Skip to main content

Ik woon in Gronau sinds 2000. De ontvangst was altijd afhankelijk van het weer de ene keer beter als de andere keer.

Sinds een jaar heb ik geen KPN netwerk meer als ik thuis ben maar schakelt mijn telefoon ook niet automatisch over naar een Duitse provider. Nu dacht ik misschien ligt dit aan mijn toestel.

Nu heb ik voor mijn werk ook een KPN toestel en deze doet hetzelfde, schakelt bij geen of slechte ontvangst niet over naar de Duitse provider.

Het derde toestel, ook KPN heb ik af en toe mee omdat ik dan bereikbaar moet zijn. Ook dit toestel schakelt bij slechte ontvangst niet over naar de Duitse provider.

Voor mijn eigen toestel kan ik overstappen op een andere provider. Voor de andere toestellen geld dit niet.

ter info, het is niet alleen bij mij thuis maar ook als ik ergens in een winkel sta en heb internet nodig dan moet ik eerst handmatig een ander netwerk zoeken.

Voor thuis is gewoon niet toelaatbaar dat ik mobile niet bereikbaar ben.

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hi @John040268! Welkom op het KPN forum. 

Wil je bevestigen dat je mobiel is ingesteld om automatisch een andere provider te vinden? Verder kan dit voorkomen. Afhankelijk van waar je bent kan het zijn dat niet iedere provider dekking levert. In het buitenland kunnen we hier geen garanties op geven. 

Neem voor de zekerheid ook onze kennisbankpagina over roaming door. Misschien dat daar de winnende tip staat. 

 


Goedemiddag, 

Ja alle toestellen staan ingesteld op automatisch netwerk kiezen.

Dat gebeurt ook wel als de telefoon echt uit het bereik van KPN  NL is. Anders blijven de telefoons in het NL netwerk hangen.

Dit tot gevolg geen internet en bijna tot ontvangst en dus niet bereikbaar. 

Mvg,

John Hendriksen 


Als bovenstaande het antwoord is van de KPN ga ik mijn eigen abonnement opzeggen.

Ik moet alleen nog even uitleggen aan mijn werkgever, het ministerie van Defensie dat ik met een KPN abonnement thuis niet bereikbaar ben.

Â