Skip to main content

Ik heb sinds ik KPN heb al problemen in het grens gebied. Meedere malen contact gehad met de klanten service want ze hadden me een goede dekking verzekerd.

De technische dienst heb ik na veel gezeur 1x gesproken, netjes een maand terug betaald gekregen, maar het probleem blijft bestaan.
ze hebben elke keer als ik bel ‘een storing’ en ze zijn wr mee bezig… maar elke keer wordt het zonder enig resultaat.

KPN kan de kwaliteit die ze beloven niet leveren. Nu al veel te lang aan het wachten, ik wil mijn contract ontbinden, maar zolang ik geen contact krijg met de technische dienst, kan dit niet.

ik sta nu op het punt om een advocaat in te schakelen aangezien ik simpelweg genegeerd word.

het is bizar hoe KPN dit vol blijft houden.

Hoi @MarkDeu 

Welkom op de community van KPN.

Elk mobiel netwerk kan nooit een 100% dekkingsgraad geven, er zullen altijd witte vlekjes blijven in het mobiele netwerk, al zijn die wel behoorlijk teruggedrongen de afgelopen jaren.
In de grensstreek geldt daarbij ook nog eens, dat het signaal van het KPN mobiele netwerk niet te ver  Duitsland of België inblaast, omdat ze anders kunnen storen op de mobiele netwerken van Duitsland of België.

De klantenservice had je dus ook niet die garantie moeten geven, omdat het zeker in de grenstreek wel eens anders kan uitpakken, en het ook nog eens afhankelijk is van hoever je van de dichtstbijzijnde zendmast vandaan woont.

Daarom mijn vraag aan jouw: in welke woonplaats woon je??
Dan kan ik even nagaan wat de situatie aldaar is.

De storingsdienst (technische dienst) is bij problemen en storingen altijd telefonisch te bereiken.

Telefoonnummers:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De storingsdienst is bereikbaar:

• 24 uur per dag, en 7 dagen per week (inclusief de feestdagen)

Hoi Michel.   Volgens de KPN dekkingskaart en klantenservice is hier voldoende dekking. Nog beter, de mast staat hier hemelsbreed ong 700 meter vandaan. 
maar het bereik is slecht. KPN is op de hoogte van het probleem maar onderneemt geen actie. 

ik wacht al weken (maanden) op de technische dienst om te bellen. Elke keer als ik hun bel, mn hele verhaal doe, dan krijg ik te horen dat ze het druk hebben en kan ik weer in de wachtmodus.

ik wil mijn contract ontbinden, want ik ben dit meer dan zat.

Hoi @MarkDeu, welkom op onze community! Wat vervelend dat je mijn collega's zo slecht te pakken krijgt. Via de community kan ik je hier niet zo goed mee helpen maar dit moet wel goed opgelost worden natuurlijk.

Nog even een laatste check, is de verbinding beter als je roaming uitschakelt op je toestel?

Je had ons al meermaals gebeld begrijp ik, maar de telefonische klantenservice is hier wel de handigste route. Je kunt daar nu ook een belafspraak mee maken. Zo hoef je niet te wachten én hoef je niet je hele verhaal opnieuw uit te leggen. 
Dat gezegd hebbende klopt het dat er momenteel helaas langere wachttijden zijn bij de technische dienst. Als er al een ticket is zullen we daar de afhandeling van af moeten wachten.

Ik heb na een lang proces met een compleet nutteloze chatbot eindelijk een bel afspraak.

ik werk in  de ML/AI wereld en dit ding is echt bizar slecht.

Echt KPN… zodra de klant binnengehengeld is, is het klaar met de service.  Door het karakter limiet van de chatbot kan ik alsnog mijn hele verhaal WEER doen. En de reactie zal WEER hetzelfde zijn ‘de technische dienst is druk, maar ze bellen u’. En dan kan ik weer weken wachten terwijl ik de hoofdprijs betaal voor ‘af en toe’ internet.

het geld tot daartoe, maar ik ben van de verbinding afhankelijk voor mijn werk. Die worden er nu ook moe van.

Nu valt de hele week mijn internet verbinding spontaan weg, vooral in de avond.

ik ben het echt meer dan zat.

Ik wil gewoon mijn contract ontbinden: jullie leveren niet wat jullie moeten leveren.  Dan ga ik nog liever terug naar Odido, dat was al niet al te best, maar de technische dienst doet z’n best tenminste nog.

Nee KPN, ik ben klaar met jullie.  

Ondertussen al weer een maand ellende met KPN.  Regelmatig valt internet weg, en de technische dienst die belt nog steeds niet…

krijg ik een reactie:

“

Allereerst onze excuses voor de late reactie. Wegens drukte konden wij niet eerder reageren.

U geeft aan problemen te ervaren met de mobiele verbinding in uw postcodegebied.

Onderzoek
We hebben de netwerksituatie onderzocht. Er zijn geen storingen bekend. 
De zendmasten staan vlakbij de grens en zijn reeds maximaal afgesteld. In grensgebieden hebben we te maken met (grens)restricties. Onze zendmasten mogen niet te ver over de grens zenden.

Dit kan er voor zorgen dat u op bepaalde plekken verminderd bereik kunt ervaren. 

Genoemde restricties gelden ook voor andere providers. Als u besluit over te stappen adviseren wij u eerst uit te testen hoe het bereik is bij een andere provider.

Er staan helaas geen nieuwe KPN zendmasten in uw omgeving op de planning.

Leuk, maar ik kan niet op het bericht reageren🤬

en wat een onzin weer… laatste keer was mij  probleem ook niet in de computer te vinden? Maar alles lag er 2 weken uit, ook bij de buren….

Met andere providers waren de problemen echt een stuk minder, en de service was stukken beter

ik heb maar weer een bel afspraak gemaakt, maar die zeggen natuurlijk hetzelfde.  De technische dienst.

nou KPN.. vanaf het moment dat ik die belafspraak heb gehad en er geen oplossing geboden is….stop ik mijn betalingen. Al moet ik wr een advocaat bij halen.. ik heb 3 nutteloze abonnementen en betaal me te pletter.

ik heb radar ook maar eens aangeschreven.

...

Nog even een laatste check, is de verbinding beter als je roaming uitschakelt op je toestel?

…

Als het probleem is dat het mobieltje met TEVEEL  netwerken kan verbinden en voortdurend wisselt, zet dan automatische netwerkselectie uit en kies met de hand een netwerk.

De data roaming uitzetten zal waarschijnlijk een netwerkwisseling niet tegenhouden, en zal WEL het internet via Duitse/Belgische netwerken blokkeren.

Als het om binnenshuis dekking gaat (nooit gegarandeerd), zet dan "Bellen over Wifi" aan en stel dat in als voorkeurverbinding.

Het probleem is dat mijn mobiel (en andere toestellen die ik getest heb van diverse merken) het KPN netwerk blijft vasthouden met 1 streep, maar er geen internet data is. Zelfs bellen gaat niet.

Het toestel wisselt niet. Zelfs als ik Duitsland inrij blijft hij KPN zien, dus hij wisselt juist niet van netwerk. Maar… ik kan niks… hij gaat rustig naar EDGE… en doet niks.

Ik heb direct zicht op de mast, maar regelmatig geen internet.

odido was ook geen super provider, maar had wel een stabieler netwerk. Daarnaast stopt KPN 5G in mijn router er ‘random’ mee. Gewoon geen internete meer. Dan helpt het soms om de router te resetten, maar in 80% van de gevallen ben ik gewoon internet kwijt.

dit is dus op twee ‘bewegende’ mobiele abonnementen en één statisch mobiel abonnement (die zicht heeft op de mast)

Hoi ​@MarkDeu 

Wie zegt tegen jouw, dat de zendmast die op 700 meter van je woning afstaat van KPN is.
Het kan namelijk ook nog zijn, dat het een zendmast is van Odido of Vodafone, en dat de zendmast van KPN ergens anders staat.

Ik woon zelf ook op ongeveer 700 meter van twee KPN zendmasten, maar behaal binnenshuis op het 5G netwerk van KPN een downloadsnelheid van 224 Mbit/s, terwijl ik in een zeer goed geïsoleerde woning zit.
Mijn iPhone 14 Pro Max geeft binnenshuis 2 streepjes ontvangst aan, en dat is ook prima!

Dus vandaar dat ik mij ook afvraag, of op de zendmast die bij jouw op 700 meter staat wel KPN zit.
In welke plaats woon je?
Heb je een postcode voor mij?

Dan kan ik wat verder voor je op onderzoek gaan.

Voor de beeldvorming, zo ziet een zendmast van KPN eruit (met zwarte streepjes aan de onderkant):

Reageer