Skip to main content

Binnen het huis is het mobiel bereik zeer slecht.

Heb eigen toestel al op WIFI bellen gezet maar het blijft slecht.

Vooral als ik gebeld wordt komt het signaal soms niet eens binnen op mijn mobiel of het valt bij opnemen direct weg of is tijdens het gesprek zeer haperend. Alom slecht bereik van KPN binnen huis.

@trimaran

Welk merk en type telefoon heb je? En heb je al gecontroleerd op de dekking en storingskaart wat daar wordt aangegeven?

Mocht het nog niet gedaan zijn. Zet alvast bij je profiel je gegevens waarbij (privé) staat. De klantenservice, medewerker kan je dan sneller helpen. 

Hi ​@trimaran, welkom op onze community. 

Ik ben ook benieuwd naar het antwoord op de vraag van Friesian. Daarnaast zou ik ook willen weten of het buiten het huis het bereik wel goed is. Ik hoor graag van je. 

@trimaran

Welk merk en type telefoon heb je? En heb je al gecontroleerd op de dekking en storingskaart wat daar wordt aangegeven?

Mocht het nog niet gedaan zijn. Zet alvast bij je profiel je gegevens waarbij (privé) staat. De klantenservice, medewerker kan je dan sneller helpen. 

Ik heb een Samsung A32 uit 2022

Buiten heb ik niet de problemen die ik binnen heb; 

Betreft een woning uit 2012 (hele wijk is uit 2006-2012).

Volgens de KPN dekkingskaart zou de ontvangst zowel binnen als buiten goed tot zeer goed moeten zijn

Hoi ​@trimaran 

Zoals ik het vanuit mijn kant kan beoordelen, woon je in een nieuwbouwwoning uit 2012.
De kans is groot dat je woning al goed geïsoleerd is, en waarschijnlijk ook al HR dubbelglas in de ramen heeft zitten.

Dit zorgt ervoor, zeker als de zendmast verder van je woning afstaat, dat het signaal van het mobiele netwerk minder goed binnen kan komen, waardoor je dus eventuele problemen kunt krijgen.

Daarnaast heeft een goedkopere smartphone zoals de Samsung A32 minder goede antennes in het toestel zitten, dan bijvoorbeeld een high-end smartphone zoals de Samsung Ultra S24 of de iPhone Pro Max, dit om de productie zo goedkoop mogelijk te houden en de prijs in de winkel.

Maar in welke plaats woon je precies?
Heb je een postcode?

Dan kunnen we verder met je meekijken.

Reageer