Skip to main content

Goedemorgen,

Sinds gister ervaar ik klachten met het mobiele netwerk. Ik merkte dat mijn telefoon opeens heel erg slecht bereik had en apps begonnen 'vast te lopen’ doordat de ontvangst slecht werd. Hiervoor heb ik nooit problemen ervaren met ontvangst en internetsnelheden

De situatie is namelijk dat wij nog geen vaste aansluiting hebben doordat we in een nieuwbouw appartement zijn ingetrokken (in het centrum van het dorp) en daardoor beschikken over een DirectOnline pakket voor de komende tijd. Nu heb ik met zowel mijn mobiel als het mobiele 4G modem heel slecht bereik en meet ik met een speedtest rond de 1 mbps download op beide apparaten. Gister ook gebeld met een collega van jullie maar dit was niet te doen doordat de verbinding steeds wegviel.

Wanneer ik naar een andere locatie ga, +-10km van mijn huis, heb ik perfecte ontvangst en heb ik via mijn mobiel 250mbps download gemeten.

Mijn twijfels gaan dus uit naar de zendmast in mijn omgeving (welke ik in mijn profiel heb aangevuld). Ik heb via mijn telefoon instellingen bekeken wat de signaalsterkte is naar het 4G netwerk en die is -123dBm wat volgens mij veel te weinig is.

Wat is een actie die ondernomen kan worden ? Naar mijn mening zal het resetten van mijn telefoon, andere simkaart e.d. geen nut hebben daar het op een andere locatie perfect werkt.

 

Groet,

Yannick U.

Hallo @YannickU_1203 ,

Mogelijk is er een storing. Heb je deze website al gecheckt? 
 

https://www.kpn.com/service/storingen.htm


Goedemorgen @Noordzee,

Inderdaad vergeten te vermelden maar uiteraard gecheckt en geen storing gemeld.


Inmiddels verholpen, vermoedelijk een storing bij de zendmast want meerdere mensen hadden er last van in de regio en is nu weer goed.


Hoi @YannickU_1203, welkom bij ons op het forum. Goed om te lezen dat het inmiddels verholpen is! Het kan een storing geweest zijn, het kan ook zijn dat er onderhoud is geweest aan een mast. Al zou je bij dat laatste van te voren een sms'je moeten krijgen. 

Ik ga er vanuit dat het blijft werken, mochten we nog iets voor je kunnen doen dan weet je ons te vinden.