Skip to main content

Hallo, Ben net overgestapt op een Nokia 2720 Flip maar mis telefoons en Whatsappberichten.
Heb in huis maar 2 blokjes verbinding.

Als ik overga op automatisch 3 of 2 G  kri8jg ik wel de volle mep. Alle Blokjes.

Wat is er met 4G aan de hand in Middelburg ?
Is 3G nog niet weg ?

Goedemorgen @01 Max en bedankt voor jouw berichtje :)

Wist je dat je in huis ook via de wifi kunt bellen? Al betwijfel ik eerlijk gezegd of dit type toestel hier geschikt voor is. We zijn op 31 maart vorig jaar gestopt met 3G maar het 4G signaal is nog gewoon actief. Het is me dan ook een raadsel hoe het mogelijk is dat je wel alles ontvangt zodra je overschakelt op 3 G. Mis je alleen oproepen en appjes als je in huis bent?


De bereikindicator geeft maar net 1 of 2 streepjes op 4G/3G/2G maar geeft op 3G/2G de volle mep.
 Ik heb 3 opties: 4G/3G/2G automatisch - 3G/2G automatisch - en 2G automatisch.

 


Mis ook buitenshuis.


Met het 3G netwerk zijn we dus al bijna een jaar gestopt maar het 2G signaal zal tot tenminste december 2025 nog actief blijven. Maar wat betreft de gemiste oproepen en Whatsapp berichten, speelt dit probleem alleen als je je in huis bevindt of ook wanneer je buitenhuis bent?


Mis ook buitenshuis.

Sorry, ik was net een bericht aan het typen toen dit bericht er nog achteraan kwam. Heb jij de mogelijkheid om je simkaart eens in een ander toestel te testen? Op die manier kunnen snel en makkelijk achterhalen in welke hoek we dit moeten zoeken!


Zit nu in een samsung J6. heeft nu volle mep maar ik kan nog niet zien op welke “G” dit nu is.
Kom hier straks op terug.

Max

 


Zit nu in een samsung J6. heeft nu volle mep maar ik kan nog niet zien op welke “G” dit nu is.
Kom hier straks op terug.

Max

 

Dat is prima @01 Max, we zien je bevindingen graag tegemoet!


Ben ik weer.
Simkaart zit nu in mijn vorige telefoon en geeft daar  ook veel minder bereik dan 2G

 


Zijn er meer mensen in je omgeving met een KPN mobiel aansluiting die een soortgelijk probleem ervaren @01 Max? Nu geef je aan dat er veel minder bereik is t.o.v. 2G en dat kan hoor. Hoe is de kwaliteit van telefoongesprekken nu je de simkaart in je vorige telefoon hebt gedaan? Mis je dan nog steeds oproepen en/of WhatsApp berichten? 


Geen idee, nog niemand gesproken.
Lees meer berichten dat KPN 4G matig tot slechte ontvangst heeft.


Waar lees je deze berichten dan @01 Max? Die berichten herken ik namelijk niet en het is niet voor niks dat ons netwerk in bijna alle tests er als beste uitkomt! Natuurlijk kunnen er lokaal wel eens problemen spelen, dat is helaas inherent aan techniek. Vandaar dat ik benieuwd was of er meer mensen in je omgeving zijn die deze problemen herkennen. Ik ben ook nog steeds benieuwd hoe de kwaliteit van de telefoongesprekken nu zijn en of je nog steeds oproepen mist of Whatsapp berichten niet ontvangt nu je je simkaart in je oude toestel hebt gedaan (zie mijn vorige bericht). 


bv hier:

Sim zit nu in mijn oude telefoon (Blackview 5500). Lijkt nu beter te gaan.

Ik heb de Nokia 2720 Flip in januari 2022 bij KPN gekocht (bestelno: S1815098) en een maand geleden in gebruik genomen. Appareaat (b)lijkt dus niet te vertrouwen. Moet wel wat anders want de Blackview laat niet meer goed op.

 


Hmm, die Nokia 2720 Flip is voor zover ik weet ook geen volwaardige smartphone. Meer een opvolger van GSM maar dan via 4G. Hij ondersteunt, voor zover ik kan vinden, zelfs niet bellen-via-wifi (VoWifi). Wat ik toch wel een enorme beperking vind. Gezien ook je klacht met bereik binnenshuis.

Ik denk dat de bank app en MijnKPN app het er bijvoorbeeld niet op doen / gebruikt kunnen worden.

Je blackview (even opgezocht) ziet er wel als een volwaardige smartphone uit.

Ik zie de Nokia 2720 Flip niet in de kpn webshop overigens….

https://www.kpn.com/shop/mobiel/telefoons/?merk=Nokia&meestverkocht=ASC .


Ik heb de nota hier liggen !

Of bellen via wifi werkte weet ik niet. Whatsapp via wifi in ieder geval soms wel/niet.

 


Oh, in de fysieke kpn winkel gekocht? Daar willen ze nog wel eens net een ander assortiment hebben dan online.

Ik heb hier vrienden met een belwinkel in het dorp. Die adviseerden de Nokia niet. Te beperkt. Zeker als je van een smartphone af komt.


Nee hoor, gewoon bij abb verlengen.
art.no: 874988
Bestelnummer: S1815098-1323862
ingangsdatum  10-2-2022
 

Snap niet goed waar dit over gaat !!
_ gekocht bij KPN. / slechte 4G maar goede 3G/2G.
Apparaat niet goed of 4G hier niet goed
Simpeler kan het toch niet zijn………………………Lijkt me…….!!!!!

https://www.nokia.com/phones/nl_nl/nokia-2720-flip/specs?sku=16BTSB01A06

Technische specificatiesNokia 2720 Flip

De klassieke flip phone is terug met 4G connectiviteit.


Wat nu ?

Zijn er geen PTTers of mensen die hier verstand van hebben a.u.b !?”

 


In dat geval wil ik je adviseren om met je toestel eens langs een KPN winkel te gaan @01 Max. Voor zover ik kan zien zijn er geen problemen met het 4G bereik in Middelburg en daarom zou ik het in eerste instantie toch zoeken in de hoek van je toestel. Mijn collega's in de winkel kunnen je toestel ter plekke controleren en ik ben benieuwd naar de uitkomst!


Ga ik proberen.

Max