Skip to main content
Vraag

Slecht mobiel bereik in Lelystad

• November 20, 2025
  • 8 reacties
  • 126 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

je kunt een topic sluiten ( “Slecht bereik mobiel Lelystad binnen en buitenshuis van 1 jaar geleden”), maar daar is het probleem niet mee op gelost. !!!

Nu is het weer zeer slechte ontvangst rondom het Lelycentre het oude centrum dus.

Veel winkeliers die ik spreek hebben er ook last van, zelfs tot het Gildenhof.

Wanneer een nieuwe zender ??

Drof.

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt 

8 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 21, 2025
Vandaag een speedtest, zoals je ziet 5G
Als het zo blijft kunnen we er mee leven.

Morgen een nieuwe test.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 23, 2025

Hoi ​@DROF en bedankt voor jouw bericht :)

Allereerst natuurlijk enorm balen dat je problemen ervaart met het bereik in Lelystad, kan me goed voorstellen dat dit allesbehalve praktisch is! Een topic hier wordt trouwens automatisch gesloten wanneer er 6 maanden geen activiteit is geweest en dat is ook de reden dat het desbetreffende topic is gesloten. 

Vandaag een speedtest, zoals je ziet 5G
Als het zo blijft kunnen we er mee leven.

Morgen een nieuwe test.

Hoe is dit de afgelopen dagen gegaan? Ben heel erg benieuwd en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 24, 2025

Hoi Jan,

De afgelopen dagen bereik gehad, alleen iets lager en 4G.

Het mobieltje is dus bruikbaar;

Wat betreft het vorige topic en de 6 mnd, destijds zou ik een reactie plaatsen maar het topic was gesloten, maar wel eerder dan de 6 maanden.

We zijn nu een jaar verder en de problemen zijn nog steeds niet opgelost, het is regelmatig slecht of géén bereik.

Als ik verder van huis ben, heb ik tussen de 200 en 300 download.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 26, 2025

Bedankt voor de terugkoppeling ​@DROF!

Als ik het dus goed begrijp, heb je niet overal last van slecht bereik en traag internet. In dat geval ben ik toch bang dat dit wel eens aan de locatie kan liggen waar jij op dat moment bevindt. Als je wel goede dekking ziet op deze dekkingskaart, dan zou ik je willen adviseren om hier een belafspraak voor in te plannen met onze Helpdesk. Dan kan er een ticket voor onze Technische Dienst worden aangemaakt en zal het verder onderzocht worden. Houd je ons hier ook op de hoogte?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 26, 2025

Beste Jan,

Het probleem is rond de postcode 8223/8224.

Dit is al ruim 'n jaar het probleem en bekend bij de technische dienst.

hierbij nog een screenshot van vandaag;

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • November 27, 2025

Goedemorgen ​@DROF en bedankt weer voor de terugkoppeling :)

Ik zie dat er vorig jaar ook een topic over dit probleem liep en daar heb jij destijds ook in gereageerd. Begrijp ik goed dat het bij jou sindsdien nog steeds niet goed heeft gewerkt? En heb je hier zelf ook al eens contact over gehad met onze Technische Dienst? Zo ja, wat is er toen precies aangegeven? Ik denk dat het sowieso geen kwaad kan om hier toch ook echt opnieuw melding van te maken en de snelste manier om dat te doen, is door zelf even een belafspraak in te plannen. Dan kan er meteen worden gecheckt of hier nog een ticket voor loopt en indien nodig kan er meteen een nieuwe ticket worden aangemaakt! 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • November 27, 2025

Beste Jan,

Zoals je ziet, speelt dit problemen al een hele tijd.

Ik heb mensen gesproken die al contact hebben gehad met de technische dienst, daarna gaat het 'n paar dagen/weken goed en later weer slecht of géén bereik.

Momenteel heb ik 25 Down en 5 Up,  dus ben bereikbaar en kan gebruik maken van m'n mobieltje.

Heb liever natuurlijk de volle bak, die ik ook heb buiten de genoemde postcodes.

Misschien heeft het maken met het leeg staande pand, waar nogal gesloopt wordt ?

met vr.gr.

Drof.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • December 3, 2025

Hoi ​@DROF , dat dit lange tijd heeft gespeeld daar ben ik me bewust van alleen had ik ook de indruk dat het was opgelost. Het gekke is dat ik verder geen andere meldingen heb gezien van mensen die op dit moment nog steeds problemen ervaren met het bereik in Lelystad. Zijn er meer mensen in jouw omgeving met KPN mobiel die in Lelystad hetzelfde probleem ervaren?