Skip to main content

Hallo.

Ik heb sinds een tijdje een s21 ultra 5g, ik merk alleen dat het bereik van data echt slecht is. Zit nu op vakantie in Enschede. Volgens de dekking kaart zou op mijn locatie 5G volledig ondersteunt worden. Maar heb alleen een niet normaal lage snelheid dit met 5G aan

Nu word er beloofd dat je met 5G hoge snelheden kan halen. Maar dit is echt niet normaal langzaam. Zelfs de MacDonald's heeft sneller internet. Hoe kan dit met 5g, met 4G is het nog langzamer is er een oplossing voor dit?

 

Groetjes Aidan 

Hoi @Aidan10182, dat is inderdaad niet heel erg snel. Ben jij de enige die het daar heeft? Zijn er mensen bij je op vakantie met KPN die hetzelfde ervaren?

Is het alleen op jouw vakantie adres of ook elders?


Hoi.

Bedankt voor de reactie.

De rest hier heeft geen Kpn en ook geen 5G. Ik ben de enige dus. Het is eigenlijk overal waar ik er last van heb. Als ik thuis ben en zit op me 5G is het iets sneller maar meer dan 50 mbps krijg ik er ook niet uit.

 

Groetjes Aidan


Nou even een kleine update. Ik dacht het probleem gevonden te hebben, ik dacht dat het aan mijn dikke hoesje lag ik had het hoesje er af gehaald en het de snelheid ging naar 30 mbps maar dat was ook voor korte duur nu is het gewoon weer 5 mbps. Net even een speedtest van ookla gedaan bij mijn vriendin haar telefoon die is stukken beter zij zit bij t mobile. 

Zij haalt met 1 streepje nog betere resultaten dan mij. Kpn wat is er aan de hand en kan dit zo snel mogelijk worden opgelost ik betaal er namelijk wel gewoon geld voor.


Snelheid van het mobiele netwerk is afhankelijk van welke frequenties er vanaf gezonden worden en hoe druk het rondom de mast is. De totale snelheid wordt namelijk gedeeld door alle gebruikers die verbonden zijn met de mast. Dit is wat er aan de hand is. Anders zou het echt heel locatiespecifiek moeten zijn. 

Je kan nog wel eens testen door jouw simkaart in een ander toestel te stoppen. Kijken of dat verbetering geeft, is het veel sneller dan kan je het in jouw toestel zoeken. Bijvoorbeeld door aanpassingen in de instellingen te doen, maar het kan ook hardwarematig zijn. 


Nogmaals bedankt voor de snelle reactie. 

Vind het dan alsnog gek dat mijn vriendin de hele dag gewoon minimaal 30 mbps heeft. T mobile is namelijk best geliefd in nederland dus veel mensen hebben het.

Over de simkaart gesproken. Ik heb gister de esim aangeschaft ik dacht meschien is de simkaart kapot. Dus in een ander toestel gaat niet lukken. Gister heb ik nog de hele stappenlijst doorgenomen van kpn om een netwerk toe te voegen 

Hier een screenshot van wat ik allemaal heb doorlopen. 

Dus ik zou niet meer echt weten wat er nog aangepast kan worden.

Hardware matig?

Zou er iets in het toestel kapot zijn?


Dat is wel een goede test om te kijken of de sim niet meer goed was. Nu kun je alleen de sim niet meer in het toestel van jouw vriendin testen. Toch wel benieuwd of er verschil met een ander toestel is. Wil je toch vragen om eens langs de winkel te lopen voor een fysieke kaart of om er een te bestellen. 

T-Mobile hoef je niet mee te vergelijken. Dat is een andere provider met eigen netwerk. Staat dus los van ons netwerk. 


Hoi.

Ik heb onlangs contact opgenomen met kpn via de telefoon en hun hebben de technische dienst laten helpen. 

Ik moet nu een paar tests doen en dan naar hun doormailen dan kunnen ze verder kijken.


Ah top. Wil je laten weten hoe dat afloopt?


Ik kan de ongelofelijk slechte ontvangst van het KPN 5G netwerk alleen maar bevestigen en betreuren. Ook gistermiddag in de Grolschveste had ik net twee streepjes, waar mijn vrouw met het allergoedkoopste BEN abonnement op een 10 jaar oud Koreaans toestel gewoon volle bak 4G had en alle sites kon bezoeken en tussenstanden probleemloos doorkreeg. Liep ik met mij Iphone12 en 5G gewoon achter de feiten aan. Gelukkig kwam ik voor de voetbal en dat maakte veel goed. 


Reageer