Skip to main content

Het mobiele netwerk valt in Haren soms weg. Gisteravond had ik dat en vandaag weer na 14:15 uur. Gisteravond gebeld met een medewerker van KPN die mij twee keer terug belde en mij niet begreep. Ik heb een S21 FE smartphone. Nu werkt de mobiele gegevens weer na het te hebben gereset maar na resetten was het een tweede keer volledig geblokkeerd de mobiele netwerken 5G, 4G+ en 4G. Hoe kan dat?

Je kunt kijken of er storingen gemeld zijn op je adres.

https://www.kpn.com/service/storingen

Op mijn adres zijn geen storingen waar ik mijn mobiele abonnement heb maar in Cosis Torenlaan Haren ontdekte ik gisteravond dat de simkaarten geblokkeerd werden zelfs met hulp van mobiele netwerken resetten en in supermarkt Jumbo Kroonkampweg Haren gebeurde het weer spontaan en herstelde weer door mobiele netwerken te resetten. Waarom de mobiele netwerken voor bellen, smsen en internet opeens slecht zijn geworden geen idee maar daardoor ben ik iets minder bereikbaar buitenshuis helaas wat niet fijn is.

Je kunt kijken of er storingen gemeld zijn op je adres.

https://www.kpn.com/service/storingen

Een van de twee simkaarten heeft signaal van de zendmast of blokkeert weer in Cosis Torenlaan Haren. Geen service, KPN, geen service. Raar. Waarom het steedseven blokkeert en dan weer niet geen idee. Maar omdat de andere simkaart nog wel signaal van de zsndmast heeft zet de smartphone S21 FE geen bellen met wifi aan. Maar wat er in jullie zendmasten aan de hand is geen idee, KPN. Maar stom is het wel. Want dan werkt misschien de dekking minder goed in de zendmasten.

Alleen noodoproepen zag ik na een tijdje. Nu heb ik van twee simkaarten KPN • KPN weer. Is spontaan ook nog bellen met wifi aangegaan.

En nu is bellen met wifi icoontje weer weg gegaan. Wat er mis is met jullie systemen in de zendmasten geen idee. Maar ik hoop niet dat ik z'n manier van bereik in Nederland en buitenland houd met de zendmasten en wifi tot volgend jaar 3 januari 2026. Want dat is waardeloos, KPN.

In Forum Haren wat de bibliotheek in Haren is geen problemen met de zendmasten. Maar in de winkel Action in Haren gaven de simkaarten alletwee geen service aan. Bellen kon niet eens met de simkaarten. Wwhatsapp was ook geblokkeerd. Aargh! Nu ben ik even in Phonehouse Haren en de zendmasten en mobiele netwerken doen het weer. Hoe kan ik geholpen worden dat de dekking in heel Haren weer werkt, KPN? Want de zendmasten worden soms automatisch geblokkeerd buitenshuis wat heel vervelend is. Hopelijk is aan de schermafbeeldingen te zien waar het is gebeurt en ook wat de smartphone S21 FE aangaf.

​@Els34 

Het lijkt erop dat de zendmast bij Raadhuisplein in Haren een probleem heeft. Ik heb op antennekaart.nl gekeken en daar zie ik een kpn zendmast staan op het dak. Waarschijnlijk geeft dit bij jou de problemen.

Om in huis toch bereikbaar te zijn kun je de voorkeur bellen via wifi aanzetten in je toestel en op die manier kpn klantenservice 0800-0402 bellen om een klacht in te dienen. 

Om de voorkeur voor bellen via wifi aan te passen zal je dit bij je telefoon instellingen moeten aanpassen. 

Hier de locatie van de zendmast welke waarschijnlijk een probleem heeft.

​@Els34 

Het lijkt erop dat de zendmast bij Raadhuisplein in Haren een probleem heeft. Ik heb op antennekaart.nl gekeken en daar zie ik een kpn zendmast staan op het dak. Waarschijnlijk geeft dit bij jou de problemen.

Om in huis toch bereikbaar te zijn kun je de voorkeur bellen via wifi aanzetten in je toestel en op die manier kpn klantenservice 0800-0402 bellen om een klacht in te dienen. 

Om de voorkeur voor bellen via wifi aan te passen zal je dit bij je telefoon instellingen moeten aanpassen. 

Hier de locatie van de zendmast welke waarschijnlijk een probleem heeft.

Het probleem gaat nog wel opgelost worden? Zodat ik ook buitenshuis kan Whatsappen of bellen als dat nodig is en dat dan niet opeens spontaan de mobiele netwerken geblokkeerd zijn maar weer 24/7 gaan werken net als op het adres waar ik mijn mobiele abonnement heb? Want in mijn huis heb ik bellen met wifi niet nodig dus wordt dat ook niet door de smartphone S21 FE aan gezet automatisch met de wifi van KPN.

​@Els34 

Ik ben net als jij klant van kpn. Als je mij nu vraagt of dit opgelost gaat worden? Dan kan ik je daar geen antwoord opgeven.

Je probleem is mij nu niet meer helemaal duidelijk. 🙂 Je antwoord is voor mij verwarrend. Het lijkt erop dat je zegt dat je thuis geen probleem hebt? En dat je alleen in een bepaald deel van Haren een probleem hebt? Daarom denk ik dat er een probleem is met een zendmast.

Er staan een aantal zendmasten in Haren van kpn. Nu is mij vermoeden dat die aan het Raadhuisplein een probleem heeft.

Blijf toch even doorvragen. 🙂 Als niet in Haren bent, maar bijvoorbeeld in Groningen heb je dan hetzelfde probleem?

Ik wil je alleen tips geven wat je kan doen/proberen. Daarom geef ik je een tip over wifi bellen, voorkeur op wifi zetten. In het geval het probleem bij je thuis is. 

KPN, het slechte bereik is niet in mijn huis aanwezig. In mijn huis werken wifi en de zendmasten goed genoeg. Maar buitenshuis werken de zendmasten goed of blokkeren. Kunnen jullie mij helpen, KPN? Ik wil buitenshuis kunnen Whatsappen, internetten als dat nodig is of bellen maar als de zendmasten blokkeren dan gaat dat niet. Hopelijk neemt een medewerker of medewerkster van KPN dit gesprek over. Zodat ik zowel in mijn huis met wifi, mobiel internet en ook buitenshuis met mobiel internet zonder af en toe blokkades van de zendmasten nog internet heb. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen medewerkers of medewerksters van KPN. Want met bellen kom ik er anders ook niet uit morgen, KPN. 

Hoi ​@Els34 

Om gelijk maar te beginnen, de KPN zendmasten blokkeren helemaal niets.
Een zendmast doet niets meer en minder dan zenden en ontvangen.

Als ik het probleem zo lees, zou het kunnen liggen aan je Samsung Galaxy S21 FE in combinatie met beide simkaarten van KPN, en niet aan het mobiele netwerk van KPN.
In dit soort situaties wordt altijd een kruistest gedaan, om te kunnen beoordelen waar het probleem zich precies bevind.

Zou je beide KPN simkaarten uit je Samsung willen halen, en deze 1-voor-1 in een ander toestel willen doen (reserve toestel, of een toestel van een familielid of vriendin), en dan kijken of het probleem zich daarin ook nog voor doet.

Doe in je eigen Samsung smartphone een simkaart van een andere provider (zoals van Odido, Vodafone, Ben, Hollandsnieuwe) en kijk wat er dan gebeurd.
Gebruik geen simkaart van Simyo, Youfone of Lebara om te testen in jouw smartphone, want die gebruiken namelijk ook het KPN netwerk.

Mochten jouw eigen KPN simkaarten het prima doen in een andere smartphone, maar geeft een andere simkaart van een andere provider nog steeds problemen in je eigen toestel, dan ligt het aan jouw Samsung Galaxy S21 FE.

Doen jouw simkaarten het ook niet goed in een andere smartphone, dan zou je beide KPN simkaarten kunnen vervangen voor een nieuw exemplaar, bij een KPN Winkel bij jouw in de buurt.

Maar een KPN zendmast zet geen blokkades op je simkaart, dat zal dan via de centrale van KPN gebeuren bij bijvoorbeeld een achterstand van betalen.

Dus voer de kruistest even uit, en laat vervolgens weten wat daaruit naar voren is gekomen.

Als het aan de S21 FE lag had ik er al vanaf november 2023 er last van gehad. Dus het ligt niet aan de S21 FE smartphone. Zolang KPN niet kan helpen mag ik heel blij zijn als buitenshuis de zendmasten ook weleens niet blokkeren binnen en half uur of een uur wat vandaag gebeurd is. Dus smartphone is up-to-date. KPN als jullie vanaf morgen mij niet helpen moet ik dan als tevreden klant van jullie een nieuwe smartphone kopen? Heeft ook geen zin. Nee, want op mijn adres totaal geen problemen naast wifi met de zendmasten. Tot er een medewerker of medewerker van KPN mij komt helpen met een berichtje laat ik tenminste weten dat ik heel blij ben dat ik bij KPN hoor en ben ik heel blij met twee super goed werkende simkaarten zolang die buitenshuis dus in andere winkels of ergens niet spontaan blokkeren.

​@Els34 

Zoals door ​@Michel.uit.Arnhem aangeeft blokkeert een zendmast niet je simkaart. 🙂

Als ik naar de afdrukken van je beeldscherm kijkt, lijkt het erop dat het radiosignaal van de zendmast wegvalt waardoor je telefoon geen verbinding meer heeft met de mast. Ik vermoed dat de zendmast een probleem heeft. Waardoor het de ene keer werkt en de andere keer niet werkt. Ik ga er vanuit dat je telefoon en simkaarten in orde zijn.

Je hebt nog geen antwoord gegeven op mijn vraag. Wanneer je niet in Haren bent. Heb je dan ook last van niet kunnen bellen of internetten met je S21 FE?

KPN is verantwoordelijk voor het probleem. Als KPN het heeft opgelost dat de simkaarten vaak wel en soms ervoor zorgen buiten mijn huis om wat bekend is bij KPN dat het niet doet waardoor bellen en internet mobiel het niet doen dan is het weer opgelost. Het is fijn dat klanten mij proberen te helpen maar van wie is de zendmast? Van KPN. En die moeten zorgen dat als ik niet in mijn huis ben 112 kan bellen of kan Whatsappen zonder dat op een moment dat ik het niet wil een appje stuur en er een klokje verschijnt. Want dan is de server van Whatsapp door KPN geblokkeerd spontaan. En dat is niet de bedoeling. Dus KPN zorg ervoor dat ik weer een tevreden klant met mobiel bellen, smsen en internetten samen met wifi weer heb. Zodat ik buitenshuis niet bang hoef te zijn dat ik af en toe geen bereik heb.

Hoi ​@Els34 

Met alle goedheid van de hele wereld, ook een KPN moderator kan jouw hierbij niet helpen, als het daadwerkelijk aan de KPN zendmast ligt bij jouw in de buurt.
Hiervoor dien je bij de klantenservice te zijn, die daar een netwerkklacht van maakt en als een ticket weer door zet naar de technische dienst van KPN.
Die gaan vervolgens weer op onderzoek, waar het probleem zich in Haren bevind en ook bij welke zendmast(en), en lossen dit dan op.

Voor een netwerkprobleem bel je met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting naar 1200.
Een medewerker die je dan aan de lijn krijgt, zal dan zorgdragen dat er een ticket wordt aangemaakt voor de technische dienst, die jouw vervolgens op de hoogte houden.

Je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je gebeld op een moment dat het jouw uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken

Op de community zitten geen medewerkers van de technische dienst, en ook een moderator zal jouw verwijzen naar de telefonisch klantenservice voor het maken van een netwerkklacht voor de technische dienst.

De klantenservice is geopend:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en Feestdagen gesloten

Bellen met KPN doe ik niet buitenshuis. Want nu werken de zendmasten ook niet optimaal. En dus gebruik ik de hotspot van Hortus Botanicus Haren. Spotify werkt ook niet met de mobiele netwerken in Hortus Botanicus Haren. Dus bellen met KPN doe ik dan liever in mijn huis maar daar heb ik geen problemen maar de contact met de zendmasten kunnen weg vallen spontaan buitenshuis of weer goed werken. Dus ik wacht liever op een berichtje van KON en anders heb ik maar de rest van mijn leven slecht mobiel bereik soms en andere momenten niet.

Wat zijn de systemen van KPN waardeloos buitenshuis. 5G was de snelste mobiele netweek met 4G+ en 4G. Nou, dat is in Hortus Botanicus Haren verleden tijd vandaag. Servers moeten even laden voordat het werkt. Zelfs Whatsapp kan er moeite mee hebben. Ook inloggen in Forum KPN gaf moeite. De server kon niet laden. En eenmaal buiten De Plantage een horeca gelegenheid weer wel in Hortus Botanicus Haren. Niet normaal meer, KPN.

Wat is het toch een ramp dat ik buitenshuis 5G, 4G+ en 4G heb maar met de slechtste werking ooit. Foto's sturen wilde even niet. Gelukkig heb ik weer bereik maar wel heel slecht bereik. Klanten kunnen mij niet helpen. Dit is voor mij gewoon frusterend buitenshuis. En zelfs het verbruik van de data wordt door de zendmasten heel slecht verwerkt wat ik af en toe in Mijn KPN heb kunnen zien. Dus moet ik soms omwille van een slecht bereik 4G, 4G+ en 5G uit laten wat ik liever niet doe, KPN?

Hoi ​@Els34 .  Erg jammer dat je al deze negatieve ervaringen met het mobiele bereik hebt. 

Zoals ​@Michel.uit.Arnhem  al aangeeft kan ik hier als moderator van de KPN Community niet zo veel aan doen.  Hier helpen klanten elkaar en wij proberen de zaak in goede banen te leiden. We pakken geen individuele issues op. Daar is de normale klantenservice voor.

Mijn advies is om gewoon telefonisch contact te zoeken en het verhaal door te geven zoals ​@Michel.uit.Arnhem adviseert. 

Hoi ​@Els34 

Met alle goedheid van de hele wereld, ook een KPN moderator kan jouw hierbij niet helpen, als het daadwerkelijk aan de KPN zendmast ligt bij jouw in de buurt.
Hiervoor dien je bij de klantenservice te zijn, die daar een netwerkklacht van maakt en als een ticket weer door zet naar de technische dienst van KPN.
Die gaan vervolgens weer op onderzoek, waar het probleem zich in Haren bevind en ook bij welke zendmast(en), en lossen dit dan op.

Voor een netwerkprobleem bel je met de klantenservice van KPN via 0800-0402 of via een KPN mobiele aansluiting naar 1200.
Een medewerker die je dan aan de lijn krijgt, zal dan zorgdragen dat er een ticket wordt aangemaakt voor de technische dienst, die jouw vervolgens op de hoogte houden.

Je kunt ook een terugbel afspraak inplannen, dan wordt je gebeld op een moment dat het jouw uitkomt, klik hiervoor op de volgende link: Terugbel afspraak maken

Op de community zitten geen medewerkers van de technische dienst, en ook een moderator zal jouw verwijzen naar de telefonisch klantenservice voor het maken van een netwerkklacht voor de technische dienst.

De klantenservice is geopend:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag en Feestdagen gesloten

Als het zo moet terwijl het alleen om de zoveel tijd blokkeert 1 van de 2 simkaarten buitenshuis moet ik dan terwijl het niet mijn schuld is misschien overstappen naar een andere provider met mobiel internet en ook andere online diensten wat ik bij KPN Mobiel heb dan verlies ik ook KPN compleet. En dan wordt KPN Thuis daardoor nog duurder in mijn huis om te betalen. Dat heeft geen zin. Ik ben boos omdat ik niet buitenshuis kan bellen of internetten en wel in mijn huis. Dus of ik neem twee simkaartjes bij Odido en verlies daarbij wat ik bij KPN Mobiel betaalde of het bereik mobiel wordt hersteld. Want vorige week donderdag begreep een medewerker van KPN mij telefonisch niet. Dus of ik wordt niet meer een tevreden klant bij KPN met KPN compleet of de zendmasten worden hersteld maar 2025 is wat gebruik van jullie diensten niet goed begonnen wat betreft KPN Mobiel.

Terwijl ik slecht bereik buitenshuis heb wordt ik bij de telefonische klantenservice in de wachtrij gehouden. Schiet ook niet op. Dus ik baal nog steeds dat ik opeens bij KPN met KPN Mobiel het niet meer goed heb terwijl ik er niet voor gezorgd heb dat het mobiele netwerk 4G, 4G+, 5G slecht is geworden.

Reageer