Skip to main content
Vraag

Slechte mobiele verbinding IJburg Amsterdam

• May 16, 2026
  • 1 reactie
  • 15 keer bekeken

Ik woon op IJburg amsterdam en nee niet aan t begin waar geen 1 provider bereik of dekking heeft maar beetje ter hoogte van het strand. Het bereik was altijd goed , wat betreft mobiel internet 4g of 5g maar wat een drama nu zeg. Ik had de iPhone 16 pro Max en nu de iPhone 17 pro maar zelfs een nieuwe telefoon mag niet baten.

Er staat onderhand een mast in m’n achtertuin dus je zou denken dat is naast alle nadelen ( zware straling of frequentie klachten brain zaps de hele dag door , lijkt wel alsof mijn hersenen in de magnetron gezet zijn ) dacht ik i.i.g. nu helemaal geen zwak netwerk meer te hebben maar helaas gaat die vlieger niet op.

Als je belt met kpn krijg je iemand aan de lijn ( laatste call was 16-05-26 7:46 am en krijg je toch een bijdehand aan de telefoon die denkt dat die mij kan behandelen als een klein kind terwijl die zelf waarschijnlijk nog bij z’n moeder woont. en verwacht dat je precies zo reageert wat hij prettig vindt. 

Als je iets meer tekst geeft dan hij nodig vind dus dat je gewoon met ja en nee kan antwoorden en als die meer info nodig heeft dan geeft die je het gevoel dat je een digibeet bent als je niet in nerd vaktermen praat. Vervelend mannetje en hoop dat dmv van de tijd registratie deze medewerker eruit wordt geplukt want is echt een reden om geen cent meer te betalen.

Heb een kapitaal aan KPN overgemaakt in alle jaren en wordt behandelt als een niet betalende klant. Hij heeft op het laatst een monteur ingepland want had ook echt geen zin om überhaupt telefonisch wat voor mij te doen afspraak staat dinsdag 19-5 tussen 13:00 en 17:00 dit alles om die gozer echt op te sporen want kan echt niet . Wat een negatief gevoel heb ik bij kpn en vroeg me af of jullie dit herkennen ? 

Admin: bericht aangepast op basis van onze huisregels

1 reactie

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@IJburg Amsterdam 

Welkom op de community van KPN.

Even puntsgewijs reageren op jouw verhaal.

Ik woon op IJburg amsterdam en nee niet aan t begin waar geen 1 provider bereik of dekking heeft maar beetje ter hoogte van het strand. Het bereik was altijd goed , wat betreft mobiel internet 4g of 5g maar wat een drama nu zeg. Ik had de iPhone 16 pro Max en nu de iPhone 17 pro maar zelfs een nieuwe telefoon mag niet baten.

Bij netwerkklachten is het altijd goed om even de netwerkinstellingen binnen jouw iPhone te resetten.
Hiermee haal je namelijk de meeste problemen weg, en laat je iPhone automatisch de juiste netwerkinstellingen in.

Dit doe je op de volgende manier:

• Open de Instellingen-app op je iPhone.
  • Ga naar Algemeen.
  • Scroll omlaag en tik op Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Tik onderaan op Stel opnieuw in.
  • Kies Herstel netwerkinstellingen.
  • Voer ter bevestiging je toegangscode in

Er staat onderhand een mast in m’n achtertuin dus je zou denken dat is naast alle nadelen ( zware straling of frequentie klachten brain zaps de hele dag door , lijkt wel alsof mijn hersenen in de magnetron gezet zijn ) dacht ik i.i.g. nu helemaal geen zwak netwerk meer te hebben maar helaas gaat die vlieger niet op.

Op het eiland IJburg in Amsterdam staan momenteel drie KPN zendmasten, deze staan op de volgende locaties:

• Tijdelijke Zendmast Brand Dirk Ochsepark, IJburg, Amsterdam
  • Krijn Taconiskade, Haveneiland IJburg, Amsterdam
  • Steigereiland, IJburg, Amsterdam

Van de KPN zendmast aan de Krijn Taconiskade straat 1 sector (antenne) richting strand IJburg.
Wat gezien de korte afstand en het water ertussen, voor voldoende bereik zou moeten zorgen op strand IJburg.

En dat je van een KPN zendmast zware straling en frequente hoofdklachten krijgt is een fabel, aanzien de zendmasten aan zware en strenge richtlijnen moeten voldoen, waardoor er geen gevaar is voor de volksgezondheid.

Heb een kapitaal aan KPN overgemaakt in alle jaren en wordt behandelt als een niet betalende klant. Hij heeft op het laatst een monteur ingepland want had ook echt geen zin om überhaupt telefonisch wat voor mij te doen afspraak staat dinsdag 19-5 tussen 13:00 en 17:00 dit alles om die gozer echt op te sporen want kan echt niet . Wat een negatief gevoel heb ik bij kpn en vroeg me af of jullie dit herkennen ? 

Waarom er nu een monteur is ingepland, is mij volkomen een raadsel.
Want wat zou deze monteur dan moeten doen, als het om het mobiele bereik gaat?

Alles over het mobiele netwerk van KPN en de infrastructuur hiervan, verloopt via een hele andere afdeling binnen KPN B.V., waarmee de klantenservice geen contact kan onderhouden.
De klantenservice van KPN kan wel een monteur inplannen, bij storingen en problemen aan het vaste netwerk (via glasvezel en/of DSL) of hulp bij installatie bij je thuis.
Maar de klantenservice van KPN heeft geen mogelijkheid om een monteur in te plannen voor het mobiele netwerk van KPN, aangezien dat een zelfstandige afdeling is binnen KPN die zijn eigen planning en agenda daarop aanhoudt.

Dus ben daarom erg benieuwd wat die monteur dan aankomende dinsdag bij je komt doen.