Skip to main content
Beantwoord

Slecht netwerk in Bocholtz Zuid-Limburg

• April 24, 2025
  • 6 reacties
  • 65 keer bekeken

Mijn mobiel netwerk van KPN is al jaren slecht in buiten gebied van Bocholtz Zuid-limburg. 

Heb soms géén streepje of maar een.

Vaak kontakt gehad met service, maar deze arme zielen kunnen er ook niks aan doen, de oplossing is heel eenvoudig, plaats bij Vodafone zenders ook een eigen zender of versterker. 

Vodafone komt in mijn gebied met het mobiel van mijn zoon met 3 streepjes binnen, dus het kan wél.

Het is gewoon onwil van KPN om dit op te lossen. 

In een stad heb ik gelukkig géén probleem. 

Maar als met bellen of WhatsApp de verbinding wegvalt dan is dit slechte service. 

Dus los dit probleem op of jullie zijn straks werkeloos doordat iedereen opstapt naar een andere provider. 

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Slecht netwerk, welkom op onze community! Ik heb even gekeken en het is inderdaad een lastige situatie met dekking en grensgebieden. Inhoudelijk kan ik hierin weinig voor je betekenen maar voor slechte dekking kun je altijd een dekkingsklacht maken. Je kunt daarvoor bij mijn telefonische collega's terecht. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 24, 2025

De kosten zijn al snel 100 duizend euro. Dan moet er een vergunning aangevraagd worden. Er moet een glasvezelkabel naar toe. Daarvoor moet de straat open. Wil de gemeente dat.. en om hoeveel aansluitingen zal het gaan?? Het moet allemaal wel geld opleveren natuurlijk. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Er is nog een andere oplossing:

Het toelaten van een ander netwerk als de eigen kpn te kort schiet.

Maak een overeenkomst dat die andere netwerken de kosten vergoed krijgen van kpn.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Slecht netwerk 

Ik ben voor je op onderzoek uitgegaan, om te zien wat nu de huidige situatie is in en om Bocholtz in het mooie Zuid-Limburg.

De dekking van KPN:

Woon je in de Bloemenbuurt (zuidoosten van Bocholtz) dan is het bereik inderdaad matig.
Met het 5G netwerk heb je daar binnenshuis geen ontvangst, en buiten zou die redelijk moeten zijn.
Het 4G netwerk is binnenshuis matig, en buiten zou die goed moeten zijn.
Dus binnen deze wijk, heeft KPN dus geen tot matig bereik.

Woon je in het Noordwesten van Bocholtz, in woonwijk Kerkeveld of de omgeving Schoolstraat, dan is de ontvangst van 4G en 5G heel goed tot goed.

Waar staat de zendmast van KPN:

• Oude Simpelvelderweg, Bocholtz

De weg loopt parallel langs de Bocholtzerweg ten noorden van Bocholtz.
Dit is ook de enige KPN zendmast voor Bocholtz, wat ook verklaard waarom het bereik van 4G en 5G in het zuiden en zuidoosten van Bocholtz zo matig tot slecht is.

Waar staan de zendmast van Vodafone:

• Kloosterhof, Bocholtz

Deze zendmast staat in het dorp zelf, waardoor je zoon dus wel een goed dekking heeft.
Omdat deze Vodafone zendmast in het zicht staat van de KPN zendmast, zal KPN daar niet snel zijn eigen zendmasten in gaan hangen, i.v.m. verstoringen.

De enige optie zou zijn een eigen zendmast in het zuiden van je dorp Bocholtz, maar dan zit je weer met het probleem met de Duitse grens die daar langs loopt.
Plus de benodigde vergunningen vanuit de Gemeente, toestemming en goedkeuring van het stuk land waar KPN zijn mast wilt plaatsen, en natuurlijk de stroomvoorziening en glasvezelverbinding naar de mast toe.

Ik ben eerlijk gezegd bang, dat er voorlopig weinig aan deze situatie zal veranderen, en dat je misschien moet gaan nadenken of je beter uit bent met Vodafone abonnement of als je thuis bent gebruik maakt van een Duits mobiel netwerk die wel een sterk bereik heeft op je woonadres.
Want je data-bundel als bel-bundel/onbeperkt bellen van KPN geldt ook gewoon als je gebruik maakt van een Duits mobiel netwerk, bij een unlimited abonnement heb je een EU data-bundel waarvan de grote afhangt van welk Unlimited abonnement je gebruik maakt.

Binnenlandse roaming wat jij nu voorstelt, zodat je ook kunt kunt bellen en internetten via het Vodafone netwerk, zal nooit gaan gebeuren.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 24, 2025

Dus volgens jou kan ik beter opstappen naar Vodafone. 

Krijg ook odido te zien als netwerk, maar géén Duitse,  anders had ik daar kunnen inloggen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Dus volgens jou kan ik beter opstappen naar Vodafone. 

Krijg ook odido te zien als netwerk, maar géén Duitse,  anders had ik daar kunnen inloggen. 

Hoi ​@Slecht netwerk 

Ik zeg niet dat je moet overstappen naar Vodafone maar er wel over kunt nadenken, ik geef het je alleen mee als advies gezien de huidige situatie bij jouw in het dorp.
Odido heeft zijn zendmasten in dezelfde zendmast hangen als KPN, dus aan de Oude Simpelvelderweg ten noorden van Bocholtz en er staat een zendmast van Odido op
Bedrijventerrein Avantis in Heerlen ten Oosten van Bocholtz.

Dus denk er eens goed over na wat je nu zelf wilt, en maak dan een goedoverwogen keuze.
Je weet in elk geval, dat Vodafone een goede dekking heeft.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 28, 2025

Hoi ​@Slecht netwerk, welkom op onze community! Ik heb even gekeken en het is inderdaad een lastige situatie met dekking en grensgebieden. Inhoudelijk kan ik hierin weinig voor je betekenen maar voor slechte dekking kun je altijd een dekkingsklacht maken. Je kunt daarvoor bij mijn telefonische collega's terecht. Je kunt daarvoor online een belafspraak maken