Ik heb sinds 3 weken nou hele slechte snelheid op mobile data (5G) ik krijg op Speedtest maar 0.2MBPS heb al een softreset gedaan dan werkt het goed voor 2 seconden en dan gaat het weer naar dat ik niet eens een appje normaal kan versturen op whatsapp heb ook al een nieuwe simkaart erin gedaan en dat werkt ook niet nou dacht ik dat de klantenservice dit zou oplossen maar heb al 3 keer gebeld de eerste keer heb ik 15 min in de wacht gestaan voor de technische dienst om vervolgens opgehangen geworden vervolgens hebben ze gezegd dat ze een afspraak zouden maken en dat ik een bevestiging zou krijgen van de afspraak die afspraak zou 2 weken geleden zijn maar heb er nog steeds niets van gehoord en heb nog 12 GB over aan internet morgen ga ik naar Duitsland en heb dus nu slecht tot geen internet en het bereik is prima
Hier nog even een foto van de Speedtest
Â
Beste ​
Â
Â
​
Hoi ​
Ik zie het probleem al, en dat is heel gemakkelijk te verhelpen
Als je de download- en uploadsnelheid van het KPN mobiele netwerk wilt meten, dien je wel de WiFi verbinding op je smartphone helemaal uit te zetten.
Nu laat je WiFi gewoon aanstaan, en meet hij de snelheid van je WiFi netwerk.
In plaats van het WiFi logo rechtsboven in, moet daar het logo van 4G of 5G staan.
Dus zet WiFi helemaal uit op je smartphone, en doe de meting opnieuw als er rechtsboven 5G staat (tussen de balkjes van het signaal en de percentage van de batterij).
Kies in de Ookla Speedtest App voor de server van KPN zelf, en geen VodafoneZiggo.
Dan heb je een betrouwbare meting van de snelheid.
Laat even weten wat daaruit is gekomen.
​
De test is inderdaad via wifi gedaan. Lijkt wel of de test op de NS wifi hotspot is gedaan? Mogelijk in de trein?
​
De test is inderdaad via wifi gedaan. Lijkt wel of de test op de NS wifi hotspot is gedaan? Mogelijk in de trein?
Â
Hoi ​
Dat zag ik ook op de bijgevoegde speedtest.
Het lijkt er inderdaad op, dat TS ​
Dat verklaart ook de zeer lage downloadsnelheid, want die is sowieso vaak slecht in de trein.
Daarnaast gebruik ik zelf nooit openbare Wifi netwerken, maar surf gewoon via het 5G netwerk van KPN in de trein, en daar haal ik ook hogere snelheden mee (in een rijdende trein).
​
(gewoon thuis)
mvg
​
Kun je het volgende proberen.Â
Gebruik je misschien een vpn tunnel op je toestel? Met https://www.whatismyip.com/ kun je zien of de ip adressen van KPN zijn. Als dit niet het geval is gebruikt je toestel een vpn tunnel.
Heb je de mogelijkheid om je sim in een ander toestel te testen? Kun je dit dan eens proberen en dan kijken of dit verschil maakt.
Â
​
​
Misschien een stomme vraag.
Wel op het mobiele netwerk van kpn getest? En niet op wifi of heb je een mobiel of thuis abonnement bij Odido?Â
Vind het raar dat je ISP van Odido ziet in plaats van kpn. Het lijkt ervoor mij op dat je dan geen mobiel abonnement hebt bij kpn.
Kun je de eerste twee cijfers van het IP adres wat je ziet delen? Dus bijvoorbeeld IPv6 adres 2a02:a420: en IPv4 adres 77.63.Â
Â
​
​
Ik had verwacht ook een IPv6 adres te zien. Welke apn heb je in je toestel staan? Kun je het IPv4 adres ook het derde cijfer delen? Voorbeeld: 77.63.xxx.***
​
ipv4 77.63.***
ipv6 2a02:a420: 8**
Â
Admin: rest van het IP verborgen
​
Ok. Je ip adressen zien er goed uit. Dan weet ik niet wat er aan de hand is.
​
Zet even je toestel in vliegtuigstand aan / uit. Dan zijn je ip adressen weer gewijzigd. Dan weet niemand meer wat je IP adres is.Â
Hoi ​
Ik heb alle berichten even doorgenomen, dus ben weer helemaal bij.
Â
Zou je het volgende willen doen met je iPhone, en dat is een reset van de netwerkinstellingen, waarmee je alle fouten en problemen oplost:
- Open de instellingen app op je iPhone
- Kies vervolgens voor Algemeen
- Scrol vervolgens helemaal naar beneden, en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in
- Vervolgens tik je op Stel opnieuw in
- Kies uit de lijst voor de 2e optie, Herstel netwerkinstellingen
- Voer je toegangscode in
- En tik vervolgens (in het rood) op Herstel netwerkinstellingen
- Je iPhone zal zich dan afsluiten en de netwerkinstellingen gaan resetten.
- Zodra je iPhone weer volledig is opgestart, doe je opnieuw een speedtest.
Met het resetten van de netwerkinstellingen, worden bij het opstarten de juiste KPN instellingen automatisch ingeladen.
Laat vervolgens even weten, of het probleem daarmee verholpen is.
​
Â
Hoi ​
Als ook het resetten van de netwerkinstellingen niet helpt, dan blijft er nog maar één mogelijkheid over, en dat is met je iPhone langs een Apple Store of een Amac Winkel langs gaan.
Daar werken vakkundige medewerkers, die alles afweten van Apple producten, en kunnen nagaan wat er eventueel aan de hand is met je iPhone.
Het zou mogelijk kunnen liggen aan het 5G modem of aan de antennes in jouw iPhone, en dat kunnen ze daar voor je controleren.
Zowel bij de Klantenservice van KPN als hier op de community zijn alle mogelijkheden wel de revue gepasseerd.
​
het iets heeft te maken met dat ik van het netwerk wordt gekickt door een foutmelding of ietsÂ
Beste ​
In een lokale KPN-winkel kun je een nieuwe simkaart ophalen en ga je bellend de winkel uit.
Succes.
​
​
Sorry ​
Wacht dan s.v.p. de reactie van een moderator af.
Succes.
​
Hoi ​
Ik heb nog een vraag aan je, wat zeker handig is om te weten.
Om welke iPhone gaat het in jouw geval?
Welk model heb je? en uit welk jaar?
Want dat heb je vanaf het begin nog niet vermeld in je vraag en reacties, en kan eventueel van belang zijn, ook voor de moderator.
​
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.