Skip to main content

Vandaag 25 minuten in de wacht gestaan met KPN. Uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen. Ik heb al vaker gebeld over onze internetverbindingen en mobiele bereik, Zo wel in als buitenshuis. Nu kreeg ik te horen dat ze dus niks meer kunnen doen voor mij en dat ik anders maar moet overstappen naar een andere provider, maar dat ik wel vast zit aan mijn abonnementen. Volgens de medewerker is het bereik binnenshuis slecht en buitenshuis perfect. NOT. Zodra ik of in huis of in de auto zit aan de telefoon dan is de verbinding of zeer slecht of hij valt weg. Ik ben er een beetje veel klaar mee. Ik betaal genoeg aan mijn zoon zijn abonnement en die van mij en de rest wat we van KPN hebben. Ze kunnen me niet tegemoet komen zeggen ze dan. WAT EEN SLECHTE SERVICE . Ik moet ook maar een andere mobiele  telefoon proberen zegt hij. Nou ik heb nog geen 3 kwart jaar een nieuwe Samsung note 9 en mijn buurvrouw erkent het zelfde probleem . Dus aan wie of wat ligt het dan.🤬🤬

Hallo @Marianne de Rooij  Welkom op het KPN Forum allereerst en goed dat je je verhaal hier doet. Zo te horen heb je al de nodige collega's gesproken, dus wellicht ga ik je dingen vertellen die je al eerder hebt gehoord. Ik heb je gegevens niet bij de hand, dus ik kan niet zien met wie je waarover hebt gesproken. 

Je geeft aan dat je slecht bereik hebt, zowel binnenshuis als buitenshuis. Is dat slechte bereik in je directe omgeving; verbetert het als je verder van huis gaat? Merk je wel een verschil tussen binnen en buiten? Het signaal naar je mobiele telefoon wordt beïnvloed door bebouwing, muren en al dat soort zaken. Dus dat je binnenshuis vaak minder goed bereik hebt dan buiten kan kloppen. Verder is de afstand van je locatie tot de zendmast uiteraard ook bepalend. 

Wist je trouwens dat je kunt bellen via wifi? Als je telefoon geschikt is dan zou dat een goede oplossing voor je kunnen zijn. Volgens mij is jouw toestel geschikt. Zou je het eens willen checken? 

 


Hallo @Marianne de Rooij Je hebt niet meer gereageerd in dit topic. Wellicht heb je op een andere manier duidelijkheid gekregen. Ik lees het graag als ik nog iets voor je kan doen. 


Hallo Bart, 

Ten eerste woon ik in een bestaande woning van 1971 en nog geen isolatie

En nee de ontvangst stoort, valt weg, geen verbinding  zelfs niet met Wi-Fi bellen. Ook onderweg in de auto ondervindt ik problemen. De WiFi ontvangst is ook slecht in huis ondanks dat ik 2 versterkers gekocht heb in de kpn winkel op advies. Ik ben er helemaal klaar mee.


Hallo @Marianne de Rooij Dank je voor je toelichting. Wat ik aangaf is dat er een verschil zit tussen bereik binnenshuis en bereik buitenshuis. Dat geldt voor praktisch elk huis, aangezien bebouwing een obstakel vormt voor het signaal naar je telefoon. Dat geldt ook voor huizen in 1971. 

Waar ik benieuwd naar ben is hoé het bereik vermindert. Ik wil dus graag weten of je verschil ervaart tussen binnen en buiten. Ik wil ook graag weten waar het bereik weer beter wordt. Je geeft aan dat je er in de auto last van hebt. Als je overál verminderd bereik ervaart zouden we het probleem ook in je toestel kunnen zoeken; het is onlogisch dat je overal waar je komt slecht bereik hebt. Wat voor een toestel gebruik je eigenlijk? 

Met wifi-bellen zul je prima binnenshuis kunnen bellen. Je wifi zal dan uiteraard wel goed moeten zijn. Je geeft aan dat je wifi versterkers hebt aangeschaft. Welke zijn dit dan en hoe heb je deze aangesloten? We hebben tegenwoordig de wifi tuner. Heb je deze voorafgaand aan deze aankoop wel gebruikt? Deze tuner meet je wifi-verbinding namelijk door, doet ter plekke enkele wijzigingen als dat nodig is én komt met goed advies. Je zou 'm wellicht nogmaals kunnen doorlopen. Haal dan uiteraard wel eerst je nu aangesloten wifi versterkers weg.  


Reageer