Skip to main content

Hier hetzelfde probleem.

Sinds de overgang slecht of geen bereik.

Constant time outs en ook bellen is soms spannend.

Er is niet normaal iets op te zoeken en bankieren doe ik nu dus ook niet meer vanwege het uitvallen midden in een transactie .

Ook mijn vriendin ervaart exact hetzelfde probleem.

Ik heb bij instellingen de internet provider veranderd naar die van KPN (vriendin nog niet) maar dat maakt helemaal niet uit.

Ook internet speed tests geprobeerd maar die lijkt even snel te gaan ..maar ook dan weer een time out en kan de test niet voltooien.

Wordt er gek van!

Wat nu?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Welkom op ons Forum @Mackbuddha. Dat klinkt niet goed. Ik heb een aantal vragen voor je:  

  • Sinds wanneer ervaar je/jullie dit slechtere bereik?
  • En is dit op meerdere locaties het geval?
  • Heb je al eens onze servicetool doorlopen om te kijken of daar iets naar voren komt?
  • Met bellen ervaar je geen problemen (wegvallende gesprekken)?  

Hallo,

Wij hebben dit probleem sinds de overgang van telfort naar kpn en lijkt met de dag erger te worden.

Dit is op alle locaties ook waar ik voorheen prima bereik had.

De servicetool komt niks uit.

Bellen is nu ook al moeilijker en valt na 10 seconden vaak helemaal stil.

Heb een nieuwe kpn simkaart aangevraagd en geplaatst en lijkt nu nog wel erger geworden.

Groet.

Martijn.


Dat het met een nieuwe simkaart slechter wordt is natuurlijk niet de bedoeling Martijn. Heb je toevallig nog de mogelijkheid om je simkaart in een ander toestel te stoppen (tijdelijk)? Dan kunnen we uitsluiten dat het probleem in het toestel zit. En welk toestel gebruik je nu?

Kun je verder jouw forumprofiel aanvullen met je 06-nummer, postcode + huisnummer, naam, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het rekeningnummer van de contractant? Dan ga ik op onderzoek uit.  


Goedemiddag.

Nee heh dat lijkt mij ook niet.

Ik heb een samsung s9+ en mijn vriendin heeft hetzelfde probleem met een s9, en toevallig begint mijn collega er gisteren over die heeft het ook en zijn vriendin ook. (Ook ex telfort met s20+ en een iphone)

Volle bak bereik aan streepjes, en heb heel eventjes contact en dan valt hij weg..en dan even later krijgt hij weer een klein beetje contact en valt weer weg.

En dat moet je zien als 95% niet en 5% wel bereik.

Met bellen het zelfde idee, bellen gaat wel (soms duurt het wel erg lang)  en dan na zeg maar tien seconden is het doodstil op de lijn en hoor je elkaar niet meer.  In het scherm is hij dan nog steeds aan het bellen.

Ik werk op schiphol, en het is soms van cruciaal belang dat ik bereikbaar ben en iemand kan bereiken.

Ik heb mijn profiel wat aangepast en hoop dat je hier wat mee kan, maar aangezien ik niet weet wat er allemaal voor Jan en alleman zichtbaar is, laat ik het even zo..

Eventueel zou ik de sim in een s7 kunnen stoppen, maar ben bang dat het niet gaat helpen. Met zoveel mensen met hetzelfde probleem.

Alvast bedankt.

Mvg,

Martijn


Bedankt voor de gegevens! Zou je ook nog het nummer van je vriendin toe willen voegen aan je Forumprofiel? Dan kan ik direct een ticket aanmaken voor jullie beiden. 

Verder kreeg ik nog het verzoek van onze technische dienst (ticket behandelaar) om voorbeelden te verzamelen van momenten waarop het misgaat en wat er dan vervolgens niet goed gaat. Dat zou ze enorm helpen namelijk. Indien mogelijk ontvang ik daarom graag ook specifieke voorbeelden met:

  • Datum 
  • Tijdstip
  • Betreffende 06-nummer waarmee de verbinding wegviel (laatste 3 cijfers noteren is voldoende ivm privacy) 
  • Locatie
  • Een beschrijving van het probleem per voorbeeld (internet viel eventjes weg / gesprek viel weg / enz).
     

Ik kan me goed voorstellen dat het lastig is om terug te graven in de tijd naar deze voorbeelden, maar mocht het opnieuw voorkomen, noteer dan deze bovengenoemde gegevens. 

De persoonlijke gegevens in je Forumprofiel kunnen alleen jij en ik (en andere werknemers van KPN zien). De simkaartwissel lijkt me verder ook niet de oplossing inderdaad. 


Ok…

Ik ben er ondertussen achter dat het overduidelijk een 4G probleem is, want ik heb hem nu op 3G/2G gezet en nu is het internet probleem een soort van opgelost.

Traag, maar beter dan niks zeg maar.

Dat verklaard misschien ook het belprobleem omdat er een vinkje aan stond van bellen over 4G.

Het laatste gesprek wat echt niet te doen was, was op Schiphol op 8 november met nummer *****60071 tussen gesprek om15:03 en gesprek om 16:12.

Tussen deze tijden zijn inkomende en uitgaande gesprekken van 20/30 seconden waarvan je er maar plus minus 10 elkaar kan verstaan.

 

Verbinding komt goed tot stand en na enkele seconden hoor je niets meer, en de ontvanger ook niet. 

Dat is met internet precies zo (altijd)

verbinden met bv een website gaat...en vervolgens na een aantal seconden kan je niets meer doen vanwege een time-out of iets dergelijks. 20 seconden later lijkt hij het te doen maar valt hij snel weer weg.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Ook heb ik het forumprofiel aangepast met het nummer van mijn vriendin.

 

Mvg,

Martijn.


Bellen over 4G is niet mogelijk met een oud Telfort simkaart. Internetten via 4G natuurlijk wel (normaal gesproken). Misschien staat VoLTE (bellen over 4G) in jouw toestel aan waardoor dat problemen geeft? Ik heb geen idee hoor, maar misschien helpt dit. 

Verder ga ik dit voorbeeld doorzetten naar onze technische dienst. Ik hoop dat dit genoeg is en dat ze iets voor je kunnen betekenen. De technische dienst neemt vanzelf contact met je op, mocht dat nodig zijn. 


Reageer