Skip to main content
Vraag

Slechte ervaring met Recommerce bij het inruilen van oude telefoon en bonus

• January 29, 2025
  • 29 reacties
  • 2080 keer bekeken

Beste KPN Community,

Ik wil graag mijn ervaring delen over Recommerce, een bedrijf waarmee KPN samenwerkt voor de inruil van oude telefoons. Ik ben bij hen terechtgekomen via een flyer die bij mijn abonnementverlenging zat.

Ik heb mijn iPhone ingestuurd en vooraf een prijsindicatie gekregen op hun website. Op basis van de door mij opgegeven staat van het toestel zou ik €122 terugkrijgen. Na beoordeling door Recommerce kreeg ik echter een bod van €117, zonder duidelijke uitleg waarom dit lager uitviel. Toen ik contact opnam om verduidelijking te vragen, kreeg ik geen concreet antwoord. De reacties die ik ontving waren standaard en losten mijn vraag niet op.

Daarnaast merkte ik dat hun feedbacksysteem niet goed functioneert. Toen ik via hun enquête mijn ontevredenheid wilde doorgeven, kreeg ik een foutmelding en kon ik geen beoordeling achterlaten. Dit roept vragen op over de transparantie van hun dienstverlening.

Aangezien KPN klanten doorverwijst naar Recommerce, vraag ik mij af of KPN bekend is met deze problemen en of de samenwerking met hen geëvalueerd wordt. Ik zou graag willen weten of er andere inruilopties zijn voor KPN-klanten, aangezien een betrouwbare service hierin essentieel is.

Ik hoor graag of anderen hier soortgelijke ervaringen mee hebben gehad en of KPN hier iets mee kan doen.

Met vriendelijke groet,

Roos

29 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen Roos! Welkom op de KPN Community. Laat ik beginnen met te zeggen dat ik het erg jammer vind dat dit proces niet aansloot bij je verwachtingen. Op dit moment is Recommerce de enige optie voor de inruil via KPN. Het enige alternatief wat ik zou kunnen bedenken is dan losse verkoop door jezelf. De eerste gecommuniceerde inruilwaarde is een indicatie maar als daar van afgeweken wordt is het wel zaak dat er dan een goede onderbouwing is.

Het spijt mij oprecht dat dit dan in dit geval dan niet adequaat is gedaan en dat de optie voor feedback tekort schoot.

Ik heb als moderator geen informatie beschikbaar over de criteria en evaluatie van deze samenwerking. Ik ga ervan uit dat dit regelmatig gebeurt maar ik heb geen informatie die ik daarover kan delen.

• Topper
  • March 4, 2025

Beste KPN Community,

Ik wil graag mijn ervaring delen over Recommerce, een bedrijf waarmee KPN samenwerkt voor de inruil van oude telefoons. Ik ben bij hen terechtgekomen via een flyer die bij mijn abonnementverlenging zat.

Ik heb mijn iPhone ingestuurd en vooraf een prijsindicatie gekregen op hun website. Op basis van de door mij opgegeven staat van het toestel zou ik €122 terugkrijgen. Na beoordeling door Recommerce kreeg ik echter een bod van €117, zonder duidelijke uitleg waarom dit lager uitviel. Toen ik contact opnam om verduidelijking te vragen, kreeg ik geen concreet antwoord. De reacties die ik ontving waren standaard en losten mijn vraag niet op.

Daarnaast merkte ik dat hun feedbacksysteem niet goed functioneert. Toen ik via hun enquête mijn ontevredenheid wilde doorgeven, kreeg ik een foutmelding en kon ik geen beoordeling achterlaten. Dit roept vragen op over de transparantie van hun dienstverlening.

Aangezien KPN klanten doorverwijst naar Recommerce, vraag ik mij af of KPN bekend is met deze problemen en of de samenwerking met hen geëvalueerd wordt. Ik zou graag willen weten of er andere inruilopties zijn voor KPN-klanten, aangezien een betrouwbare service hierin essentieel is.

Ik hoor graag of anderen hier soortgelijke ervaringen mee hebben gehad en of KPN hier iets mee kan doen.

Met vriendelijke groet,

Roos

Ik heb dezelfde ervaring! Geen geld terug en ik wacht al weken op de terugstuurprocedure van mijn toestel. Ik vrees dat het gewoon oplichting is.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dan zeker nog even contact met ze zoeken ​@Albrecht. Ik heb als moderator op dit platform geen inzage in hun afhandeling van dit proces. 

• Topper
  • March 6, 2025

Ik heb nu al twee keer via e-mail contact gehad. En weer krijg ik een standaardantwoord waar ik niks mee kan. Mijn conclusie is dat ik tot nu toe geen geld of mijn telefoon terug heb. KPN speelt hier ook een rol in, aangezien zij de partner zijn waarmee jullie een overeenkomst hebben. Jullie zijn dus ook medeverantwoordelijk voor de acties van jullie partner. Ik verwacht dan ook een oplossing van KPN voor de geleden schade.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik zou persoonlijk eerst dan nog even bellen Albrecht. Maar mocht je niet tevreden zijn over de uitkomst dan kan je overwegen om een klacht in te dienen.

Ik heb een vergelijkbare ervaring. Volgens dat bedrijf is de telefoon nog niet opgestuurd, terwijl deze al een week (en een dag) geleden is aangekomen. Reactie op mails komen niet, of enkel standaard antwoorden. Dus ​@KPN als je met een bedrijf in zee gaat, moet je er ook voor zorgen dat je klanten ook door het externe bedrijf goed geholpen wordt. Want op deze manier krijgt KPN ook een slechte naam. Wellicht verstandig om het bedrijf eens aan te spreken?

• Deelnemer
  • September 24, 2025

Jammer dat Kpn zaken doet met Recommerce.
Deze partij is onbetrouwbaar!

Ook al ga je zelf meerdere keren naar verschillende fysieke Kpn Winkels om navraag te doen over de ervaringen met Recommerce, je laat toestel objectief  beoordelen.

En uiteindelijk is mijn onderbuik gevoel dan toch weer goed geweest!

Om in aanmerking te komen voor een korting op je toestel moet je zaken doen met deze partij.

Na een lange bezorgrit van mijn toestel (ik lees dit meer) denk ik al...wanneer zal er afbreuk aan mijn toestel worden gedaan?!

Dat laat niet lang op zich wachten, de inruiltijd van het huidige toestel is verstreken dus sta je met de rug tegen de muur, zijn dit de afspraken tussen Kpn en Recommerce?

Mijn foto’s en video’s spreken voor zich.

IK zal van dit soort aanbiedingen nooit geen gebruik meer van maken.

Kpn,

geef uw klanten gewoon korting op een actie-toestel of laat het anders achterwege en doe niet meer aan werving met soortgelijke acties.

Sowieso kan Kpn veel verbeteren qua klantvriendelijkheid, service en vooral de prijzen van de producten.

• Nieuwkomer
  • September 24, 2025

Hier ook dezelfde ervaring. Ik kan zien dat de telefoon bezorgd is maar nog helemaal geen bericht gehad. 

Laat op zijn minst weten dat de telefoon binnen is gekomen en in behandeling is. 

• Nieuwkomer
  • September 25, 2025

Met KPN een nieuwe overeenkomst aangegaan vanwege de extra 150 euro bonus bij het aangaan van een nieuwe overeenkomst (met nieuwe Iphone) en inruil van mijn Iphone 15. De telefoon is in nieuwstaat echter geeft Recommerce doodleuk aan dat het een gebruikte status heeft en bied 1/3 minder dan online gewaardeerd. 

Het is gewoon stelen. Ze denken dat de bonus uitgekeerd door KPN mensen zal bewegen om een lager bod te accepteren. Ik vind dit enorm afslaan op KPN zelf. Ik heb de telefoon terug laten sturen maar wil graag met KPN contact hoe ook wij onze afspraken kunnen annuleren. 

Dus mensen, laat je niet wijsmaken dat je bij KPN meer krijgt. De bonus is fictief. 

• September 25, 2025

Op welk adres is jullie telefoon bezorgd want bij mij zegt recommence dat het niet aangekomen is.

terwijl ik gewoon het verzend label gebruikt heb.

Antwoordnummer gaat ineens naar Witte Zeeweg 3 in de PostNL app

• Deelnemer
  • September 25, 2025

@klant 2025

Helemaal eens met jouw verhaal, zo doen zij dat helaas!

​@ Klibabin

Dit is ook mijn verzendadres geweest!

Bewaar je verzendlabel en gegevens goed!

RS Activity

WITTE ZEEWEG 3

3199RE MAASVLAKTE ROTTERDAM

Nederland

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 25, 2025

Jammer dat de het inruilvoorstel dan niet aan jullie voorwaarden voldoet en ik neem deze feedback mee. Het beoordelen van het toestel is een onderdeel van het inruilproces van Recommerce en daarom kan de waarde afwijken van het initiële voorstel wat je ontvangt via de website. Ik heb als moderator van de KPN Community daar helaas geen invloed op. 

• Deelnemer
  • September 29, 2025

Jammer zo'n makkelijk antwoord!

Nu maar wachten op het geld wat ook maar niet komt.

Wordt dit ook weer zo'n strijd met maar 1 verliezer?

Dit kan de kpn toch niet rechtvaardigen?

Of trekken zij hun handen hier nu ook vanaf?

Maar...het was toch een actie van de kpn?

Ik hoor graag van de kpn hoe en wanneer dit opgelost wordt en wanneer mijn betaling komt?

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 29, 2025

@klant 2025

Helemaal eens met jouw verhaal, zo doen zij dat helaas!

​@ Klibabin

Dit is ook mijn verzendadres geweest!

Bewaar je verzendlabel en gegevens goed!

RS Activity

WITTE ZEEWEG 3

3199RE MAASVLAKTE ROTTERDAM

Nederland

Hier precies hetzelfde: de T&T link die Recommerce op de statuspagina gebruikt combineert de 3S-code met de postcode 3199RE, maar dat is niet de postcode die ze op hun eigen verzendformulier gebruiken. Dat is postcode 3080VB die hoort bij hun antwoordnummer. Het pakketje is dinsdag 23/9 bezorgd aan de Witte Zeeweg. Eerst kreeg ik bericht dat het pakket niet was ontvangen, toen kreeg ik bericht dat het door drukte nog niet was verwerkt, en vandaag krijg ik bericht dat het pakketje kwijt is en dat de aankoopfactuur van het ingeruilde toestel moet opsturen! Dat is een iPhone 13 mini van jaren oud, die aankoopfactuur heb ik helemaal niet meer.

En ik dacht in mij naïviteit dat KPN alleen zaken zou doen met een betrouwbare partner. KPN zegt hier doodleuk dat ze er helaas niks aan kunnen doen, maar KPN faciliteert deze service toch? Dan ben je op z’n minst samen verantwoordelijk, en dan verwacht ik ook dat KPN zich inspant voor een oplossing. In plaats van 300 euro (toestelwaarde + bonus) rijker ben ik nu een goedwerkende toestel armer en kan ik tot sint juttemus in discussie gaan met Recommerce.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • September 29, 2025

Hier precies hetzelfde, adres veranderd van antwoordnummer naar die Witte Zeeweg. Vorige week afgeleverd op 23-09 en vandaag met een bullshit e-mail komen dat die kwijt is geraakt tijdens verzending, niks kwijt geraakt, toestel is wel degelijk afgeleverd.
En dat ik nu maar documenten moet gaan aanleveren. 
Wat een verschrikkelijk bedrijf 

• Deelnemer
  • September 30, 2025

Na aandringen en het storten van de waarde van mijn inruil toestel ( stelde niets voor en dan ook nog afbreuk doen!) ben ik nu benieuwd wanneer mijn bonus wordt gestort, dit staat er in de mail van Recommerce

Heb je ook recht op extra inruilwaarde (bijvoorbeeld via een promotie)? Dan wordt dat bedrag apart uitbetaald, na het verlopen van de wettelijke zichttermijn van 14 dagen. Is deze periode inmiddels verstreken? Dan wordt ook de extra inruilwaarde nu uitbetaald. Je hoeft hiervoor niets te doen.

Ik wacht nog steeds, zeker al langere tijd na het wettelijke zichttermijn ( waar ik ook iets van vind).

Hopelijk gaat het binnenkort afgerond worden zoals afgesproken.

1 ding is mij duidelijk geworden in dit proces,

zowel Kpn als Recommerce zal ik nooit meer (hoe fantastisch het aanbod ook lijkt) kunnen vertrouwen.

Hopelijk kunnen er veel mensen behoed worden door de verschillende ervaringen die hier worden gedeeld.

Beste Kpn,

Kunt u mij zeggen wanneer ik de korting van 250 euro kan ontvangen.

Alle officiële wettelijke tijd is al ruimschoots voorbij.

Graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Jammer dat de het inruilvoorstel dan niet aan jullie voorwaarden voldoet en ik neem deze feedback mee. Het beoordelen van het toestel is een onderdeel van het inruilproces van Recommerce en daarom kan de waarde afwijken van het initiële voorstel wat je ontvangt via de website. Ik heb als moderator van de KPN Community daar helaas geen invloed op. 

Beste Kpn, Remco,

Kunt u mij zeggen wanneer ik de korting van 250 euro kan ontvangen.

Alle officiële wettelijke tijd is al ruimschoots voorbij.

Graag uw antwoord.

Met vriendelijke groet,

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb daar als moderator van KPN niet direct inzicht in ​@NO Recommerce. Betreft het dan de waarde van het toestel die uitgekeerd zou moeten worden vanuit Recommerce? Dan adviseer ik je om toch even contact te zoeken met Recommerce zelf. 

Ik heb daar als moderator van KPN niet direct inzicht in ​@NO Recommerce. Betreft het dan de waarde van het toestel die uitgekeerd zou moeten worden vanuit Recommerce? Dan adviseer ik je om toch even contact te zoeken met Recommerce zelf. 

Hoi Remco,

Toestel waarde heb ik na langere tijd en mailen ontvangen.

In hun mail zeggen ze dat de extra bonus ook zal worden overgemaakt!

Heb hen gemaild en hoor niets terug!

En nog steeds de bonus niet ontvangen.

Dit is verre van leuk en ontzettend frustrerend.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 8, 2025

Hier ook een probleem met Recommerce, 

Alles aangemaakt en meegegeven aan een pakketbezorger op werk. Mijn zending was naar een antwoordnummer 80254

Pakket opeens kwijt, zelf contact gehad met postnl dat ik geen verzendbewijs heb gehad. En ze zeggen zelf dat ik die ook niet krijg bij een retourzend label.

Dit 5x gezegd tegen Recommerce en nu krijg ik helemaal geen antwoord meer van ze.

En ik zit zonder telefoon en geld. Kpn nog gebeld en die sturen me doodleuk door naar Recommerce die nergens op reageren

kpn en Recommerce moet je echt niet willen.

Mijn geschiedenis van contact met recommerce om de bonus uitbetaald  te krijgen duurt inmiddels anderhalve maand.

Antwoord krijg ik inmiddels niet meer sinds een andere afdeling is ingeschakeld!

Moet het dan zover komen dat de rechtsbijstand moet worden ingezet!!

Kpn is de verantwoordelijke ook al zeggen ze zelf van niet.

Ze verschuilen zich achter dat ook andere aanbieders dit zo doen!

Mensen svp laat Kpn links liggen.

GEWENSTE OPLOSSING...

Kpn ik wil graag dat u Recommerce de opdracht geeft tot uitbetaling.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 20, 2025

Ik heb ook me bonus bedrag nog niet gekregen. 

Mijn vriend had 2 weken ervoor zijn oude toestel opgestuurd en die kreeg wel opdezelfde dag zijn trade in en bonus bedrag en ik niet. Vind het zo apart allemaal 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 20, 2025

Ik vandaag weer een mail gehad (na 2 weken niks gehoord te hebben) met weer:

Heb je een verzendbewijs... al 4x gezegd dat je die niet krijgt met een retourlabel, de bijlages met gesprekken met postnl erbij mee gestuurd.

Ik heb ondertussen ook aangifte gedaan.

Wat een baggerbedrijf is dat Recommerce 

• Nieuwkomer
  • October 27, 2025

Hier hetzelfde telefoon al week geleden aangekomen en nog niks gehoord er staat ook dat hij nog niet binnen is gekomen bij de status update via de mail die ik eerder van ze heb ontvangen. Iemand hier die inmiddels na zoiets vergelijkbaars inmiddels wel al is geholpen en is uitbetaald? Ik heb nu via het contactformulier contact opgenomen, hopen op een antwoord…maar alle reacties hier zijn echt niet best helaas. 

Â