Skip to main content

Sinds een aantal weken heb ik slecht bereik met mijn iPhone 11 en het netwerk van kpn. 
 

Ik kan amper bellen en internet werkt sporadisch via 4G. Een veel voorkomend probleem volgens KPN. Sinds een aantal weken stoort de IPhone (verkocht door kpn). 
 

Hoe wordt dit zo snel mogelijk opgelost? 
 

 

Ik heb precies het zelfde, ook sinds een paar weken met mn iphone8. Buiten WiFi zone amper verbinding. Maar mijn data gaat er wel doorheen door alle pogingen. Wat is er adh met het kpn netwerk. Aan en uitzetten en dat soort truckjes hebben geen zin. Moeten nog op vakantie, dat wordt drama met verbinding voorzie ik. Dan maar overwegen om terug te gaan vodaphone. 


Zelfde probleem sinds gisteren nacht. Hele slechte verbinding. Kan misschien door een update van IOS komen ? Hoelang gaat het duren voor dit probleem wordt opgelost ? Zit hier niet bepaald op te wachten. 
 

edit: iPhone 11 overigens. 


 


Laatste update gedaan vannacht ook dat levert niets op. Het ligt echt bij KPN, want op WiFi werkt alles zo als het hoort bij mij. Dus KPN los dit aub op!! Ga die lui maar weer eens bellen…..😝


Excuus..🫣probleem ligt toch bij mij zelf. Bleek door mn data heen te zijn…Dit nog nooit eerder gehad, door omstandigheden in t buitenland waren deze er binnen no time doorheen. Ook echt wel een berichtje van KPN via sms gehad maar de impact daarvan was ook door diezelfde  omstandigheden niet tot mij doorgedrongen! Nu opgelost met gedeelde MB’s.  


Ik heb het zelfde probleem, geen 4-G . Opnieuw opstarten, nieuwe Sim etc geen oplossing. In het buitenland met andere provider wel bereik. Ligt dus aan KPN. Net weer contact gehad en ze bevestigde intern probleem met iPhone.Hun compensatie en tijdelijke oplossing: stop je simkaart in een andere telefoon. Het moet niet gekker worden! 


Precies hetzelfde probleem met mijn iphone11. Net KPN gesproken en ze erkennen het probleem en ‘zijn het aan het uitzoeken’. Lastig natuurlijk omdat het of aan de Iphone kan liggen of aan het netwerk. Maar intussen kan ik mijn telefoon niet gebruiken. :-(


Precies hetzelfde probleem met mijn iphone11. Net KPN gesproken en ze erkennen het probleem en ‘zijn het aan het uitzoeken’. Lastig natuurlijk omdat het of aan de Iphone kan liggen of aan het netwerk. Maar intussen kan ik mijn telefoon niet gebruiken. :-(

Mijn iPhone pakte 4-G dus wel in t buitenland met buitenlandse provider. Niets aan de hand


@Trouweklant2 

Het ligt zelfs nog ietsje lastiger. Een deel van de iPhone 11 gebruikers heeft geen problemen. Er zijn oa verschillende chipsets. 


Beste KPN,

Mijn iPhone 11 met KPN abonnement heeft geen bereik meer buiten huis. Is superlastig. Via de servicemedewerker kreeg ik te horen dat het probleem bekend is en dat men ermee bezig is, maar dat het wel enige tijd kan duren. Ik werd eerlijk gezegd van het kastje naar de muur gestuurd. Probleem kon bij KPN of Apple liggen en zolang het onderzoek hierover duurt, kan er niets geregeld worden. Als consument heb je dan blijkbaar geen rechten! Eigenlijk gewoon wat bizar!

 


Wel bizar dit: heb mijn Iphone 11 ingewisseld voor een Iphone 12, simkaart vervangen, opnieuw alles geinstalleerd. Alles doet het wel maar wéér weinig bereik. Ditmaal met 5G.

 

De simkaart van mijn dochter (via T-mobile) doet het trouwens uitstekend met mijn oude Iphone 11. Geen enkel probleem met internet en netwerk. Simpele logica zou dan toch zeggen dat het een KPN probleem is en geen iphone probleem?

 

 


Dus ook de iPhone 12 werkt niet echt optimaal?

Wat ik het ergste vind, is dat er niet naar een oplossing wordt gekeken,  KPN en Apple wijzen naar elkaar. Ik heb ze gisteren allebei gesproken en ze geven geen enkel perspectief voor een oplossing of compensatie. Mijn iPhone 11 is nog niet zou oud en ik heb een uitgebreid abonnement bij KPN met 25 GB. 
Ze laten het probleem gewoon bij de klant liggen. Je hoort ook verder niets van ze! 


Dus ook de iPhone 12 werkt niet echt optimaal?

Wat ik het ergste vind, is dat er niet naar een oplossing wordt gekeken,  KPN en Apple wijzen naar elkaar. Ik heb ze gisteren allebei gesproken en ze geven geen enkel perspectief voor een oplossing of compensatie. Mijn iPhone 11 is nog niet zou oud en ik heb een uitgebreid abonnement bij KPN met 25 GB. 
Ze laten het probleem gewoon bij de klant liggen. Je hoort ook verder niets van ze! 

Ja echt slecht want is pittig duur! Wordt andere provider zodra abonnement is afgelopen!


Ook ik heb iPhone 11 en problemen sinds ongeveer 2 weken. Laatste week heel ernstig! 

buiten huis ben ik totaal niet bereikbaar…

men krijgt zelfs geen voicemail dus ik kan niemand terugbellen. Heb al sinds 3 dagen zitten bellen met KPN. Het antwoord is ja we zijn ermee bezig! 
hoe is dit mogelijk? Je zou denken dat dit top prio is met duizenden mensen met iPhone 11 of niet dan?

ik ga morgen weer bellen. Dan moeten ze maar een leentoestel geven, dit kan toch niet!!!!!!? Wel ondertussen je abonnement afschrijven!! Schandalig. En dan heb ik het niet eens over hun uitspraken van Apple Watch cellular en esim wat ze ook niet waargemaakt hebben!


@Eli108 

Het centrale topic met betrekking tot dit probleem staat eerder hier al gemeld. 

Je zou eigenlijk Apple een leentoestel moeten vragen. Het doet zich voor met de 11 van Apple. De overige modellen werken,  dus kpn ten opzichte van Apple lijkt niet zo,n punt. Maar andersom wel. Rond de 20-ste juli heeft de 11 software update gehad en sindsdien vallen ze bij bosjes om helaas. 


@PeterG 

bedankt voor je reactie.

ik ga Apple ook zeker benaderen voor een leentoestel

echter weet KPN ook niet of het door Apple komt! Dus….zoals ik al schreef heb ik KPN al een aantal keer aan de lijn gehad maar er is geen duidelijke oplossing behalve dat ze het niet weten. 
Als hier wel duidelijkheid is gegeven verneem ik het graag!


Nou, duidelijkheid….

Maar als het alleen iPhone 11 betreft en alle andere Apple typen werken wel, en een deel van de 11's ook, lijkt het mij niet in het kpn netwerk te zitten.  🤔.

Het kpn netwerk werkt gewoon. Alle andere typen Apple en de Android telefoons doen het gewoon. Je simkaart in een ander toestel ook. (niet een ander iPhone 11 natuurlijk)


@PeterG 

zo simpel is het blijkbaar niet

want iPhone 11 gebruikers met andere providers hebben geen problemen. Als hetalleen aan  Apple lag, had KPN natuurlijk meteen naar Apple doorverwezen! Maar dat doen ze niet….

 


Gewoon niet normaal. Als je belt ze zijn er mee bezig. Ben niet bereikbaar. Totaal geen oplossing. Mijn kleindochter geboren met 30 weken. Mijn vader heeft kanker. Moet bereikbaar zijn. Ben alleen bereikbaar thuis met WiFi. Leg alles uit. Gewoon scheit. Als ze me nodig hebben dan moet ik er naar toe. Gewoon niet te bevatten. Ben zo boos. Mijn vader begint met Chemo en bestraling. Zoveel oproepen gemist als ik thuis kom. KPN JE KAN DE RAMBAM KRJGEN. En dan ben ik nog netjes met me woorden onthoud dat goed


Ook ik heb iPhone 11 en problemen sinds ongeveer 2 weken. Laatste week heel ernstig! 

buiten huis ben ik totaal niet bereikbaar…

men krijgt zelfs geen voicemail dus ik kan niemand terugbellen. Heb al sinds 3 dagen zitten bellen met KPN. Het antwoord is ja we zijn ermee bezig! 
hoe is dit mogelijk? Je zou denken dat dit top prio is met duizenden mensen met iPhone 11 of niet dan?

ik ga morgen weer bellen. Dan moeten ze maar een leentoestel geven, dit kan toch niet!!!!!!? Wel ondertussen je abonnement afschrijven!! Schandalig. En dan heb ik het niet eens over hun uitspraken van Apple Watch cellular en esim wat ze ook niet waargemaakt hebben!

Heb ze gezegd dat ik een leenstelsel wil ze hebben lak eraan 


Hallo allemaal, het klopt inderdaad dat er een probleem bestaat met deze toestellen. Jasper heeft hierover ook een reactie achtergelaten in het centrale topic:

Jasper

18-08-2022

Hi all, we hebben een update gekregen uit het onderzoek:

KPN heeft inmiddels diverse metingen en tests kunnen uitvoeren met een aantal ingeleverde toestellen van klanten die voornoemde problemen ervaren. Het onderzoek richt zich daarbij op toestellen van het type Apple iPhone 11.

Op dit moment maakt ons technisch team een analyse van de testresultaten. Daarbij wordt nauw samengewerkt met technici van Apple. Het resultaat van die analyse wordt spoedig verwacht.

Indien uit de analyse een grondoorzaak voor de problematiek naar voren komt, zullen wij zo spoedig mogelijk alles in het werk stellen om die oorzaak weg te nemen en de klachten op te lossen. Over de vraag hoe snel die oplossing beschikbaar zal zijn, kunnen we helaas nog geen uitspraken doen, omdat de grondoorzaak op dit moment nog niet bekend is.

Zodra over de grondoorzaak en/of mogelijke oplossing van het probleem meer duidelijkheid is, of er verdere updates te melden zijn, zullen we dat als eerste op deze plek kenbaar maken.

Zodra er dus meer bekend is zal dat in het centrale topic zo snel mogelijk gedeeld worden. Mocht je nog een reactie willen achterlaten kan dit in het centrale topic.