Skip to main content

na een  ander halve week ben ik het toch wel een beetje zat als ik bijna 200 euro aan abonnomenten betaal per maand...slecht bereik op 4g in en buiten huis..gebeld worden en zelf willen bellen wat niet gaat  of erg slecht. Toestel geeft 1 streepje of niets… dekking kaart (Lelystad) laat zien dat er gewoon dekking is en geen storingen bekend. Dt probleem doet zich voor bij meer mensen in lelystad. M'n dochter en vrouw maar ook mijn buren en collega's ervaren dit. zo erg dat ik in de winkel niet eens met mijn telefoon kan afrekenen bij de kassa tot grote ergenis. Ook bellen is een ramp. dus bellen met kpn is dus niet mogelijk hierdoor kom tijdens het gesprek heel haperend door of enorm dof. Het rare is dat als ik op het industrie terrein naast lelystad ben (waar ik werk) ik wel weer gewoon bereik heb. Mijn vraag is hoe dit opgelost kan worden

 

Ik ervaar precies hetzelfde in Lelystad, 5g heeft zo weinig bereik. Bij LTVL tennisbaan heb ik echt 0,0 bereik terwijl alle odido mensen daar wel bereik hebben. Kempenaar ook weinig tot geen bereik. Overweeg echt om een odido abbo ernaast te nemen zo lang ik nog vast zit aan kpn. Wifi was ook al slecht dus daar ga ik zeker overstappen…

Hoi @Ginablek 

Dat is vreemd, dat je op de tennisbaan van LTVL geen 5G bereik hebt, aangezien de KPN zendmast op steenworp afstand van de tennisbaan staat.
De KPN zendmast staat namelijk in het stuk bos bij Bospark Buitenplaats, Oostrandpark, Lelystad.
Vlak bij de rotonde Oostranddreef, Runderweg en Atol.

Deze mast staat op ongeveer 500 meter vanaf de tennisbaan.

Op deze zendmast zitten alle frequenties van 4G(+) en 5G.
Dus in dat gebied zal niet zo gauw aanpassingen worden gedaan door KPN.


Goedemorgen @Suuzy@ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

 

Inmiddels zijn we alweer dagen verder. Vanmorgen is de storing site van KPN doodleuk aangepast. Verwachte datum is nu 28 mei. Ik geloof er niks meer van. Een storing is oké maar dit duurt echt te lang! (problemen sinds begin april)


Goedemorgen @Suuzy@ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

 

Inmiddels zijn we alweer dagen verder. Vanmorgen is de storing site van KPN doodleuk aangepast. Verwachte datum is nu 28 mei. Ik geloof er niks meer van. Een storing is oké maar dit duurt echt te lang! (problemen sinds begin april)

Ben het met je eens dat het enorm zuur is dat het langer moet duren dan in eerste instantie werd aangegeven @Wouter_Verm. Het lijkt erop dat het probleem complexer is dan aanvankelijk is ingeschat waardoor het helaas wat langer duurt voordat er een oplossing is :(


Goedemorgen @Suuzy@ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

 

Inmiddels zijn we alweer dagen verder. Vanmorgen is de storing site van KPN doodleuk aangepast. Verwachte datum is nu 28 mei. Ik geloof er niks meer van. Een storing is oké maar dit duurt echt te lang! (problemen sinds begin april)

Hi Wouter, waar zie je dit staan? Als ik op mijn eigen postcode zoek of op een postcode in het Lelycentre dan staat er dat er geen storingen zijn. Terwijl ik, mijn ouders en ondernemers die ik sprak in deze gebieden er daadwerkelijk last van hadden.


Hier ook zelfde sinds 19 april.Ik heb onbeperkt bellen en data. Ik heb zo vaak mijn postcode ingevuld en elke keer kreeg ik "er is geen storing.Ik heb sinds 19 april geen bereik. Ik kan helemaal niet bellen of gebeld worden.Ook geen internet. Gelukkig heb ik thuis wifi anders kan ik helemaal niets meer.

Buiten Leystad, overal volle bereik met 5g.Wanneer ik in me woonplaats ben, alleen noodoproepen. 

Ik heb meer dan één maand geen service. Kpn stuurt niet eens een excuusbrief of een mail.

Wel blijven afschrijven zonder te schamen.

Mijn Klanttevredenheid: 0

Dit is helaas de manier van hoe Kpn met zijn klanten omgaat.Dat is voor mij nu duidelijk!

Eerste volgende mogelijkheid, ben ik hier weg en nooit meer terug naar Kpn.

En Kpn, ik ben nog niet klaar met je, kom maar op met de schade vergoeding voor de service die je sinds 19 april niet meer kan bieden.

 


 


Goedemorgen @Suuzy@ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

 

Inmiddels zijn we alweer dagen verder. Vanmorgen is de storing site van KPN doodleuk aangepast. Verwachte datum is nu 28 mei. Ik geloof er niks meer van. Een storing is oké maar dit duurt echt te lang! (problemen sinds begin april)

Hi Wouter, waar zie je dit staan? Als ik op mijn eigen postcode zoek of op een postcode in het Lelycentre dan staat er dat er geen storingen zijn. Terwijl ik, mijn ouders en ondernemers die ik sprak in deze gebieden er daadwerkelijk last van hadden.

Bovenstaande melding is met postcode 8223PA. De melding staat op de site van KPN. (KPN storingen)


Het is inderdaad slecht met die postcode check !

Als ik in tik 8223AA, nog gèèn 100 mtr van de antenne, zie je gèèn meldingen.

Waarom doet de KPN zelf geen meldingen ?


Het is inderdaad slecht met die postcode check !

Als ik in tik 8223AA, nog gèèn 100 mtr van de antenne, zie je gèèn meldingen.

Waarom doet de KPN zelf geen meldingen ?

Ik heb het idee dat KPN zich niet bewust is van de omvang van de storing. (Of niet bewust wil zijn...)

 

Met ons bedrijf ondervinden we enorm veel hinder van deze storing. Het kost ons echt klanten en geld. Maar bij de KPN krijg ik weinig gehoor voor deze klachten. Erg slecht! 


Goedemorgen @Suuzy@ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

Goedemorgen Jan,

je hebt me laten weten dat de werkzaamheden uitlopen. Inmiddels is er geen enkel bereik meer in het eerder genoemde gebied. Dus geen mobiel internet en bel verkeer meer mogelijk! 
Is er een tijdelijke oplossing voor dit probleem? Omleggen via een andere zendmast?? Tot het grote probleem door KPN is opgelost? 
En hoe gaan we straks met elkaar de vergoeding/compensatie regelen voor de gemiste diensten? 
 

mvg suzanne


De verwachtte eind tijd is weer aangepast !!

Er staat nu 4 Juni.


De verwachtte eind tijd is weer aangepast !!

Er staat nu 4 Juni.

Ik ben er wel klaar mee. Vodafone heeft hier wel normale dekking. Ik denk dat we met alle abonnementen gaan overstappen. 

 

De nieuwe datum is gewoon weer 7 dagen later. Ik denk dat deze op 3 juni weer met 7 dagen verlaat zal worden.


De verwachtte eind tijd is weer aangepast !!

Er staat nu 4 Juni.

Ik ben er wel klaar mee. Vodafone heeft hier wel normale dekking. Ik denk dat we met alle abonnementen gaan overstappen. 

 

De nieuwe datum is gewoon weer 7 dagen later. Ik denk dat deze op 3 juni weer met 7 dagen verlaat zal worden.

Vodafone en Odido hebben nergens last van. De iPhones weten met deze netwerken ook normaal om te gaan als het op 4G/5G dataverlies aankomt door terug te vallen op 3G/E. Bij KPN niet. 


Goedemorgen @Suuzy@ikbenlionel en @Gorillus1965.

Er is in jullie gebied helaas sprake van een storing en dat is dus ook de reden van de problemen die jullie ervaren. De verwachting is dat dit op 17 mei is verholpen dus dat duurt helaas nog wel eventjes. Had jullie graag van beter nieuws willen voorzien maar hopelijk weten jullie hiermee waar je aan toe bent. Oprechte excuses voor het ervaren ongemak!

 

Inmiddels zijn we alweer dagen verder. Vanmorgen is de storing site van KPN doodleuk aangepast. Verwachte datum is nu 28 mei. Ik geloof er niks meer van. Een storing is oké maar dit duurt echt te lang! (problemen sinds begin april)

Hi Wouter, waar zie je dit staan? Als ik op mijn eigen postcode zoek of op een postcode in het Lelycentre dan staat er dat er geen storingen zijn. Terwijl ik, mijn ouders en ondernemers die ik sprak in deze gebieden er daadwerkelijk last van hadden.

Bovenstaande melding is met postcode 8223PA. De melding staat op de site van KPN. (KPN storingen)

Ik heb vanochtend wederom aan KPN Webcare gevraagd waarom voor de postcodes rondom deze mast geen storing is aangemaakt. Hoe dichter ik bij die bewuste toren kom hoe sneller mijn 4G verbinding eruit klapt. 


De verwachtte eind tijd is weer aangepast !!

Er staat nu 4 Juni.

Ik ben er wel klaar mee. Vodafone heeft hier wel normale dekking. Ik denk dat we met alle abonnementen gaan overstappen. 

 

De nieuwe datum is gewoon weer 7 dagen later. Ik denk dat deze op 3 juni weer met 7 dagen verlaat zal worden.

Vodafone en Odido hebben nergens last van. De iPhones weten met deze netwerken ook normaal om te gaan als het op 4G/5G dataverlies aankomt door terug te vallen op 3G/E. Bij KPN niet. 

 

De reden dat je niet terugvalt naar E is dat de zendmast waarschijnlijk volledig niet werkt. Er is nu gewoon een dekkingsgat. En raakt je mobiel het kpn netwerk kwijt waardoor er alleen nog noodoproep mogelijk zijn. Met een andere provider.

Trouwens wel heel er vervelend dat het zo lang duurt. 

 

 


De verwachtte eind tijd is weer aangepast !!

Er staat nu 4 Juni.

Ik ben er wel klaar mee. Vodafone heeft hier wel normale dekking. Ik denk dat we met alle abonnementen gaan overstappen. 

 

De nieuwe datum is gewoon weer 7 dagen later. Ik denk dat deze op 3 juni weer met 7 dagen verlaat zal worden.

Vodafone en Odido hebben nergens last van. De iPhones weten met deze netwerken ook normaal om te gaan als het op 4G/5G dataverlies aankomt door terug te vallen op 3G/E. Bij KPN niet. 

 

De reden dat je niet terugvalt naar E is dat de zendmast waarschijnlijk volledig niet werkt. Er is nu gewoon een dekkingsgat. En raakt je mobiel het kpn netwerk kwijt waardoor er alleen nog noodoproep mogelijk zijn. Met een andere provider.

Trouwens wel heel er vervelend dat het zo lang duurt. 

 

Dat is dus het gekke van het verhaal. iOS verliest niet de verbinding met het netwerk en blijft weergeven dat je een signaalsterkte hebt tussen de 0 en 50% en blijft het 4G symbool weergeven. Mij is door Apple Support verteld dat dit te maken heeft met het feit dat iOS niet kan terugvallen op 3G en daarom ook niet terug valt op EDGE. Tevens is een noodoproep via het KPN netwerk in dat gebied (voor mij) niet mogelijk via het netwerk, wel via de iOS feature die verbinding maakt met satellieten. 
 

Verder maakt het mij niet uit hoe en wat, maar het moet opgelost worden. Dat lijkt mij evident. :)


@DimitriSE 

KPN ondersteund al een paar jaar geen 3G meer in Nederland. Dit hebben ze uitgezet. Alleen E (2G), 4G en 5G wordt door KPN in Nederland ondersteund. Buitenland is een ander verhaal. 

Maar ik gegrijp dat je het opgelost wilt hebben. :-)

Kun je trouwens geen gebruik maken van wifi en wifi bellen? Dat staat los van de storing.


@DimitriSE

KPN ondersteund al een paar jaar geen 3G meer in Nederland. Dit hebben ze uitgezet. Alleen E (2G), 4G en 5G wordt door KPN in Nederland ondersteund. Buitenland is een ander verhaal. 

Maar ik gegrijp dat je het opgelost wilt hebben. :-)

Kun je trouwens geen gebruik maken van wifi en wifi bellen? Dat staat los van de storing.

Dat weet ik. Neemt niet weg dat iOS er niet goed mee over weg kan gaan op het moment dat er gap in de dekking zit. ;)

Wiif en wifi calling staan inderdaad los van de storing met het mobiele netwerk, maar die twee werken gewoon. Aan mijn iPhone ligt het niet.


Ik heb al 2 maanden zeer slecht bereik buitens huis in Lelystad. Waarom betaal ik zoveel aan abonnementskosten? 

Het duurt te lang en kan niet eens een normaal gesprek voeren met instanties en klanten. 

 


Ik ervaar precies hetzelfde in Lelystad, 5g heeft zo weinig bereik. Bij LTVL tennisbaan heb ik echt 0,0 bereik terwijl alle odido mensen daar wel bereik hebben. Kempenaar ook weinig tot geen bereik. Overweeg echt om een odido abbo ernaast te nemen zo lang ik nog vast zit aan kpn. Wifi was ook al slecht dus daar ga ik zeker overstappen…

Hoi @Ginablek 

Dat is vreemd, dat je op de tennisbaan van LTVL geen 5G bereik hebt, aangezien de KPN zendmast op steenworp afstand van de tennisbaan staat.
De KPN zendmast staat namelijk in het stuk bos bij Bospark Buitenplaats, Oostrandpark, Lelystad.
Vlak bij de rotonde Oostranddreef, Runderweg en Atol.

Deze mast staat op ongeveer 500 meter vanaf de tennisbaan.

Op deze zendmast zitten alle frequenties van 4G(+) en 5G.
Dus in dat gebied zal niet zo gauw aanpassingen worden gedaan door KPN.

De storing is aan de zendmast.... 🙄☹️


Het duurt helaas langer dan aanvankelijk werd aangegeven en ik begrijp ieders teleurstelling dan ook heel erg goed.  Op dit moment is de verwachting dat op 4 juni alles weer moet werken zoals jullie dat mogen verwachten. Dit speelt natuurlijk al veel te lang en ik begrijp dat iedereen wel volledig betaalt voor iets wat de afgelopen weken niet heeft gewerkt zoals het hoort. Wat betreft dat stukje kan er uiteraard altijd een klacht worden ingediend. Collega's van de klachtenafhandeling gaan dit dan verder oppakken en hierover contact met jullie opnemen om tot een oplossing te komen voor de periode dat deze problemen spelen/speelden. 

Ben vandaag gebeldrond 11.45 uur, dat kwam niet uit. Ik heb netjes gevraagd of diegene een uur later mij terug wilde bellen. Dat zou gebeuren... Het is nu 19.30 uur en diegene moet nog bellen..... Zo jammer

 

Caroline van Hilten 


Dit bewuste mobiele opstelpunt in Lelystad is helaas verstoord als gevolg van vandalisme op de locatie. Apparatuur en bekabeling zijn daarbij vernield en de zendmastinstallatie moet opnieuw opgebouwd worden. Bijzonder vervelend voor onze klanten die zich in de buurt van deze locatie bevinden. Ondanks dat de nabijgelegen zendmasten dit wel deels opvangen is de mobiele dekking ter plekke momenteel niet optimaal. We werken hard aan een oplossing en dat duurt helaas langer dan gewenst. Niettemin hebben we goede hoop om binnen afzienbare termijn deze zendmast weer operationeel te hebben zodat de mobiele dekking weer goed is, zoals men ook gewend was.


Sinds vanmiddag 12:39 is de site hersteld. Het bereik is prima.


Sinds vanmiddag 12:39 is de site hersteld. Het bereik is prima.

 

Storing is er nog steeds, ontvangst is ruk


Een vergoeding aanvragen gaat niet via het formulier. Dit moet de backoffice doen. Bellen met gratis nummer 0800-0402. Zij vullen het formulier meteen in. 

De storing was vanaf 19 april. Dat is 42 dagen


Reageer