Skip to main content

Goedendag,

Sinds enige tijd, na zogenaamde verbeteringswerkzaamheden, is de dekking van het mobile netwerk slechter geworden. Wegvallen van gesprekken en heel traag internet. Dit terwijl ik hemelsbreed minder dan 1 km van een mast afzit. Voor de werkzaamheden was de dekking vele malen beter.

Na een telefoontje met KPN, ergens in april dit jaar, gingen ze dit onderzoeken. Maar na ongeveer twee maanden was er nog niks verbeterd. Nogmaals gebeld met KPN; ik moest maar een nieuwe simkaart proberen. Ook dit leverde niks op. Nu is het wel zo dat jullie de prijs van het abonnement hebben verhoogd maar mijn dekking is slechter geworden. Kunnen jullie dit oplossen op korte termijn?

Hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,

Bas Klinkenberg

@bas481 Hi Bas, rot dat je bereik minder geworden is, zeker als dat ineens gebeurt na werkzaamheden in je buurt.

In zulke gevallen moet er inderdaad een onderzoek worden gestart, om te zien waar dit van komt en hoe we dit kunnen verbeteren. Dat onderzoek kan telefonisch worden gestart en doorgegeven aan onze technische dienst. Ik begrijp dat er al wel eens een onderzoek gestart is eerder dit jaar. Heb je onlangs nog contact met onze klantenservice gehad, en hebben ze toen nagekeken wat de status of uitkomst van dat onderzoek was?

@bas481, Wat voor een telefoon gebruik je?

Ervaar je dit in heel Oudewater of in een specifiek gedeelte en in welk gedeelte dan?

Beste Alexandra,

Totaal heb ik 2 keer contact gehad met KPN. De eerste keer vertelde de medewerker dat er een onderzoek gedaan moest worden. Dit was niet lang nadat er het ontvengen van een sms, dat op 23 juli 2024 het netwerk werd verbeterd in mijn buurt.

De tweede keer was begin augustus dit jaar. De medewerker vertelde mij, nadat ik mijn verhaal had gedaan en ook vertelde dat ik al eerder contact had gehad met KPN over dit item, dat ik maar eerst een nieuwe simkaart moest proberen. Ik heb dus geen idee of er überhaupt een onderzoek opgestart is.

Mvg,

Bas

Beste wjb,

Het toestel dat ik gebruik is een S21 5G.

Naar mijn idee is dat het alleen bij mij in de buurt is.

Groet,

Bas

In Oudewater staat maar één zendmast van KPN (klik).

Die is in juni van dit jaar nog aangepast naar een high-capacity mast.

Ik zie het. Toch blijft het vreemd dat ik thuis voorheen geen uitval/slechte verbinding had tijdens gesprekken of een trage verbinding met mijn mobile internet en nu wel. Moet soms overschakelen naar WiFi omdat pagina's niet willen laden.

Ik ben ook nog benieuwd naar hetzelfde als wjb: waar ervaar je precies verminderd bereik? Gaat het puur om de verbinding in en om huis? Dan kan het helpen om WiFi bellen aan te zetten. Dat doe je in de instellingen van je toestel.

Beste Alexandra,

Het probleem doet zich voornamelijk binnen voor. Ik heb onbeperkt bellen/MB's abonnement en gebruik dus thuis geen Wifi op mijn telefoon. Zojuist gechecked maar het WiFi bellen stond al aan. Maar daar ondervang je niet het zonder WiFi internetten mee.

@bas481 Goed om te weten. Bereik in huis kan lastig zijn. Steeds meer woningen zijn steeds beter geïsoleerd, wat het juist heel lastig maakt voor het signaal om goed je woning in te komen. Vandaar dat we tippen om binnenshuis bellen via wifi te gebruiken. Je heb wel wifi thuis, neem ik aan? Zet je wifi eens aan op je telefoon en probeer het eens, ik ben benieuwd of dat helpt in huis en wat je bevindingen zijn😊

Vandaar dat we tippen om binnenshuis bellen via wifi te gebruiken. Je heb wel wifi thuis, neem ik aan? Zet je wifi eens aan op je telefoon en probeer het eens, ik ben benieuwd of dat helpt in huis en wat je bevindingen zijn😊

Met alle respect @Alexandra van KPN maar je gaat compleet voorbij aan de opmerking van @bas481.

Het is net alsof je zijn reactie helemaal niet gelezen hebt.

@wjb dank voor je reactie

@Alexandra van KPN Mijn huis is niet anders geworden na het onderhoud/aangepassen naar een high-capacity mast aan jullie zendmast. Ik heb niks geïsoleerd of verbouwd. Voor het onderhoud/aangepassen naar een high-capacity mast had ik nergens problemen mee. Na het onderhoud/aangepassen naar een high-capacity mast heb ik wel problemen. Dan ligt het probleem toch bij KPN of niet?

Tevens, nogmaals waarom heb ik dan een onbeperkt bellen/MB's abonnement als ik thuis alles via de WiFi moet doen? Met 5G zou alles beter en sneller worden maar dat blijkt dus niet zo te zijn.

@bas481 Ik begrijp je standpunt. Het is puur bedoeld als suggestie, omdat dit vaker een goede oplossing is voor in huis. 

Je kunt nog een zogenaamde kruistest proberen: testen of je hetzelfde ervaart als je jouw simkaart test in een ander toestel. En je kunt de tips op onze site nog volgen, als je dat nog niet gedaan hebt. Als het niet helpt of als je die optie niet hebt, dan raad ik je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Zij kunnen dan (opnieuw) een onderzoek voor je opstarten.

Beste @Alexandra van KPN,

Eerder heb ik aangegeven dat ik een nieuwe simkaart het opgestuurd gekregen. Dit bracht geen verbetering. Mijn zakelijke telefoon is een spiksplinter nieuwe A55 met een KPN abonnement. Ook hier heb ik hetzelfde probleem.

Dus ik ga de klantenservice wel weer bellen. Jammer is wel dat ik dit weer moet opstarten, terwijl ik met iemand van KPN chat, die dit aan haar collega's door zou kunnen melden. Beetje jammer!

Ik zal mijn schoonzoon eens vragen of hij op zijn iPhone ook slecht bereik heeft in Oudewater.

Ik weet niet of hij zakelijk een KPN abonnement heeft maar ik vermoed van wel.

Als ik het goed zie staat die mast van KPN in de buurt van de Jumbo en daar wonen mijn dochter en schoonzoon heel dichtbij.

Dat is zeer vriendelijk van je. Ik hoor het graag.

Mijn schoonzoon blijkt een zakelijk abonnement bij Vodafone te hebben en mijn dochter zit bij Odido.

Helaas maar alsnog bedankt voor het navragen.

Reageer