​@XvV
Heb je enig idee hoeveel mensen er op de camping een kpn mobiel hebben? 🙂 Waarschijnlijk zijn dat een groot aantal waardoor de kpn mast overbelast raakt. Dit verklaart dat er moment zijn dat je niet kunt internetten met je mobiel.
Ik heb op antennekaart.nl gekeken en kpn heeft 3 masten in de omgeving staan.
Is het dan te kort door de bocht om te zeggen dat het een tekortkoming van KPN is dat dit gebeurt in een gebied waar blijkbaar veel mensen recreëren ?
Ik denk dat het seizoen gebonden is en dat kpn daar helaas geen rekening mee kan houden. Zij weten ook niet hoeveel klanten er naar een bepaalde camping gaan. Wellicht dat er voorgaande jaren minder kpn klanten op de camping zaten en dat het toen geen probleem was... Het kan ook zijn dat kpn best een extra mast wilt bouwen, maar dat dit niet gaat...
Ik weet natuurlijk niet wat de precieze reden kan zijn dat het voor jouw nu niet lekker werkt op de camping... Daarom schrijf ik een paar mogelijke redenen.
Het zal een kosten baten afweging zijn. Moet je een permanente overcapaciteit hebben omdat er 6 weken per jaar veel mensen op een camping staan. De rest van het jaar gaat het blijkbaar goed.
Beste ​@XvV biedt de camping geen (gratis) wifi aan??
Als dit ja is en het wordt door KPN verzorgd kun je als klant van KPN daar gratis gebruik van maken, KPN Hotspots zijn dan, kijk maar eens op je telefoon of er tussen de wifinetwerken KPN staat en/of de naam van de camping.
Soms moet je inloggen op jet KPN-nertwerk, dat moet je dan even aanmaken en soms niet en kun je zo verbinding maken net als bij AH bijvoorbeeld.
Hoi ​@XvV, welkom op onze community! Het wordt hierboven al genoemd, er zijn een hoop mogelijke oorzaken voor een slechte verbinding. Belasting en bereik spelen daar allebei mee. Je kunt voor zaken als deze wel een dekkingsklacht aanmaken. Daarvoor kun je bij mijn telefonische collega's terecht, je kunt daarvoor een belafspraak maken.