Skip to main content

Ik ben sinds een week overgestapt van T-Mobile naar KPN. Het 4G bereik in de buurt van mijn huis is ontzettend traag. Zie onderstaande foto's voor de test die ik heb uitgevoerd. Omdat ik onbeperkt internet heb wil ik hier natuurlijk maximaal gebruik van maken. Op dit moment kan ik geen filmpje buitenshuis kijken zonder haperingen. Door is een hele erge achteruitgang ipv T-Mobile. Heb 2 simkaarten van KPN. beide even slecht, Max 2 streepjes. Heb de simkaarten al in een ander toestel geprobeerd maar zelfde resultaat. Via de dekkingskaart van KPN zie ik dat ik op de grens van donkergroen en lichtgroen zit. Maar in de werkelijkheid lijkt het alsof ik hier helemaal geen bereik heb. In de antenne kaart zie ik ook dat er weinig antennes in de buurt zitten terwijl deze wijk in aanbouw steeds voller raakt. Ik vermoed dan ook dat het hiermee te maken heeft. Ik verwacht dat mensen in de toekomst meer gaan klagen. Op de foto hieronder zie je waar ik heb getest. Alle bebouwde of nog te bouwen gebieden zw /w daarvan hebben slechte dekking. Ik hoop echt dat dit snel opgelost wordt anders zit ik 2 jaar vast aan een abonnement waar ik niet optimaal gebruik van kan maken

 

 

 

Hoi @Dannyvoorthuis, welkom op ons forum!
Bedankt voor je bericht!
In nieuwbouwwijken kan bereik soms even lastig zijn. Niet alleen omdat de huizen er nieuw staan, maar ook omdat nieuwe huizen vaak zodanig goed geïsoleerd zijn dat mobiel bereik buiten blijft.

Tot er iets verandert aan de capaciteit bij jou in de buurt kan ik je aanraden VoWifi aan te zetten op je toestel zodat je toestel wifi gebruikt om te bellen, Zo heb je in ieder geval bereik zolang je wifi hebt.


De melding gaat over het 4g bereik buiten huis... Probleem bestaat bij meerdere mensen. 0.1 Mbps bij vol bereik.  Is inmiddels in behandeling genomen door technische dienst KPN


@Danny Voorthuis je hebt zelf het antwoord gegeven.

Er staat alleen een B20 - 800 MHz oude Ericsson setup in jouw omgeving.

De sector van 290 graden staat jouw kant op. Beter gaat het niet worden. 

De KPN site staat ook heel erg hoog, dus zal vele connecties in de buurt aantrekken, inclusief het verkeer op de Europaweg.

 

Of wachten tot KPN gaan updaten/ombouwen of terug naar T-Mobile.

T-Mobile heeft een mast dichterbij én meerdere masten in de buurt.

 

5Guru


Ai KPN. Als dit waar is dan ben ik niet de enigste die hier last van heeft. In deze tijd ook niet te verkopen natuurlijk. Snel 4g wordt beloofd dus dat verwacht ik dan ook. Ik hoop dat er een oplossing kan komen


De site staat ook nog eens in een hoogspanningsmast.

Mogelijk wil de netwerk beheerder niet dat de site omgebouwd wordt. Of KPN is er nog niet aan toegekomen, want andere gebieden hebben meer prioriteit.

 

Misschien eens met meerdere bewoners aan de gemeente vragen over het hoe en wat van de 4G installaties in de buurt.

 

De masten kunnen vaak wel de volledige setup hebben:
Hier de grootste antennes en meeste zenders die KPN gebruikt:
 

5Guru.


@Danny Voorthuis ah top, als het al bij de technische dienst ligt zullen zij er ook nog naar kijken. Laat ons vooral weten wat er uit komt!