Skip to main content

Een week geleden overgeschakeld van koper naar glas. Daarbij een ander modem geïnstalleerd door de monteur, een KPN Box 12, die perfecte WiFi moet gaan leveren volgens ingewijden. Eigenlijk zijn de resultaten ook goed, zoals de Speedtest aangeeft. Abonnement is 200 Mb, Speedtest zit daar met down en up dichtbij. Wat mij echter verbaasd, is, dat het signaal op onze mobieltjes sterk wisselt tussen 1 streepje tot volle bak, terwijl we in een appartement wonen, gelijkvloers, binnen 5 meter van de modem verwijderd. 
Dit snap ik dus niet onder ideale omstandigheden. 
Ik heb vanmiddag ook nog even de test doorlopen, waarbij de ideale instellingen worden ingesteld op de modem.  
Dus, eigenlijk geen klacht, maar ik wil graag uitleg over het wisselend signaal op de mobieltjes. 
Dank  alvast.

 

 


 

Download een Wi-Fi analyser en kijk eens hoeveel signalen er bij jou in de buurt zijn.  Dan kan je ook meteen zien of het kanaal waar jij op zit misschien ook gebruikt wordt door de buren.


Weet dat Wi-Fi onderhevig is aan verschillende externe invloeden zoals Wi-Fi van je buren, LED-lampen, koelkasten, magnetrons etc. Daardoor kan de kwaliteit over de dag heen (zelfs van minuut tot minuut) nogal wisselend zijn.


Welkom op ons KPN Forum @Jeppoos! Ik zie dat je het antwoord van Joep bent gemarkeerd als oplossing, dus ik neem aan dat je vraag is beantwoord. Henk geeft trouwens een goede aanvulling! 


Reageer