Skip to main content
Vraag

Slecht internet via mobiele netwerk in Portugal

• May 22, 2026
  • 3 reacties
  • 30 keer bekeken

Ik ben in Portugal en ik kan veel apps (zoals bijvoorbeeld mijn mail) niet openen. Daarnaast laad mijn telefoon ook geen websites. Wel werkt het als ik op iemand hotspot of wifi zit. 

Het wijzigen van het netwerk werkt niet en dataroaming staat aan. Ik heb een Samsung S23 Ultra en heb hem ook al opnieuw opgestart. Voorheen ervoer ik nooit problemen toen ik bij Vodafone zat.

3 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • May 22, 2026

@Nicole123456 

Controleer of de apn instellingen correct zijn. Dit zou apn internet moeten zijn.

Hier de kpn link om je toestel instellingen te controleren.

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen?page=samsung-galaxy-s23-ultra-5g-esim/internet/handmatig-instellen/p5_d25471_t145

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 22, 2026

Verder heeft KPN geen invloed op de dekking en kwaliteit van buitenlandse netwerken.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Nicole123456, welkom bij de community! Vervelend dat je in Portugal problemen ervaart met je mobiele internet. 😕

Goed dat je al hebt gecontroleerd dat dataroaming aan staat en dat je toestel opnieuw is opgestart. Ik zie dat ​@Neville al een goede tip geeft over de APN-instellingen. Omdat apps en websites alleen werken via wifi of een hotspot, lijkt het inderdaad verstandig om daar eerst even naar te kijken.

Controleer voor de zekerheid of de APN exact op internet staat ingesteld. Via de handleiding van KPN kun je stap voor stap bekijken of alle instellingen goed staan voor jouw Samsung S23 Ultra.

Laat vooral weten of dit uiteindelijk verschil maakt. 🙂