Skip to main content

Gisteren waren we op een druk event. Met ons mobiel kpn abonnement. Met geen mogelijkheid konden wij van ons mobiel abonnement gebruik maken. Vrienden van ons met hollandse nieuwe en vodafone hadden nergens last van. Het was niet op 1 moment maar de hele avond. Wat is hiervan de reden. 

Hallo @LKDV ,

Dan had het mobiele netwerk daar ter plekke te weinig capaciteit voor de hoeveelheid gebruikers. Vaak wordt bij een groot event voldoende capaciteit bijgeschakeld, maar bij jullie is dat kennelijk niet gebeurd. 


Kamping Kitsch toevallig?? Ligt ook redelijk in de middle of nowhere en.. Dichtbij een vliegveld.. Dus de straling daar zal met regelmaat minder zijn. Overigens hadden alle providers hier slecht bereik.. 😉.

Volgende keer eventjes walkie talkies meenemen |-)


Nee geen plaats middle in nowhere. Phillips stadion concert Guus Meeuwes. Druk dus. En ik snap netwerk overbelast. Maar wat ik dan niet snap is dat andere providers daar blijkbaar geen last van hebben? Die hadden gewoon bereik. En wanneer je mensen om je heen vraagt dat die als antwoord geven. Je zit bij KPN zeker? 


Ha @LKDV, welkom! Eerst de belangrijkste vraag: hoe was het concert?! Ik verwacht dat Noordzee het bij het rechte einde heeft, maar ik wil jouw feedback graag intern doorgeven. Toevallig was een collega er ook en die beaamt wat jij zegt: het bereik is niet om over naar huis te schrijven. En dat is natuurlijk jammer. Wil jij je profiel aanvullen met je adres, 06-nummer en evt. klantnummer? En kan je me vertellen welk toestel je gebruikt? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan neem ik jouw gegevens als voorbeeld mee. 


Een iPhone?


In het philips stadium zitten zendmasten van Odido en Vodafone. Als je in het stadium bevindt zit je onder een paraplu van verbindingen. Je zou pas fijn bereik hebben met KPN buiten het stadium. Overigens wordt PSV niet gesponsord door KPN misschien daarin ook een dingetje?


In het philips stadium zitten zendmasten van Odido en Vodafone. Als je in het stadium bevindt zit je onder een paraplu van verbindingen. Je zou pas fijn bereik hebben met KPN buiten het stadium. Overigens wordt PSV niet gesponsord door KPN misschien daarin ook een dingetje?

KPN sponsort geen enkele voetbalclub maar Eredivisie in het algemeen, dus alle prof clubs krijgen een beetje kpn.


Ik had prima bereik en kon gewoon appen en bellen vorige week met KPN en ja @PeterG een iPhone welke over het algemeen vaak beter bereik heeft als een samsung. (heb hier een S24 ultra van het werk met KPN en iPhone 15 pro max met KPN en deze heeft beter bereik)

@LKDV had je het toestel ook herstart wil nog wel eens helpen


Gisteren waren we op een druk event. Met ons mobiel kpn abonnement. Met geen mogelijkheid konden wij van ons mobiel abonnement gebruik maken. Vrienden van ons met hollandse nieuwe en vodafone hadden nergens last van. Het was niet op 1 moment maar de hele avond. Wat is hiervan de reden. 

Ik heb het tegenwoordig op ieder evenement waar het druk is. Super vervelend, zeker omdat andere providers wel allemaal bereik hebben. Ook in de binnenstad van Amersfoort altijd slecht bereik. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider. Tips zijn welkom! 


In het philips stadium zitten zendmasten van Odido en Vodafone. Als je in het stadium bevindt zit je onder een paraplu van verbindingen. Je zou pas fijn bereik hebben met KPN buiten het stadium. Overigens wordt PSV niet gesponsord door KPN misschien daarin ook een dingetje?

Niet waar. KPN heeft ook een zendmast in het stadion.

Die van KPN zit als het goed is op/rond de tribune aan de zuidwest kant. Deze wordt zeker bij dit soort evenementen opgewaardeerd qua capaciteit maar er zit een grens aan. Je kan het ook andersom stellen en zeggen dat er wellicht (te) veel mensen met een KPN (netwerk) telefoon waren. Dus KPN klanten maar ook alle virtuele providers die het KPN netwerk gebruiken, zoals Simyo, Youfone, Lebara, Budget, AH, etc…


 

Gisteren waren we op een druk event. Met ons mobiel kpn abonnement. Met geen mogelijkheid konden wij van ons mobiel abonnement gebruik maken. Vrienden van ons met hollandse nieuwe en vodafone hadden nergens last van. Het was niet op 1 moment maar de hele avond. Wat is hiervan de reden. 

Ik heb het tegenwoordig op ieder evenement waar het druk is. Super vervelend, zeker omdat andere providers wel allemaal bereik hebben. Ook in de binnenstad van Amersfoort altijd slecht bereik. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider. Tips zijn welkom! 

Ik was een vorige maand drie volle dagen bij Concert at Sea en mij viel juist op dat het bijzonder goed ging in vergelijking met voorgaande jaren. Er komt ook wel altijd een steunzender tijdens dit festival maar ik zit daar het volle evenement op een laptop met simkaart en die is niet uitgevallen en alle belgesprekken gingen ook vloeiend. Was oprecht verbaasd.


Ik heb het tegenwoordig op ieder evenement waar het druk is. Super vervelend, zeker omdat andere providers wel allemaal bereik hebben. Ook in de binnenstad van Amersfoort altijd slecht bereik. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider. Tips zijn welkom! 

Ha @Melissa12345, dit moet inmiddels opgelost zijn: 

Verder ervaar ik ook zelf niet direct wat je zegt, dat het bereik bij elk groot evenement slecht is. Mocht jij dit zelf wel weer ervaren, mag je altijd een eigen topic aanmaken. De community denkt graag met je mee. 


Gisteren wederom weer dezelfde ervaring bij Royal Park (paleis Soestdijk). 


Ik heb het tegenwoordig op ieder evenement waar het druk is. Super vervelend, zeker omdat andere providers wel allemaal bereik hebben. Ook in de binnenstad van Amersfoort altijd slecht bereik. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider. Tips zijn welkom! 

Ha @Melissa12345, dit moet inmiddels opgelost zijn: 

Verder ervaar ik ook zelf niet direct wat je zegt, dat het bereik bij elk groot evenement slecht is. Mocht jij dit zelf wel weer ervaren, mag je altijd een eigen topic aanmaken. De community denkt graag met je mee. 

Gisteren dezelfde ervaring bij Royal Park (Paleis Soestdijk).


Ik heb het tegenwoordig op ieder evenement waar het druk is. Super vervelend, zeker omdat andere providers wel allemaal bereik hebben. Ook in de binnenstad van Amersfoort altijd slecht bereik. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider. Tips zijn welkom! 

Ha @Melissa12345, dit moet inmiddels opgelost zijn: 

Verder ervaar ik ook zelf niet direct wat je zegt, dat het bereik bij elk groot evenement slecht is. Mocht jij dit zelf wel weer ervaren, mag je altijd een eigen topic aanmaken. De community denkt graag met je mee. 

Gisteren dezelfde ervaring bij Royal Park (Paleis Soestdijk).

Marcia had het over de binnenstad van Amersfoort (daarom had ze dat dikgedrukt gemaakt). Paleis Soestdijk ligt toch een stuk verderop.  Heb je niet gewoon sowieso last van het Iphone 11/12 probleem dat KPN ook lijkt te treffen?

Zie hier: https://tweakers.net/nieuws/224094/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-melden-sinds-begin-juni-4g-of-5g-storing.html


Ik heb het tegenwoordig op ieder evenement waar het druk is. Super vervelend, zeker omdat andere providers wel allemaal bereik hebben. Ook in de binnenstad van Amersfoort altijd slecht bereik. Ik overweeg om over te stappen naar een andere provider. Tips zijn welkom! 

Ha @Melissa12345, dit moet inmiddels opgelost zijn: 

Verder ervaar ik ook zelf niet direct wat je zegt, dat het bereik bij elk groot evenement slecht is. Mocht jij dit zelf wel weer ervaren, mag je altijd een eigen topic aanmaken. De community denkt graag met je mee. 

Gisteren dezelfde ervaring bij Royal Park (Paleis Soestdijk).

Marcia had het over de binnenstad van Amersfoort (daarom had ze dat dikgedrukt gemaakt). Paleis Soestdijk ligt toch een stuk verderop.  Heb je niet gewoon sowieso last van het Iphone 11/12 probleem dat KPN ook lijkt te treffen?

Zie hier: https://tweakers.net/nieuws/224094/kpn-klanten-met-iphone-11-of-12-melden-sinds-begin-juni-4g-of-5g-storing.html

Ik heb het op veel plekken. Ik heb een iphone 15 pro, dus daar lijkt het niet aan te kunnen liggen. 


Ik heb het op veel plekken. Ik heb een iphone 15 pro, dus daar lijkt het niet aan te kunnen liggen. 

De iPhone 11/12 wordt veel genoemd, maar iPhone 15 is nooit uitgesloten; daar doet KPN geen uitspraken over. Probleem met netwerk = probleem met netwerk. Ik raad aan de klantenservice te bellen zodat ze dingen kunnen controleren en ticket aan kunnen maken. Ze kunnen beter te veel data hebben om het op te lossen dan te weinig :)


Bereik van KPN in het Philips Stadion is echt drama bij KPN. Gisteren tijdens de Supercup totaal geen data mogelijk via 5G. Mijn neef heeft Odido als provider en kon volop beelden bekijken en appen. Ook bij minder druk bezochte wedstrijden in de voorbereiding heel slecht bereik. 


Reageer