Skip to main content

Het halve dorp klaagt erover dat het bereik van KPN netwerk in langweer slecht tot zeer slecht is. 

Heb zelf youfone abonnement via KPN netwerk, maar stap over binnenkort op vodafone. Die heeft beter bereik.

Vind het best wel slecht want hoe moet het in een noodsituatie? Als iemand mij belt, dan gaat het niet over en als ik iemand bel, dan valt het steeds weg.

*admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Ik kan mij voorstellen dat u in uw eigen omgeving graag goed bereik wil hebben. De Nederlandse aanbieders bieden een landelijke dekking voor 93 procent en hoger. Helaas valt KPN in uw dorp met even buiten die 93 procent. Overstappen naar Vodafone kan misschien voor u voordelig zijn maar op u werkplek misschien weer niet.

 

Heeft u toestel de mogelijkheid om bellen via wifi in te schakelen?

Bellen via wifi betekent dat je gebruik maakt van wifi om verbinding te maken, in plaats van het 2G, 3G of 4G netwerk. Handig bijvoorbeeld wanneer er binnenshuis geen mobiel netwerk van je provider beschikbaar is. Bijvoorbeeld in goed geïsoleerde huizen


Hallo @PSJ Welkom hier en goed dat je deze vraag stelt. Zoals Jeroen al terecht aangeeft bieden we bijna overal in Nederland goed bereik. Er zijn een paar plekken waar het lastiger en wellicht is jouw locatie daar één van. Merk je ook verschil tussen binnenshuis en buitenshuis? Het speelt in het hele dorp? Kun je aangeven waar het beter wordt? 

In algemene zin: het signaal van een mobiele telefoon verplaatst zich rechtstreeks van de zendmast naar jouw telefoon. Hoe groter de afstand, des te slechter het signaal. Hoe meer obstakels op het pad van het signaal, hoe minder het bereik. Het signaal moet er dwars doorheen en dat levert kwaliteitsverlies op. Een goed geïsoleerd huis is dus goed voor je energierekening, maar minder voor het bereik. Wonen in een bosrijke omgeving prachtig, maar je bereik wordt er niet beter van. 

De tip die Jeroen geeft over bellen via Wifi biedt in veel gevallen uitkomst. Hier lees je er iets meer over. 


Als ik bellen wil dan moet ik helemaal voor in huis gaan zitten. Verder geen bereik,niet met ontvangst en niet met zelf bellen. 9 van de 10 keer ben ik niet te bereiken .

Ons huis is van voor 1900 en slecht geïsoleerd. Lijkt mij ook geen reden.

Ik had voorheen Vodafone en geen problemen.

Het is geen op zich staand probleem want er klagen veel mensen over. Mijn zus kan alleen met haar hoofd tegen een bepaald  ruit aan bellen of buiten in de tuin. Lekker voor je privacy.

Zij woont aan andere kant van t dorp. Haar man heeft Vodafone en geen problemen.

Een vriend van ons woont paar straten verder en ook geen bereik.

Mijn man heeft ook KPN en mijn zoon ook. Geen bereik. Andere zoon Vodafone en geen probleem.

Kan er niks aan gedaan worden?

 


Hallo @PSJ Dank voor de toelichting. Het klinkt in elk geval niet alsof er een storing is. Een zendmast bijplaatsen is eenvoudiger gezegd dan gedaan: zo'n proces gaat over veel schijven: er zijn veel mensen en partijen bij betrokken, dus dat gaat niet zomaar. Wat je zelf kunt doen is dus kijken of je gebruik kunt maken van bellen via wifi, zoals Jeroen en ik je al tipten. 

Let wel: ik kan je enkele generieke uitleg geven. Je bent klant bij Youfone, geef je aan. Dat is een zelfstandige provider, die weliswaar gebruik maakt van ons netwerk, maar waar ik -als medewerker van de provider KPN- inhoudelijk dus niets mee kan. Wil je meer specifieke details, meldt je dan dus bij Youfone.   


Ik zal het bij Youfone melden.

Ik kan wel via wifi bellen maar mijn man niet met een oude Nokia.

Verder is het duidelijk, bedankt voor je reactie


Reageer