Skip to main content

Ik heb hetzelfde probleem....geen goed internet....overschakelen naar data roaming lukt ook niet...om gek van te worden...duur abonnement met onbeperkt internet helpt niet wanneer je geen bereik hebt....steeds wanneer ik Duitse grens overga doet dit probleem zich voor...waardeloos

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Jesse10, welkom bij ons op het forum. Het netwerk in Duitsland beheren wij niet, dat doen onze oosterburen zelf. Daardoor kunnen wij daar niet veel over zien. Zie je wel beschikbare mobiele netwerken staan als je zoekt naar aanbieders? En wat gebeurt er als je met verschillende opties probeert te verbinden?


Ik krijg alleen slechte wifi verbinding op de camping maar dan alleen op speciale plek dus ook niet bij de caravan....had extra data gekocht bij KPN voor buitenland maar daar kom ik al helemaal niet....data overschakeling lukt dus al helemaal niet....heeft te maken met het internet bereik zeggen ze hier...ik krijg wel providers zoals 02 en Telekom.de te zien maar steeds geen bereik zodra ik geen wifi meer heb dus richting caravan ga....wel krijg ik melding dat mijn telefoon geregistreerd is op netwerk...al met al heb ik niets aan mijn extra data en ruime abonnement van KPN...zit in Sauerland


In Duitsland is in het algemeen de dekking veel minder dan in Nederland.


Klopt het dat de preferred provider O2 is en dat je daar mee verbonden wordt?

Kan je handmatig kiezen voor Telekom?


Sauerland is een prachtig gebied, maar de heuvels kunnen het signaal van de Duitse provider beĂŻnvloeden. Mogelijk zit de camping ver van een zendmast of zit er een berg tussen. Probeer de verschillende netwerken die je ziet eens om mee te verbinden en kijk ook of dit op andere locaties beter gaat. Het kan zijn dat je in een ander dorp beter bereik hebt.