Skip to main content

Ik woon in Almere Poort evenwijdig aan de Godendreef.  KPN mobiel ontvangst hooguit 1 streepje. Verwijzen naar Wifi bellen is wel wat makkelijk, het mobiel bereik zou gewoon voldoende moeten zijn. Als je aan de andere kant van de Godendreef wandelt in het bos, een paar honderd meter verder, heb je regelmatig helemaal geen bereik met KPN mobiel, daar werkt mijn Wifi helaas niet.

 

Admin: Reactie afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Hoi @Eponastraat, welkom bij ons op het forum. Ik ben niet bekend in Almere Poort, het kan zijn dat je net op de grens zit van de zendmast. In huis is Wifi bellen een prima alternatief, maar buitenshuis helpt dat niet inderdaad.

Op je forumprofiel staan geen gegevens, daardoor kan ik niet meekijken naar het netwerk. Als je dat volledig (postcode, huisnummer, naam en geboortedatum van de contractant, het bewuste 06-nummer en de laatste 3 cijfers van de IBAN) invult en daarna en seintje geeft kan ik met je meedenken.


Volgens de Dekkingskaart 4G & 5G op de KPN website zit er inderdaad een groot gat in de dekking bij de Godendreef in Almere Poort.


Ik zag je privébericht dat je je profiel had ingevuld @Eponastraat. Ik heb daarmee gekeken en ik zie het gat in de dekking wat Ruud noemt ook terug. Voor in huis is 4G niet sterk genoeg, voor buiten wel maar ook niet op alle plekken in de buurt dus.

Ook het 2G netwerk lijkt hetzelfde gat in het netwerk te hebben, maar die wou in huis wel sterker moeten zijn. Voor mobiel internet heb je daar niet zoveel aan, maar dat kan je telefonisch wel beter bereikbaar maken als je het toestel op 2G zet.


Dag Jasper, mijn mobiele telefoon staat op automatisch 2G/3G/4G/5G en toch heb ik buiten in mijn deel van de wijk geen of vrijwel geen mobiel bereik. Op 2G zetten is natuurlijk niet mogelijk dan zou ik elke keer handmatig moeten switchen. Ik verwacht van KPN dat het bereik in een woonwijk gewoon voldoende is, zonder dit soort problemen. Mijn vrouw heeft T-mobile en die heeft wel een goed bereik! Kan KPN hier a.u.b. wat aan doen?

Groet,

Ad


Antennelocaties verschillen per provider, soms in het voordeel van de één en soms van de ander.
In jouw locatie is T-Mobile in het voordeel. Zie op de Antennekaart.nl waar de masten staan.

 


Daar kunnen we helaas niets aan veranderen @Eponastraat, dit is wat het netwerk is. Als je binnen de gekleurde vlakken zou vallen zouden we kunnen kijken of het verbeterd kan worden, maar daarbuiten is er geen goed bereik mogelijk. Mogelijk kan je jouw telefoon wel vastzetten op 2G als je daar bent dus, maar ik kan me voorstellen dat dat ook niet handig is om dat te blijven doen.


Een alternatief is om over te stappen op T-mobile, ik ga daar serieus over nadenken.