Skip to main content

Hi all, 

Wij wonen in het centrum van Haarlem en het mobiele bereik is daar heel erg slecht sinds een week. Als iemand mij belt, hoor ik die persoon wel, maar de beller hoort mij niet. Of het geluid valt aan beide kanten steeds weg. Kan het zijn dat met de invoering van 5G er iets is met het mobiele bereik? Ik heb slecht ‘1 mini puntje’ hier thuis. Hebben meer mensen omgeving Haarlem hier last van? 
Hartelijke groet, A.Bos

Ik heb hetzelfde in haarlem sinds kort, nog maar 1 streepje mobiel bereik, ik heb al 4 gesprekken gehad waar de beller mij niet kon verstaan. En het ligt niet aan mijn toestel, de rest van de familie heeft hetzelfde...ik kom niet verder met de “ hulp”  van KPN op hun website, het herstarten van het toestel werkt niet

Dank Peter Jansen, dat is idd hetzelfde issue. 

Hier ook hetzelfde probleem. Wonen in Haarlem centrum en sinds een week is bellen in huis onmogelijk. In een straal van een paar honderd meter rond het huis is de verbinding zeer instabiel en hoort de beller mij niet. Ik hoor de beller wel. 

Mijn vriend heeft Simyo (ook KPN netwerk) en heeft precies hetzelfde probleem. Net met KPN aan de telefoon gehangen, die zeggen dat ze het pas als een incident zien als er 5 meldingen zijn. Zijn er meer mensen met dit probleem? 

5G Internet op mijn telefoon doet het trouwens ook niet. Zonder Wifi is appen onmogelijk. Hebben jullie dat ook A.Bos en Peter Jansen? 

Hier (zuidkant centrum) ook sinds vorige week. Zeer slechte of zelfs helemaal geen verbinding (alleen noodoproepen). Met diverse simkaarten (2x kpn en lebara).

Dank je Julius, we hebben nu 5 meldingen.

Ik heb het zojuist op LinkedIn gepost, dus hopelijk worden het er vandaag nog meer en kan eea snel opgelost worden. 

Ik durfde het niet meer te vragen na maandenlang te maken te hebben gehad met het iPhone 11 probleem. Uiteindelijk destijds een iPhone 13 gekregen en daarna ging alles perfect...tot een paar dagen terug.

Ik dacht, oh nee, niet weer he? Maar ik heb het probleem niet in Amsterdam (waar ik werk) of Zandvoort (waar ik regelmatig kom). Enkel in Haarlem, dicht bij de Hout, maar ook in het centrum.

Het ene na het andere probleem :(

Dank je Matthew 83!

Wij wonen ook tussen de Hout en Centrum in. Wandel nu steeds richting Hout als ik wil bellen maar dat biedt weinig soelaas. Misschien maar eens andere kant op lopen 😉

Hallo allemaal. Om een indruk te krijgen kan je kijken op de Antennekaart, waarop je kan zien waar de KPN antennes staan. Wellicht zijn er problemen/werkzaamheden aan één van de masten.

https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=52.37072651&lng=4.63781935&zoom=14&providers=kpn

Dank RBxx. Wij wonen ongeveer onder de mast op de Parkeergarage De Kamp :)

Ik kreeg net een sms van kpn dat er storing is en dat eraan gewerkt wordt. Dus dat is alvast wat :)

ik ook! Hopelijk is het oplosbaar. 

Hallo ​@A. Bos 

Ik heb even meegekeken op https://www.kpn.com/service/storingen op postcode 2011xx, de locatie van “De Kamp”. Daar zie ik ook een melding. Kennelijk een flinke storing gezien de verwachte eindtijd. Hopelijk is dat alleen maar een “ruwe” schatting.

Dank Ruud, apart. Bij storingen via de app wordt deze niet genoemd. Er staat bij “log in” in het rood terwijl ik al ingelogd ben. De KPN medewerkers die ik er over aan de telefoon heb gehad, zeiden ook dat er niks bekend was bij ons in de buurt. Maar misschien is morgen dus alles opgelost. Dat zou top zijn!

Hier hetzelfde probleem Haarlem centrum aan het Spaarne nabij Teylers Museum. Idd ca een week, alles gedaan met m’n telefoon (opgeschoond, opgestart etc). Partner heeft echter zelfde probleem. Heel armoedig en erg lastig zakelijk gezien.

Hoi ​@A. Bos , bij nader inzien verbaast het mij ook dat de KPN medewerkers aan de telefoon dit niet zagen. De storingsmelding op de website is al van 18 november, dus een week geleden.

Ik hoop dat 26 november meer dan een “verwachte” einddatum is en dat het probleem inderdaad morgen opgelost is.

Ik zie geen storingsmelding onder 2011xx terwijl we vandaag weer 3x de verbinding kwijt waren thuis. Ben relatief kort klant van KPN. Als er geen reactie hierop komt dan moet ik helaas van provider wisselen.

Hallo ​@Spaarnemh  ik had de postcode geanonimiseerd, xx was niet het echte adres.

Ik kijk zojuist nogmaals op 2011GX huisnummer 10, een willekeurig nummer op de postcode van Parkeergarage De Kamp. Daar staat nog steeds de eerder genoemde storing.

Ik zie het. Storing op 2011GX maar niet op 2011CH waar ik woon. Is vlakbij dus vermoed dat wij last hebben van dezelfde storing. Zal voortaan de Kamp postcode hanteren. Dank !

Wij wonen op 2012 ZX maar maken ook gebruik van de mast bij de Kamp. Hopelijk wordt er gauw actie ondernomen.  

Interessant. KPN laat nu steeds weten dat eea aankomende nacht wordt opgelost. Dus afgelopen nacht en nu vannacht. Maar het is niet opgelost. Daarom blijf ik hier even berichten posten, zodat het onderwerp in de belangstelling blijft staan :)
Hartelijke groet, 
A.Bos

Ik zag het ​@A. Bos
Dit verschijnsel zie je wel vaker op de storingspagina. Bij lang(er) lopende storingen wordt de verwachte eindtijd automatisch een bloktijd doorgeschoven, totdat de oplossing is bereikt.

voor mij lijkt het probleem opgelost, ik ben weer verstaanbaar en zie 3 streepjes bereik ipv 1. 

Op de website storingspagina nog niet. De tijd is weer verlengd 😥

Reageer