Skip to main content
Vraag

Slecht internet thuis: zowel mobiel als via wifi

• June 29, 2026
  • 4 reacties
  • 41 keer bekeken

Rudie65
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1

Goedemiddag,

Heb sinds enige tijd ontzettend slecht internet zowel mobiel als thuis, wifi geeft voldoende bereik aan maar geen internet, mobiel genoeg bereik maar geen internet.Als ik mijn internetsnelheid wil testen stop deze en wordt er aan gegeven dat er geen internet is. Gebeurt niet alleen in mijn omgeving maar door heel het land, alles geprobeerd niets helpt . Wat is er aan de hand kpn?

4 reacties

Rudie65
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 29, 2026

Ik heb dit als mobiel internet, zit 150-200 meter van de mast af mijn abonnement is SuperUnlimite data.

maar zo super is dit niet

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Rudie65 

Vervelend dat je momenteel een slecht internet verbinding ervaart op je iPhone.
Maar gezien je het zowel op het WiFi als op het mobiele netwerk ervaart, is het aan te raden om de netwerkinstellingen te resetten.

Zeker ook omdat je het overal gebeurd!!

In de meeste gevallen helpt het dan om de netwerkinstellingen te resetten op je iPhone, hiermee haal je namelijk veel problemen weg, waarna je weer probleemloos kunt bellen en internetten.
Hieronder de stappenplannen:

iPhone (iOS)

• Open de Instellingen-app op je iPhone.
  • Tik op Algemeen.
  • Scroll omlaag en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Tik op Stel opnieuw in.
  • Kies voor Herstel netwerkinstellingen.
  • Voer je toegangscode in en bevestig de actie.

Nadat het resetten is afgerond, keert je iPhone automatisch weer terug op stand-by.
Wel dien je dan opnieuw het wachtwoord van je eigen WiFi netwerk op te geven, dus zorg dat je die bij de hand hebt.

Probeer nu eens te internetten op zowel je eigen WiFi netwerk als alleen op het mobiele netwerk (4G of 5G) op je iPhone, om te zien of het probleem is opgelost.

Dat er een zendmast op 300 meter van je woning afstaat, houdt niet direct in dat daar de antenne’s van KPN in hangen, het kunnen ook de antenne’s zijn van Vodafone of Odido.
Daarnaast speelt ook mee of een sector (antenne) richting jouw woning is gericht, en andere factoren die een rol spelen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 29, 2026

Via antennekaart.nl kun je zien welke providers er in een mast zitten. Of selecteer alleen kpn als weergave. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Via antennekaart.nl kun je zien welke providers er in een mast zitten. Of selecteer alleen kpn als weergave. 

Mooi aanvulling ​@PeterG !

Op de website van Antennekaart.nl zou je jouw woonplaats op ​@Rudie65 en vervolgens je straat waar je woont, nu zie je precies welke providers er in de zendmast op 300 meter van je woonadres hangen.