Skip to main content

In mijn huis en tuin heb ik geen bereik via 4G. Postcode gebied 8219. Krijgen we hier binnenkort een mast of kan ik beter overstappen naar een concurrent die wel dekking heeft?

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @HJBon Goed dat je je meldt op het KPN Forum! Geen 4G is natuurlijk knap vervelend, maar heb je wel voldoende bereik via 3G? Je zult begrijpen dat een nieuwe mast plaatsen niet iets is dat je zomaar even doet: er zijn veel partijen betrokken en het gaat over diverse schijven. 

Wat wellicht sneller verbetering biedt is bellen via wifi. Als je toestel geschikt is, is dat een uitstekende oplossing. Hier lees je er iets meer over. Natuurlijk wil ik ook voor je nakijken hoe het zit bij jou in de buurt, maar dan heb ik wat meer nodig dan enkel de cijfers van je postcode. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Dan zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Hallo @HJBon Ik zie dat ik geen reactie van je hebt gekregen. Als je wilt dat ik nog met je mee kijk doe ik dat graag. Laat het gerust weten. 


Beste Bart, 

 

Bedankt voor je reactie. Bellen via Wi-Fi doe ik al, anders kan ik binnen niet eens bellen. In huis werkt alles wel via Wi-Fi. Maar zodra ik in de tuin zit, heb ik niet eens 3g (alleen een e) dus internetten vanuit de tuin is niet te doen. En met mooi weer zit ik graag buiten met Spotify aan, maar dat gaat dus niet. Er zijn al veel buren die melding hebben gemaakt bij KPN. Maar er schijnt alleen via T mobile bereik te zijn in deze nieuwbouw wijk, waar binnenkort zo'n 400 mensen wonen. Dus het lijkt mij een goede zaak als KPN hier iets aan gaat doen. Ik heb mijn gegevens aangevuld. Ik hoop echt dat hier actie op wordt ondernomen, ik blijf het liefst klant bij jullie.

 

Met vriendelijke groet,

Henk Bonhof 

 


Graag gedaan, @HJBon. Als ik het zo zie snap ik waar het vandaan komt. De dichtstbijzijnde zendmast staat een flink eind naar het westen. Hoe verder je bij zo'n mast vandaan bent, des te minder is je bereik. Daarbij is het ook zo dat het signaal vanaf de zendmast ook dwars door muren en andere zaken heen moet om je te bereiken. Dus dat verklaart ook waarom je binnenshuis vaak minder goed bereik hebt dan buiten, helemaal in een goed geïsoleerd nieuwbouwhuis. Bellen via wifi is in dit soort gevallen vaak een uitstekende oplossing en zo te lezen werkt dit voor jou dus ook binnenshuis. 

Ik gun jou en ieder ander uiteraard overal het allerbeste bereik. Maar het is vaak niet eenvoudig om dit soort dingen snel op te lossen. Wil je overal in en om je huis spetterend goed bereik (zonder wifi-bellen) dan zou je moeten denken aan een extra zendmast. Je zult begrijpen dat we die niet zomaar mogen plaatsen: zoiets is onderhevig aan procedures en besluitvorming waar meerdere partijen bij betrokken zijn. Natuurlijk werken we altijd aan verbeteringen van ons netwerk en ik kan me levendig voorstellen dat plekken waar in de nabije toekomst flink gebouwd wordt onze aandacht hebben. Zoiets is alleen niet van de één op andere dag geregeld. 


Reageer