Skip to main content

Helaas heb ik sinds kort een slecht bereik in huis.  Heb wel de nieuwste apple telefoon!

Hoe kan dat nou ineens??     Welke dichtsbijzijnde zendmast staat bij mij in de buurt en is daar wat mis mee?   In afwachting van uw reactie.
  Met vriendelijke groeten,  

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

 

Hoi @hwdiensten! Welkom op het KPN Forum, ik heb je gegevens even verwijderd. Je zit inderdaad niet ver van de masten af maar binnenshuis is bereik soms wat lastig te garanderen omdat ieder huis verschillend is. De makkelijkste oplossing hiervoor is voice over Wifi aan te zetten op je telefoon. Hier kun je daar meer over vinden:  http://kpn.com/mobielviawifi 


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Helaas kan ik met jouw antwoord niets, want mijn Telfort abonnement is overgezet naar KPN.  Echter mijn Iphone geeft aan dat ik gebruik maak van Telfort.  Ik heb dus niet de wifi-optie.  Wat nu?

 

 

 


Hallo @hwdiensten 

Zit de Telfort simkaart nog in jouw telefoon? Dan heb je inderdaad geen Voice over WiFi. Je kan deze nu (gratis) omruilen voor een KPN sim, dan gaat het wel werken. Dit staat erover in de FAQ in het centrale topic “Telfort mobiel wordt KPN” (klik hier):

Werkt VoLTE en VoWIFI na de migratie?
Nee, VoLTE en VoWIFI werkt alleen via een simkaart van KPN. Wil je gebruik maken van VoLTE en VoWIFI? Vraag dan na de migratie een nieuwe simkaart aan via MijnKPN.”

Omwisselen kan in de KPN winkel of online via de website: Simkaart vervangen


Hallo @hwdiensten , als jouw toestel geschikt is voor VoWiFi/Volte kun je bij KPN een gratis nieuwe simkaart aanvragen, op te halen in de lokale KPN-winkel (ID meenemen) of online via MijnKPN.

Dan moet het lukken, werkt bij mij na de simkaartwissel nu ook perfect.

 


Bedankt voor je toelichting @hwdiensten. Zoals @JanD en @RBxx noemen zul je inderdaad de simkaart om moeten wisselen voor een KPN Simkaart. Je kunt dit online, in de winkel of telefonisch via 0800-0402 doen!


Dank voor jullie antwoorden!  Ik heb net een nieuwe simkaart aangevraagd bij KPN.  Hoe zorg ik ervoor dat mijn huidige (ca 300) contacten worden overgezet naar die nieuwe simkaart?


wat is trouwens VoWifi/Volte???

 

alvast dank voor jullie reactie


Hallo @hwdiensten 

Vo betekent Voice over, en LTE is een andere naam voor 4G. Dus bellen over WiFi of 4G.

Heb je die 300 contacten echt nog op de simkaart staan? Staan ze niet gewoon in het toestelgeheugen? Zo niet, zet ze dan eerst over van de Telfort simkaart naar het toestelgeheugen en plaats daarna de KPN simkaart.


Heb zitten zoeken, maar weet niet hoe ik die contacten naar mijn iphone kan overzetten😩


Hoi @hwdiensten , ik heb zelf geen iPhone, maar via Google :yum: vind ik dit ‘recept’

Contacten van een simkaart importeren

https://support.apple.com/nl-nl/HT202340