Skip to main content
Antwoord

Slechte en trage 5G op iPhone 16 met Supersnel 5G

• August 16, 2025
  • 4 reacties
  • 64 keer bekeken

Ik heb begin dit jaar een nieuw abbonement afgesloten met de iphone 16 dit in combinatie met supersnel 5g, ik heb alleen het idee dat het alleen maar trager is geworden en minder werkbaar dan hiervoor.

2 jaren terug is er ook contact geweest met de technische dienst die mij doorverwees dan maar over te stappen naar een andere provider😅

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Dit is al is gebeurt, op advies van de reguliere klantenservice helaas dit doet alleen weinig invloed aan de verbinding.. 

Hoi ​@GerjanFCT 

Welk KPN mobiel abonnement heb je dan?
Neem aan, dat het om één van 4 de beschikbare Unlimited abonnementen gaat?

Heb je al eens gekeken op de KPN Dekkingskaart , wat de gemiddelde snelheid is op je woonadres.
Tik in het zoekveld (ik ben op zoek naar) je straatnaam en je huisnummer, en tik vervolgens op je woonadres (inclusief postcode).
Linksboven op de dekkingskaart bij “bekijk lagen” kun je 4G en 5G selecteren, en dan zie je wat de gemiddelde snelheid is op je woonadres.

Daarnaast speelt ook de afstand tot de dichtstbijzijnde KPN zendmast een belangrijker rol, want hoe verder je daar vanaf woont, hoe trager de snelheid zal worden.

Maar ook de volgende factoren zijn van invloed op je internetsnelheid.

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
  • De drukte op het internet of de internetpagina.
  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
  • Weersomstandigheden, zoals onweer.
  • Als je in een snel bewegend voertuig zit, bijvoorbeeld de trein.

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 16, 2025

Beste ​@GerjanFCT misschien Apple even raadplegen en/of de handleiding voor de meest optimale instellingen.

Bij een Android telefoon kun je de netwerkinstellingen resetten, dat zal bij een Iphone ook moeten kunnen denk ik,

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Dit is al is gebeurt, op advies van de reguliere klantenservice helaas dit doet alleen weinig invloed aan de verbinding.. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@GerjanFCT 

Welk KPN mobiel abonnement heb je dan?
Neem aan, dat het om één van 4 de beschikbare Unlimited abonnementen gaat?

Heb je al eens gekeken op de KPN Dekkingskaart , wat de gemiddelde snelheid is op je woonadres.
Tik in het zoekveld (ik ben op zoek naar) je straatnaam en je huisnummer, en tik vervolgens op je woonadres (inclusief postcode).
Linksboven op de dekkingskaart bij “bekijk lagen” kun je 4G en 5G selecteren, en dan zie je wat de gemiddelde snelheid is op je woonadres.

Daarnaast speelt ook de afstand tot de dichtstbijzijnde KPN zendmast een belangrijker rol, want hoe verder je daar vanaf woont, hoe trager de snelheid zal worden.

Maar ook de volgende factoren zijn van invloed op je internetsnelheid.

• Het type mobiele apparaat dat je gebruikt.
  • De drukte op het internet of de internetpagina.
  • Het aantal gebruikers dat tegelijk gebruik maakt van het mobiele netwerk.
  • De afstand tussen je mobiele apparaat en de zendmast.
  • Obstakels tussen je mobiele apparaat en de zendmast. Zoals muren en gebouwen.
  • Weersomstandigheden, zoals onweer.
  • Als je in een snel bewegend voertuig zit, bijvoorbeeld de trein.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2025

Goedenavond Michel, ik heb de unlimited 400 mbps, in mijn woonplaats geeft de dekkingskaart aan dat de verbinding op zowel 4g/5g erg goed zou moeten zijn, en daarbij dat er een snelheid mogelijk is tot 1000mbps met een gemiddelde van 362 zie bijgestuurd bestand. 

verder ben ik destijds gekomen als klant van Ben/T-mobile waar het bereik in combinatie met snelheid zeker niet minder waren😅