Skip to main content
Vraag

Slechte mobiele data en bellers krijgen vaak meteen mijn voicemail, hoe kan dat?

• April 15, 2026
  • 0 reacties
  • 13 keer bekeken

Zodra ik geen wifi heb, heb ik slechte mobiele data. Vaak geen internet en of heel zwak. Als ik gebeld word hoor ik vaak van mensen dat ze direct mijn voicemail krijgen tenzij ik hier zelf geen sms over krijg of pas uren later. Wat is er aan de hand? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi ​@MelissaOosse en welkom bij de KPN Community! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt, niet handig als je niet bereikbaar bent. 😕

We hebben gisteren meerdere meldingen gekregen over de mobiele diensten die niet goed werken. Dit zou inmiddels opgelost moeten zijn, dus als jij nog problemen ervaart wil je dan je toestel een minuut op vliegtuigstand zetten?
Ik ben benieuwd of je daarna weer goed bereikbaar bent. 

Zo niet, en speelt dit al langer dan alleen gisteren, wat zegt onze dekkingskaart dan over jouw adres?
Als daar wordt aangegeven dat de dekking binnenshuis bijvoorbeeld niet al te best is, dan kun je ervoor kiezen om mobiel bellen via wifi aan te zetten. Dan gebruikt je toestel ook je wifi verbinding voor het bellen en hopelijk gaat het dan beter. 

Laat je weten of het gelukt is? Ik hoor het graag!