:

“Conclusie getrokken na het lezen van de aangifte. Klant doet alleen maar aangifte van abonnement bij KPN en T-Mobile. Kwam hier achter bij het oversluiten van een hypotheek. Dit ivm de BKR registratie. Websend levert de volgende stukken aan: Foto van rijbewijs van klant, bevestiging van 1 cent pintransactie en contract. Hieruit blijkt niet dat klant het abonnement zelf niet heeft afgesloten. Doet namelijk geen aangifte van ID fraude! BKR registratie is dus vooralsnog terecht.”

De vordering is terecht. Maak het bedrag van € 1.929,81 binnen 5 werkdagen aan ons over. Vermeld hierbij uw dossiernummer: 267000000439 in de omschrijving.

Kom in actie!

Met vriendelijke groet,

….. .. ……..
infoscore Nederland B.V

Als je naar de aangifte kijkt begint deze met de het kopje omschrijving aangifte en direct daaronder Feit: en direct daarachter staat echt identieteitsfraude. Het het proces verbaal nu ook naar jouw collega gestuurd waar ik contact mee heb gehad. Hoop dat zij haar collega die bovenstaande conclusie heeft getrokken kan vertellen dat begrijpend lezen iets anders is dan iets interpreteren in eigen belang. En mocht dat ook niet lukken wil ik best het proces verbaal hier eens posten om te zien of ik er daadwerkelijk niets van begrijp. 

Word helaas nog steeds vervolgd. En ik wil toch nog even opmerken dat ik niets anders dan complimenten heb voor de houding en snelle communicatie van T-Mobile waarmee ik in dezelfde situatie ben beland.  Daar is deze zaak al afgerond.

Wat een enorm ellendig verhaal, @WGa Ik kan me goed voorstellen dat dit bakken energie en frustratie kost. Ik zie ook dat je hebt gesproken met naar mijn collega van de klachtenafdeling, om het een en ander toe te lichten. Ik hoop van harte dat je toelichting helpt.


Hoi Bart,

Ik heb inderdaad afgelopen dinsdagmorgen nog met de mevrouw van de klachtenafdeling gesproken nadat ik haar ook het proces verbaal had gestuurd. Zij kan er natuurlijk geen uitspraken doen maar ze is er tussenuit gestapt en heeft het terug gegeven aan de afdeling die er over gaat. Dat zegt ook iets lijkt mij. Nog geen reactie tot op heden. Wel een reactie van de incasso, de beslissing van KPN is leidend en zij zetten de incasso door, heb nog 3 dagen om te betalen wat ik niet ga doen. Ondertussen rechtsbijstand ingeschakeld en slachtofferhulp. Word weer vervolgd (hoop ik)


Succes en sterkte @WGa Dit zijn drama’s die snel moeten worden opgelost. 
🍀🍀🍀🍀 


Hallo @WGa We zijn weer 9 dagen verder Hoe staan de zaken er nu voor?

Komt er al een eind aan dit drama?


Beste Cristien, er komt voorlopig geen einde aan omdat de afdeling Credit Risk niet van mij aan wil nemen dat er identieteitsfraude met een id bewijs van mij is gepleegd. Ondanks het proces-verbaal waarin staat dat de aangifte juist daar over gaat. Onderstaand de laatste reactie die ik van genoemde afdeling geregen heb afgelopen vrijdagmiddag.

 

Beste heer Van ………...,

Excuses voor de verwarring, want KPN heeft de aangifte uiteindelijk wel ontvangen via incassobureau Arvato.

Maar de conclusie blijft inderdaad dat u verantwoordelijk wordt gehouden voor de vordering.

Wij hebben van onze externe partner ontvangen: het contract, de pintransactie en uw ID.

De conclusie kan dus niet anders zijn dat u verantwoordelijk blijft voor de vordering.

Hiervoor moet ik u verwijzen naar Arvato.

 

Met hartelijke groet,

 

 

 

Hans …………...
Credit Risk

KPN Shared Service Organization

050-582 49 61

 

Word dus weer terugverwezen naar de incasso waar ik niets mee kan omdat zij in opdracht van KPN handelen en hun opdracht is om deze vordering te incasseren. 

Ik ben in de 55 jaar dat ik nu op deze wereld rondhuppel niet verder gekomen dan wat snelheidsovertredingen en parkeerboetes. En dan krijg je dit, alle hulp is welkom want ik weet echt niet meer wat ik moet of kan doen.

 


Vanaf welk bankrekeningnummer heeft de pintransactie eigenlijk plaatsgevonden? Is dat uw bankrekeningnummer? 


Overigens is contact krijgen met deze afdeling een drama. Als je het nummer gaat bellen krijg je uiteindelijk iemand aan de telefoon die je om je contractgegevens gaat vragen. En dan komt het mooie, op het adres waar ik al 25 jaar woon kennen ze mij niet dus er komt niets boven water. Als ik dan aangeef dat het om fraude gaat en er een adres in Den Haag is gebruikt is er wel iets bekend. Als men dan gaat zoeken op mais die ik naar hen verstuurd heeft loopt de computer vast en moet ik maar weer mailen is de reactie. 

En daar reageert niemand inhoudelijk op, 3 reacties dat ik bij de incasso moet zijn en na een maand dan bovenstaande reactie. Bijzonder dat zo een grootte organisatie zo een gebrek aan empathisch vermogen heeft en zich zo achter slechte communicatie kan verstoppen. 

Uitgezonder de mevrouw van klantenservice die mij wel een aantal keren heeft gebeld en getracht heeft om te helpen maar ook tegen deze afdeling aanloopt. 


Hallo Nick, nee men heeft op mijn naam een bankrekening geopend bij de Knab bank. Met mijn rijbewijs als legitimatie. Volgens mij moet je daar dan een bedragje op storten om die rekening operationeel te krijgen maar daar weet ik het fijne niet van. Ook daar is aangifte van gedaan maar de Knab bank communiceert alleen met de politie dus ben niet van die situatie op de hoogte. Ik zit zelf al sinds 1981 bij de Rabobank.


Dit meen je niet @WGa  Waarom kon TMobile het wel snel en netjes oplossen? KPN waarom verdiepen jullie je niet in deze zaak en maak een einde aan deze onmenselijke omstandigheden.

Omdat mijn zus dit ook heeft meegemaakt en daardoor de hele familie weet ik hoe dit aan je vreet.

@WGa hou ons op de hoogte. Wat een staar bedrijf. Ze hebben totaal geen besef hoe een; mens hier kapot aan kan gaan. Sterkte 


Beste @WGa  Wat is de stand van zaken nu?


Beste Cristien,

Ik ben na wat speurwerk op het internet uitgekomen bij de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens en via deze website bij de afdeling fraude en CMI (Centraal meldpunt identiteitsfraude en fouten. Op deze website vind je het meldingsformulier identiteitsfraude. Deze heb ik ingevuld, het proces verbaal ge-upload en binnen 2 dagen werd er contact met mij opgenomen. Ik heb deze meneer gemachtigd om namens mij met KPN als het incassobureau mijn zaak inhoudelijk te bespreken. Alle correspondentie naar hem gestuurd en binnen 24 uur had het incassobureau de zaak terug gegeven aan KPN, Deze zouden het opnieuw beoordelen en hierop terug komen. Dat is tot op heden nog niet gebeurd, alleen hoef ik er nu niet meer mee bezig te zijn. Ik word door het CMI 1 a 2 keer per week keurig telefonisch op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en de stand van zaken. En wij hopen deze week een reactie van KPN te ontvangen of ik nog verdere actie, denk aan een vervolg aangifte moet gaan doen of dat men alle gewenste informatie heeft om de zaak af te kunnen handelen. 

Geduld hebben al is dat heel lastig omdat ik een andere woning op het oog heb die nog niet op de markt is en eigenlijk zo snel mogelijk de hypotheek rond wil hebben. 


Reageer