Skip to main content
Vraag

Slecht mobiel internet op station Hoorn

• August 30, 2026
  • 3 reacties
  • 51 keer bekeken

KPN, kunnen jullie aangeven wat er aan de hand is met het mobiele databereik op station Hoorn?

Mijn ervaring is dat het bereik daar al jarenlang vrijwel nihil is. Dat valt vooral op wanneer de trein richting Enkhuizen soms tien minuten of langer op het station blijft staan. Even een podcast starten, de krant lezen of iets online opzoeken lukt dan nauwelijks.

We hebben het hier bovendien over een station midden in het centrum van Hoorn, dus ik vind het opvallend dat dit probleem al zo lang bestaat.

Is dit bij KPN bekend? Weten jullie wat de oorzaak is en zijn er concrete plannen om het bereik op deze locatie te verbeteren?

Ik ben daarnaast benieuwd of andere KPN-gebruikers op station Hoorn hetzelfde ervaren. Als dit breder speelt, lijkt me dat des te meer reden om hier eens serieus naar te kijken.

Ik hoor graag een inhoudelijke reactie van KPN.

3 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 30, 2026

Hallo ​@Reinier 62 op het forum helpen klanten elkaar. Op deze site kan je zien waar de zendmasten staat t.o.v. jouw positie.  Welke kleuren pijlen zie je?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 30, 2026

Hallo Joep, dank voor je reactie.  ik neem aan dat je ook een klant bent. Begrijp ik het goed dat op het forum KPN niet meekijkt? 

Interessante kaart. Ik heb centrum Hoorn  bekeken en zie alleen maar rode pijlen waaruit ik concludeer dat mijn vraag onderstreept. 

Forum|alt.badge.img+1

​@Reinier 62 ik merk dit zelf ook op station Hoorn met de slechte ontvangst met 5G internet en ook met het bellen regelmatig zelf in de stad.

In het verleden ook een topic overgemaakt gebeurt veder vrij weinig mee helaas.

staan meerde van dit soort meldingen bij de kpn forum site.

als ik wissel van 5G naar 4G lijkt soms wel iets beter te gaan op het station en de stad (ook zelfde) krijg je vaak te horen heeft te maken met opstakels.

Jaren terug was dit nooit zover ik me kon herinneren zelf wifi op het station van kpn