Skip to main content
Vraag

Slechte mobiele verbinding 200 km over de grens en de TV+ App werkt daar niet goed

• July 31, 2026
  • 7 reacties
  • 18 keer bekeken

Dit is echt waardeloos van de KPN.
Beloftes genoeg. Alles kon ook in het buitenland. (in de EU dus)
Maar nee hoor…...op mijn iPhone wil het niet. Via mijn iPhone naar mijn tv casten gaat niet.

De instellingen in mijn iPhone VPN aan of uit…..helpt ook niet.

Ik ben helemaal klaar met de KPN

Hier hetzelfde probleeem. Zit nog geen 200 km over de grens en geen 5g. Zelfs niet eens 4g. Heb ik wel internet dan blokkeert kpn zijn eigen tvapp. 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je vraag aangemaakt

7 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Hier hetzelfde probleeem. Zit nog geen 200 km over de grens en geen 5g. Zelfs niet eens 4g. Heb ik wel internet dan blokkeert kpn zijn eigen tvapp. Ik voel me dan ook aardig belazerd en verleng mijn abbo niet.

In het buitenland ben je afhankelijk van de provider waar je op dat moment mee verbonden ben.

Zorg wel dat Roaming op je telefoon aan staat, anders werkt het zo wie zo niet.

En ook geen VPN gebruiken, dat werkt ook niet.

De laatste vakantie in Duitsland werkte KPN tv app perfect.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 1, 2026

Vpn staat uit. Helaas alles geprobeerd. Kan op de wifi camping kost 1000mb voor 3,-

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Vpn staat uit. Helaas alles geprobeerd. Kan op de wifi camping kost 1000mb voor 3,-

Daar kun je ongeveer 20 minuten tv voor kijken. Kpn tv via de app is 3 GB per uur. 1080p. 

Via de website (tv.kpn.com) kun je het echter op 720p zetten. Dan verbruik je 1,2 GB per uur.

We lezen hier elk jaar weer problemen met de app in Spanje. Maar nooit over de website versie. Die kun je ook op een mobiel of tablet gebruiken. 

Kijk eens of het via de website wel werkt!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 1, 2026

Ga ik ook proberen. Hoorde via klantenservice dat de app geblokkeerd wordt als deze niet met de modem is verbonden. Kpn wil voorkomen dat de app buitenshuis gebruikt wordt. Reden hiervoor kon de klantenservice niet geven.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • August 1, 2026

Ga ik ook proberen. Hoorde via klantenservice dat de app geblokkeerd wordt als deze niet met de modem is verbonden. Kpn wil voorkomen dat de app buitenshuis gebruikt wordt. Reden hiervoor kon de klantenservice niet geven.

De KPN app op je mobiel of tablet kan je overal in de EU gebruiken.

Die WIFI op de camping is wel heel erg duur en waarschijnlijk ook nog gedeelde WIFI.

Ik bedoel hiermee dat iedereen op de Camping dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord heeft.

1000 MB was enkele jaren geleden voldoende, nu allang niet meer.

Buitenhuis kan je de app op de Smart tv of ander apparaat met Android TV (is niet hetzelfde als Android) niet gebruiken. Die kan je alleen op je eigen KPN netwerk gebruiken.

Maar de Android KPN tv+ app op de mobiel of op de tablet kan je in de gehele EU gebruiken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 1, 2026

Dat is alleen de app IN een smart-tv en streaming apparaatje. Die werkt alleen op je thuisadres.

De mobiele app voor smartphone en tablet zou in de EER moeten werken. Maar in Spanje wil dat wel eens niet werken. Maar via mobiel internet zou het wel moeten werken. Probeer eventueel een ander netwerk! Orange, nota bene de automatisch voorkeur, is niet aan te bevelen. 

Wifi netwerken van hotels en vakantie parken hebben niet altijd een Europese dns. En dan werkt het niet. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Alexdaan, zoals je ziet hebben we jouw bericht afgesplitst van het topic waar je in had gereageerd omdat het iets anders is.

Als je 200 km over de grens bent zal je niet in Spanje zijn, maar waar ben je wel? Het klinkt alsof de verbinding die je daar krijgt niet genoeg is op de TV+ App te kunnen gebruiken. Dat is een aanname, want het is nog niet duidelijk wat de app precies doet als je die probeert te gebruiken. En welke versie van de app is het precies, is het de mobiele versie of de versie voor smart tv? De smart tv app is zoals de anderen al zeggen alleen voor thuisgebruik. De mobiele versie kan je wel in Europa gebruiken. Daarom is het belangrijk om te weten welke je probeert te gebruiken.

Kan je meer over de situatie vertellen? Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.