Skip to main content
Beantwoord

Slechte dekking Duitsland (vlakbij Sittard)

• May 5, 2025
  • 7 reacties
  • 92 keer bekeken

Ter info. Kom regelmatig in (onder Nederlanders) zeer populair einkaufszentrum in Tuddern/Selfkant, 3-4km buiten Sittard. Met KPN in dat gebied (en 5-10km er omheen) daar vaak geen enkele dekking, ook vandaag niet. Met toestel van mijn vrouw en provider Youfone geen problemen. 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Theovg 

Welkom op de community van KPN.

Het plaatsje Tüddern-Selfkant ligt pal langs de grens met Nederland, tegen Sittard aan.
Je zou helemaal géén gebruik hoeven maken van een Duits mobiele netwerk binnen deze plaats, aangezien KPN binnen Tüddern-Selfkant ook nog een redelijk tot goede dekking heeft op 4G en 5G.

Youfone (de provider van je vrouw) maakt namelijk ook gebruik van het KPN mobiele netwerk, en is een dochteronderneming van KPN.
Dus als je vrouw geen problemen heeft, zou jij dus ook geen problemen moeten ervaren, aangezien jullie beide van hetzelfde mobiele netwerk gebruik maken.

Ik adviseer je daarom ook om eens de netwerkinstellingen te resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden, en de juiste automatisch worden ingeladen.
Hiermee los je vaak veel problemen op.

Bij Android:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Bij iPhone (iOS):

1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Als je handmatig, zoals mede community lid ​@JanD al schreef, zoekt naar een beschikbare Duits mobiel netwerk heeft Telekom DE géén dekking binnen deze plaats of heel slecht.
Met Vodafone DE heb je wel een goede dekking op 4G en 5G, dus kies als je handmatig zoekt voor Vodafone DE als je weer in Tüddern-Selfkant bent.
Maar in principe heb je met KPN daar nog een redelijk tot goede ontvangst.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 5, 2025

Beste ​@Theovg , kies je wel handmatig een provider als je in DE bent?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Theovg 

Welkom op de community van KPN.

Het plaatsje Tüddern-Selfkant ligt pal langs de grens met Nederland, tegen Sittard aan.
Je zou helemaal géén gebruik hoeven maken van een Duits mobiele netwerk binnen deze plaats, aangezien KPN binnen Tüddern-Selfkant ook nog een redelijk tot goede dekking heeft op 4G en 5G.

Youfone (de provider van je vrouw) maakt namelijk ook gebruik van het KPN mobiele netwerk, en is een dochteronderneming van KPN.
Dus als je vrouw geen problemen heeft, zou jij dus ook geen problemen moeten ervaren, aangezien jullie beide van hetzelfde mobiele netwerk gebruik maken.

Ik adviseer je daarom ook om eens de netwerkinstellingen te resetten, zodat eventuele fouten eruit gehaald worden, en de juiste automatisch worden ingeladen.
Hiermee los je vaak veel problemen op.

Bij Android:

1. Ga hiervoor naar "Instellingen" > "Algemeen" > "Overzetten of resetten [device]" > "Resetten" > "Netwerkinstellingen resetten".
  2. Houd er rekening mee dat hierdoor ook alle opgeslagen Wi-Fi-netwerken en wachtwoorden, gegevensinstellingen en de VPN en APN opnieuw worden ingesteld.

Bij iPhone (iOS):

1. Ga naar de Instellingen-app op je iPhone of iPad.
  2. Ga naar Algemeen en blader omlaag naar Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  3. Tik op Stel opnieuw in.
  4. Kies dan voor de optie Herstel netwerkinstellingen.
  5. Vul je toegangscode in om te bevestigen.

Als je handmatig, zoals mede community lid ​@JanD al schreef, zoekt naar een beschikbare Duits mobiel netwerk heeft Telekom DE géén dekking binnen deze plaats of heel slecht.
Met Vodafone DE heb je wel een goede dekking op 4G en 5G, dus kies als je handmatig zoekt voor Vodafone DE als je weer in Tüddern-Selfkant bent.
Maar in principe heb je met KPN daar nog een redelijk tot goede ontvangst.

• Nieuwkomer
  • May 6, 2025

Hallo,

Ik heb ook zon soort probleem.

Heb sinds dit weekend een nieuwe Samsung s23.

Ik werk in Duitsland.

Maar zo gauw ik de grens over ben,heb ik geen bereik meer en helemaal geen internet.

Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen.

Mvg Martin 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Helaas is de dekking in Duitsland vaak niet zo fijnmazig als in Nederland en zeker in dunbevolkte gebieden kan het soms even zoeken zijn na een goed werkend signaal. Ik zou de tips van Michel even volgen en handmatig wat netwerken testen.

• Nieuwkomer
  • May 8, 2025

Vorige week met mijn oude nokia waa alles nog goed.

Kom ik met mijn nieuwe Samsung, geen ontvangst meer.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Beste Michel,

Enorm bedankt voor uitgebreide en inhoudelijk sterke reactie. Waardeer ik zeer! Ik ga nu eea resetten en als binnenkort (1-2 weken) weer daar, het dan ‘Allemaal meemaken’. Lees, hopelijk ondervinden het voor elkaar is. Laat ik sowieso nog even weten tegen die tijd. Hart.groet Theo

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Beste Michel,

Enorm bedankt voor uitgebreide en inhoudelijk sterke reactie. Waardeer ik zeer! Ik ga nu eea resetten en als binnenkort (1-2 weken) weer daar, het dan ‘Allemaal meemaken’. Lees, hopelijk ondervinden het voor elkaar is. Laat ik sowieso nog even weten tegen die tijd. Hart.groet Theo

Hoi Theo,

Ontzettend bedankt voor je compliment richting mij.
Mijn inzet is altijd om de mede klant zo goed en duidelijk mogelijk te helpen, met een antwoord en adviezen waarmee je weer uit de voeten kunt.

En laat zeker even weten, hoe het over 1 a 2 weken in Duitsland is geweest.
Groet, Michel.