Skip to main content

Beste, 

 

Het bereik binnen en buitenhuis is slecht. 4g is valt bijna altijd terug naar 3G of EDGE en spraak valt vaak weg binnen huis. Het gaat om postcode gebied 1901zr is dit bekend? En zo ja is hier een oplossing voor? 
 

Groeten, 

 

Michiel 

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag

 

Dag @MICHIEL FOX Was dit altijd al zo of is dit recentelijk veranderd? We doen uiteraard ons best om overal een goed en stabiel signaal te leveren, maar er zijn plekken waar het simpelweg wat minder is. Als het recentelijk is, kan er ook iets anders aan de hand zijn: werkzaamheden aan een zendmast om maar een voorbeeld te noemen. Ik wil uiteraard kijken hoe de situatie is. Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?


Dank voor je bericht Bart. Ik heb mijn gegevens aangevuld. 
 

groeten michiel 


Dag @MICHIEL FOX Graag gedaan. Het eerste dat ik zie is dat er op dit moment sprake is van een storing: je zal juist met 3G verminderd bereik kunnen ervaren. Dat staat wellicht los van het probleem waarvoor je je hier meldde. Je geeft aan dat 4G niet in orde is: kun je me daar iets meer over vertellen? Er zijn een aantal dingen die ik graag wil weten. Is sinds kort het geval of is het al langer zo? En merk je verschil tussen binnen en buiten of is het beide niet goed? Wat voor een telefoon gebruik je? Ook is het handig om te weten of er recentelijk iets in je omgeving is veranderd, qua bebouwing. 

Wist je trouwens dat je ook kunt bellen via wifi? Als blijkt dat er geen snelle oplossing is voor je probleem is dit een uitstekend middel om je verder te helpen. 


Dag Bart, 

ik ben recent overgestapt van Mobiele provider naar KPN. Ik merk dat bereik over het geheel verminderd is. Ik heb een iPhone 7 heb niet het idee dat het aan mijn telefoon ligt. 
 

Mijn vraag is of er een mast is uitgeschakeld in de omgeving? Dit lijkt mij de oorzaak. 

groeten Michiel fox 


Hallo @MICHIEL FOX De oorzaak ligt inderdaad niet bij jou; de storing waar ik aan refereerde in mijn vorige bericht is terug te voeren op een probleem met de zendmast bij jou in de buurt. Er blijkt een nieuwe mast te moeten komen en men is op dit moment heel druk met het optuigen hiervan. Ik ga er vanuit dat dit binnen afzienbare is geregeld en dat je bereik dus sterk zal verbeteren. 


Hallo @MICHIEL FOX Volgens mij zouden de problemen inmiddels moeten zijn verholpen: de nieuwe mast zou nu actief zijn. Hoe ervaar je het bereik nu? 


Reageer