Skip to main content
Vraag

Slechte netwerkverbinding in de trein tussen Groningen en Utrecht

• 20 maart 2025
  • 3 reacties
  • 45 keer bekeken

Het was vandaag weer bar met de internet verbinding in de trein tussen Groningen en Utrecht

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Bouwe Molenbuir 

Welkom op de community van KPN.

Om een duidelijker beeld te krijgen, even de volgende vragen richting jouw.

• Gebruik je in de trein het gratis WiFi netwerk van de NS?
  • Of zit je doorlopend op het 4G of 5G netwerk van KPN zelf?
  • Op welke plekken heb je de meeste problemen onderweg?
  • Welke smartphone gebruik je?

Zou je hierop even een duidelijk antwoord willen geven, zodat we een goed beeld krijgen en je kunnen voorzien van advies.

Om een duidelijker beeld te krijgen, even de volgende vragen richting jouw.

• Gebruik je in de trein het gratis WiFi netwerk van de NS? heb ik geprobeerd, maar werkte  helemaal niet maar dat ik wel een bekend probleem
  • Of zit je doorlopend op het 4G of 5G netwerk van KPN zelf? heb ik ook geprobeerd maar werkte maar deels - vooral de locatiebepaling was continue afwezig. Data upload ging wel maar zeer traag. Je reis volgen op kaarten was geen optie.
  • Op welke plekken heb je de meeste problemen onderweg? eigenlijk gedurende gehele reis van Utrecht naar Groningen
  • Welke smartphone gebruik je? apple

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Bouwe Molenbuir 

Hartelijk dank voor je antwoorden.
Als ik het zo lees en analyseer, denk ik toch echt dat het aan jouw iPhone ligt gezien WiFi niet wilt werken, maar ook niet het mobiele netwerk van KPN.
Daarnaast ligt Groningen een behoorlijk eind van Utrecht vandaan, en dan is het eigenlijk onwaarschijnlijk dat het probleem ligt aan het mobiele netwerk (4G en 5G) van KPN, aangezien er dan wel meer klachten hierover binnen zouden komen van andere klanten.

Zou je het volgende eens willen doen:
De netwerkinstellingen op je iPhone willen resetten, zodat alle instellingen weer goed komen te staan, en fouten eruit gehaald worden.

Ga als volgt te werk:

• Open het instellingen menu (tandwieltje) op je iPhone
  • Ga vervolgens naar Algemeen en open die
  • Scrol vervolgens helemaal naar beneden, en tik op Zet over of stel opnieuw in
  • Tik vervolgens op Stel opnieuw in
  • Kies uit de getoonde rij, voor de tweede optie: Hertel netwerkinstellingen
  • Voor je toegangscode in
  • En tik vervolgens (in het rood) op herstel netwerkinstellingen
  • Hierna zal de iPhone de netwerkinstellingen gaan resetten, en start deze vanzelf opnieuw op.
  • Let op! ook Wifi wordt teruggezet naar fabrieksinstellingen, dus je zou je iPhone opnieuw moeten aanmelden op jouw modem thuis.

Mocht je een fysieke simkaart gebruiken, dan zou je die eventueel kunnen omzetten naar een E-sim, dat gaat via de Mijn KPN App, en is opzicht heel gemakkelijk.

Alles over de E-sim en hoe je de fysieke simkaart omzet naar een E-sim, lees je op de volgende webpagina van KPN: E-sim aanvragen, activeren en installeren

Kies voor de tweede optie, op deze pagina.

Laat vervolgens even weten, of dit alles het probleem heeft doen oplossen.