Skip to main content

Zijn er meer mensen die slecht internet hebben bij station Heino? 

Bij mij is het zo slecht dat ik geen e-mail of appje in kan laden. Dit beperkt voor mij de mogelijkheid om te werken in de trein. 

En zo ja. Weet iemand waar ik dit op een juiste manier aan KPN kan melden zodat ze dit mee kunnen nemen in hun netwerk plannen. Neem namelijk aan dat dekking op een station wel uit moet kunnen. De sprinter staat best lang stil op dit station. En er staan veel mensen te wachten op een trein. Dus voor reisinformatie en ander gebruik lijkt het me logisch als dit station goede dekking krijgt.

Hoi @Erik BB en welkom hier op ons forum!

Is dit altijd al zo geweest of is dit iets van de laatste tijd? Je ontvangt het signaal altijd van de dichtstbijzijnde zendmast in de buurt. Die zendmasten staan uiteraard gericht op de gebieden met de meeste inwoners en in de regel dus niet op het gebied waar de treinen doorheen rijden. Dat zal ook op jouw traject het geval zijn. Ook de afstand van jouw telefoon tot een zendmast is belangrijk. Grof gezegd: hoe dichter je bij een zendmast bent, hoe beter je bereik zal zijn. Jij staat echter niet stil. Je zit in een behoorlijk snel bewegend object, dus je telefoon ‘springt’ voortdurend van de ene zendmast naar de andere. Logischerwijs is dat al een factor die invloed kan hebben op het signaal. Daar komt nog bij dat je in een trein zit: een behoorlijk goed geïsoleerd object. Het mobiele signaal moet dus ook nog door de trein zelf heen om jouw telefoon te bereiken. Al deze factoren kunnen de nodige invloed hebben en uiteraard gun ik je de best mogelijke verbinding. Een optimale verbinding garanderen over een traject in een trein kan ik echter niet. Daarvoor spelen te veel factoren mee. Een directe oplossing heb ik niet, maar ik hoop dat ik je de situatie iets duidelijker heb kunnen maken.